Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18001 til 18020 af 23683
-
budskab i dokumentarfilm
Forumindlæghej... er igang med at forberede oplæg til min synopsis i morgen, AT. og er ved at analysere en film og er lidt usikker på om der overhovedet sådan rigtigt findes budskab i dokumentarfilm, Columbus filmen hvis evt nogle har set den?, det jo nærmest en historisk film, så ku budskabet være noget om... -
Hossbach-notatet
ForumindlægJeg skal snart op i historie, men jeg har problemer med helt at forstå Hossbach-notatet, fordi jeg synes det er indviklet. Er der nogen, som kan give mig et referat af teksten/kilden, samt en analyse? Jeg har kilden fra "Mellemkrigstiden og 2. Verdenskrig 1919 - 1945. Det ville være rart hvi... -
DHO
ForumindlægJeg er i gang med DHO og har valgt at skrive i dansk. Jeg har skrevet om modernisme og eksistentialisme samt analyseret 2 digte af Peter Seeberg. Nu mangler jeg et perspektiverings digt af en anden forfatter, skrevet i modernistisk stil fra 1960'erne -
HJÆLP TIL KATTEN AF NAJA MARIE AIDT
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ved at analysere teksten Katten af Naja Marie Aidt og jeg er gået stå i følgende 2 punkter: (helst med beviser omkring hvor i finder følgende ting i teksten fx s.10 linje 7) *symbolik *miljø Håber der er nogen der kan hjælpe for jeg har virkelig brug for hjælp -
Sproget i digtet afsked af johannes v jensen
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder med en analyse af digtet afsked af johannes v jensen og har lidt problemer med nogle ting. jeg skal finde ud af hvilket af nedenstående slags sprog det er skrevet i og hvorfor. - talesprog, almindeligt skriftsprog, højtideligt sprog eller gammeldags sprog. udover det ... -
Hvad er det vigtigste?
ForumindlægJa, jeg skal til old eksamen i morgen, og har læst og læst de sidste dage her! Så nu vil jeg spørge, hvad der er det vigtigste? Når man nu sidder der og skal forklare sin tekst, og analysere sit billede, hvad er så vigtigt at få med? Hvad skal man fokusere på, og hvad kan lærer og censor godt li... -
Der arme Peter??
ForumindlægEr der nogen som har læst teksten Der arme Peter skrevet af Heinrich Heine? Har brug for lidt hjalp til analyse og fortolkning... Er kommet frem tl at Peter begår selvmord fordi han ikke fik sin elskede Grete... Right? pls help me -
Nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne strofe fra en folkevise?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at analysere en folkevise, ved navn "Germand Gladensvend", men jeg er desværre stødt på en strofe som jeg ikke helt forstår. "Han satte sig på de tinde så gusten og så bleg: alle de jomfruer, i buret var, de tabte både skæmt og leg" Tak p... -
Desperat studerende søger hjælp!
ForumindlægSkal med en kammerat lave et lille oplæg til i morgen omkring "fløjten" af Tom Kristensen (1926). vi ved ikke lige hvordan vi skal gribe den ad, og vi kan ikke finde noget inspiration på nettet. Er der nogle der kan hjælpe? (referat, betydning, samtiden, andre analyse punkter at tage fa... -
dumpede
ForumindlægJa så dumpede man jo engelsk fordi man havde misforstået teksten, selvom man sad herhjemme og synes bare det kørte for godt og man havde mange pointer og en god analyse!!! Tror næste gang jeg vil spørge herinde om nogen kender noget til teksten så man kan se teksten fra flere sider af :-S -
problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive DA/HI opgave her snart, og har valgt faget dansk. Mit emne er bogen 1984 af George Orwell. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med både bogen og filmatiseringen af denne. Så vi er ude i noget analyse. Men så kommer problemformuleringen, jeg kan ikke kommet på noget genialt. Er der... -
Spørgsmål vedrørende konklusion
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive min konklusion i min DIO rapport. Jeg har ikke i løbet af analysen delkonkluderet da jeg mente at jeg ville gentage mig selv for meget, og derfor er mit spørgsmål nu, hvor lang skal sådan en konklusion være? Det er ikke konklusion på metode og refleksioner men alene... -
Analysemodel af tale?
ForumindlægArgh, jeg sidder med dansk/historie opgave som skal afleveres på fredag. Jeg skal analyserer en tale af Hitler. Det eneste jeg ved jeg skal gøre er, at bruge logos, patos og etos.. Men der er vel meget mere man kan gøre? Nogen der har en model over det, kan nemlig ikke rigtig finde det på nettet... -
Eksamen lige om hjørnet!!
ForumindlægHey! Er der nogen, der har en analyse eller bare notater af/fra: - T. Winton, Neighbours ?? - S. Sassoon, The Glory of Women ?? - Joyce Carol Oates, A Manhattan Romance ?? Links til sider på nettet eller andet er også velkomne! Mangler nemlig noter om de pågældende tekster til mundtlig eksame... -
Biologi A og Engelsk A - SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne skrive SRP i Biologi og Engelsk. Jeg tænker at skrive om hvordan steorider påvirker kroppen og dens bivirkninger. I Engelsk vil jeg analysere en film om og vise hvordan bivirkninger skader kroppen. Men hvordan skal jeg kunne mødes med de tog fag nogen ideer? Tusin... -
24 Timers prøve - die unwürdige Greisin
ForumindlægJeg har trukket die unwürdige Greisin af Bertolt Brecht til min eksamen. Jeg har endelig læst og forstået den og skal til at analysere den. Jeg håbede på der var nogle af jer studieportale're der har nogle ideer til hvad man kan tage fat på eller nogle noter til teksten. Jeg har set der er... -
Kilder til forbrug og identitet? SRP
ForumindlægJeg skal snart til at begynde på min SRP, og jeg har valgt emnet: Forbrug og identitets dannelse i det senmoderne samfund. Fagkombi: Samf+Eng Til dette står jeg og mangler tekster. Gerne engelske tekster, som kan analyseres. Samfundsmæssige artikler kunne også være nyttige. Hvis der sidder... -
politologi
Forumindlægsidder lige med den her spørgsmål, jeg ved ikke ret meget om CO2 udslip og klima problemer. tænkt på om i har en ide til at hvordan man kan starte med at besvare spørgsmålet. Analysere og forklare udformningen af de vestlige landes strategier for begrænsning af CO2 udslip med udgangspunkt i poli... -
HO - franske revolution og demokrati
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg skal snart til at skrive HO (historieopgave) og jeg har valgt emnet: Den franske revolution og vejen til demokrati i Danmark. Jeg vil bare utrolig gerne ha hjælp med min problem formulering!! Jeg skal have et redegørende, analyserende og diskuterende spørgssmål! ... -
Mini-SRO - en der kan hjælpe med smårettelser? Engelsk/Historie
Forumindlæghej søde venner Er der en, der har mulighed for at hjælpe mig med et par rettelser til en mini-SRO? Jeg har ikke så meget brug for en grammatisk retning, men mere om jeg har en rød tråd, og om min analyse og diskussion er uddybende nok. Jeg har egentlig bare brug for en med et par friske øjne, o...
