Søgning på: engelsk disposition nelson mandela. Resultater: 18021 til 18040 af 26355
-
100 meter løb
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en opgave om 100 meter løb i engelsk. Jeg synes det er svært at finde noget på nettet - så kan I ikke fortælle mig alt hvad i ved om 100-meter løb, og måske give mig nogle gode link? Håber i kan hjælpe - tak! -
Anbefal en sang
ForumindlægHeej :D Jeg skal vælge en sang på ENGELSK. Den sang skal jeg så fremlægge om. der skal være historie i sangen. den skal handle om noget man kan fortælle om, udtryk sin mening.. håber I har en idé.. venlig hilsen Sara -
forskel?
ForumindlægDarwins bog: "ARternes opridensel" er udkommet 5 gange, da den er omskrevet lidt. Men har det den store betydning for fx det der står her? Ændrer det konteksten? Jeg er nemlig ikke særlig god til engelsk :s http://darwin-online.org.uk/Variorum/1859/1859-490-c-1860.html -
Oversættelse af talemåder
ForumindlægHvordan vil I oversætte følgende talemåder/ordsprog til engelsk? - Livet er ikke lutter lagkage - Livet er ikke en dans på roser - I store træk (De to første kan muligvis oversættes til 'life is no fairy tale', men er der nogle andre bud?) -
halveringstid for Pa-234
ForumindlægNu har jeg læst nogle opgaver herinde, fra folk der siger at halveringstiden for isotopet Pa-234 er 71 sek. Men når jeg kigger på et engelsk nuklidkort står der 6,70 h. ?? Er der nogen der vil hjælpe mig? -
Irlands velfærd
Forumindlæghej alle sidder og laver lidt forberedelse til min studietur til Irland. Vi skal derover med fagene engelsk og samfundsfag, men mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvilken velfærdsmodel Irland har det kunne virkelig være fedt hvis der var nogle der kunne hjælpe.. på forhånd tak C.T -
AT emne
ForumindlægHej, Jeg skal skrive AT om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 i Samfundsfag og Engelsk. Vi skal arbejde i grupper da jeg "kun" er 2.ger. Vi har ikke kunnet finde et emne som er spændene. Er der nogen der har nogle gode idéer ? -
et godt liv -HASTER!
Forumindlæghej alle sammen! :D hør, jeg skal skrive engelsk stil og emnet er "a good life" .. men jeg aner ikke hvad jeg skal skrive om og hvad sjeg skal skrive!? Har I nogle ideér, eller kan definere JERES gode liv? på forhånd tak <3 -
Stilistiske virkemidler (eng) opg.
ForumindlægHej, I en engelsk eksamens opgave der får man en opgave der hedder noget lign, med at finde de sproglige stilistiske virkemidler i en tekst, fx med hensyn til billedsprog, ordvalg osv. Er der nogen som har et eksemple på denne slags opgave? Er lidt på bar bund :/ Tak på forhånd. -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej.. jeg går og tænker og tænker over hvad jeg skal skrive om!? Er der nogen der har nogle gode forslag?? :) Har engelsk A, Tysk A, filosofi C også kan vi selvfølgelig også vælge dansk og historie.. -
Evangelical churches
ForumindlægHej alle derude.. Jeg er så småt startet på et engelsk essay hvor hovedoverskriften er : evangelical churches in the usa Men jeg har svært ved at overskue den, så ville hører om der er nogen af jer der har opgaven eller læst artiklen earthly empires som har en god inspiration? -
Beatgeneration?
ForumindlægJeg skal skrive en engelsk stil om beatgeneration og synes at wikipedias beskrivelse er meget uforståelig. Er der nogen, der kan skrive en beskrivelse af hvad beatgeneration er? Og hvad har det med baby boom, consumerism, beatles?' På forhånd tak -
Hjælp -
ForumindlægHej .. Jeg skriver om "Lord of the flies" i SRP engelsk og dans. Jeg vil lave en analyse og fortolkning, men mit ene problem er jeg skal have noget mere dansk fagligt ind under .. nogen der har en idé? - er helt på bar bund :( -
-nok en tvivlsom test
ForumindlægEn forklaring ønskes på at der i testen i engelsk "whom, who, that, henførende stedord" angives "Antal korrekte 14 ud af 15" og en score på 93 når samtlige 15 spørgsmål er besvaret som de skulle besvares og også er angivet som sådan.. -
Sprogskole i England
ForumindlægJeg ønsker at tilbringe et år på sprogskole England for at klargøre mig til et universitetsstudie foregående på engelsk. Er der en, som sidder derude med gode erfaringer eller et godt kendskab til en sådan skole, vil jeg meget gerne høre fra vedkommende. -
Facit til eksamens prøve.
ForumindlægJeg skal som selvstuderende op til skriftlige Engelsk B, om en uges tid. Jeg har skaffet mig 9 eksamenssæt fra 2014-2017 jeg har tænkt mig at lave . Mit spørgsmål går på, om der findes nogle gode facit ark et sted. Mvh. -
89 ord for meget i eksamensstil?
ForumindlægHej, jeg har været til eksamen i dag i engelsk skriftlig B-niveau på STX. Man måtte skrive 700-1000 ord, men jeg skrev 1089 ord. Kan der på nogen måde komme sanktioner ift den endegyldige karakter? Mvh Sophie -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.?
