Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 18041 til 18060 af 46442
  • kilde-analyse? :)

    Forumindlæg
    hej :) jeg har lidt brug for en der har ordentligt styr på samfundsfag. jeg har svært ved at finde ud af hvilken orientering de forskellige medier og tænketanke har? for eksempel: politikken er venstre orienteret jyllandsposten? cepos? og så videre? nogen der kan hjælpe? :) TAK
  • trærapport

    Forumindlæg
    Hvordan spreder eg sig ?
  • Orakelsvar

    Forumindlæg
    Nogen der kender andre gode eksempler på orakelsvar end Ødipus og Kroisos?
  • Den kolde krig - Bøger, artikler, kilder.

    Forumindlæg
    Hej, jeg leder efter informationer om den kolde krig. Jeg går i 8. klasse og læser p.t. nogle artikler velegnet til gymnasielever om den kolde krig, og derfor har jeg lidt svært ved at følge med. Er der nogen, der kan anbefale nogle informative bøger, som er forståeligt for en 8. klasser, om DK...
  • Historisk kritisk metode!

    Forumindlæg
    Hej.. Har læst lidt om den historisk-kritiske metode men forstår det ikke helt - kan kun finde lange upræcise forklaringer på det! Nogle der kan hjælpe mig! Tak:)
  • HJÆLP til en redegørelse

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min SSO opgave. Jeg mangler en redegørelse den skal være på ca 2 sider Er der nogen der vil lave den til mig? rimelig betaling finder sted. evt. skriv til mig.
  • Det forsømte forår

    Forumindlæg
    Godaften :) Jeg har fået til opgave at skrive en bograpport, og mit valg er så faldet på "Det forsømte forår" af Hans Scherfig. Jeg skal i denne opgave have en personkarakteristik med, men da bogen er en kollektivroman, har den ikke nogen bestemte hovedpersoner, derfor er jeg lid...
  • Perserkrigene...

    Forumindlæg
    Hej derude, Er der nogle som kan ganske kort hjælpe mig med at forstå hovedpointerne i Perserkrigene og den peloponnesiske krig? Hvorfor startede de? Skyldtes det styreformer eller hvad?? Please hjælp mig..
  • Anoreksi

    Forumindlæg
    10 mio. verden over har en spiseforstyrrelse. Hvad kan man gøre ved det problem? - hvad synes DU? Tak, det ville hjælpe mig, hvis du kommer med et kvalificeret svar :)
  • Crime fiction

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen af jer der har haft dette emne (crime fiction) og evt. kan forklare nogle teorier inden for det? Der er nogle teorier indenfor følgende emner, men har desværre ikke nogle særlig gode notater til det: - Crime Fiction – History - American Hard-Boiled Crime Fiction - Noir nogen ...
  • Budskabet fra Skibsdrengens fortælling (Karen Blixen) HASTER!!!

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle der ved hvad budskabet i Skibsdrengens fortælling er?? Håber I vil hjælpe mig
  • Forskel på Islam nu og i middelalderen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg håber at nogen har kan hjælpe mig Overskiften er såmænd meget sigende. Jeg vil gerne vide noget om de væsenligste forskelle mellem Islam nu og i middelalderen; gik kvinderne med slør, valfartede man til Mekka var der en anden grundforståelse af visse dele osv.? Jeg ved en del o...
  • Gode tyske udtryk?

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har tysk, og jeg vil gerne blive bedre til at udtrykke, så hvis nogen af jer havde nogle goder udtryk/sætningsindledere jeg kunne bruge i timen (primært til det mundtlige, hvor vi taler om tekster), så måtte I meget gerne skrive dem, for jeg kunne virkelig godt bruge nogle!
  • world trade center

    Forumindlæg
    hej allesammen, jeg skal skrive en stil om world trade center. men er der nogen der kender en hjemmeside, hvor jeg kan se hvad, usa's reaktion var på world trade center. -altså, hvordan usa reagerede på angrebene.. tak.
  • Udvidende univers

    Forumindlæg
    Jeg har læst at der har været givet andre fortolkninger af rødforskydningen end at himmellegemerne bevæger sig væk fra hinanden. Nogle der kender nogle af dem?
  • Hvad mente

    Forumindlæg
    Kant helt pæcist: Ifølge Kant skal en handling være udført af pligt for at have et moralsk indhold. Hvordan argumenterer kant for dette ?
  • Marxismen og Platon AT HJÆÆÆLP!!

    Forumindlæg
    hejsa allesammen. Jeg sidder med AT, og skal sammenligne de politiske ideologier omkring platon med de politiske ideologier omkring Karl Marx mht demokratiet/staten. Hvordan gør jeg det??
  • Genre Nordkraft

    Forumindlæg
    Hvilken genre vil i sige, bogen 'Nordkraft' er? Jeg tænker mest i banen af drama... Men ved ikk helt
  • Jeg opfylder ikke de faglige mål! :(

    Forumindlæg
    Et af AT målene er: * Du skal kunne vudere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger. Og her er jeg kommet lidt i knibe! Hvad menes, der med at "vudere"? Jeg forklare hvilke metoder og fag jeg har brugt (har samfundsfag og kemi). I samfundsfag har jeg brugt den komparative me...
  • jordens dannelse og til idag

    Forumindlæg
    jeg skal skrive om jordens dannelse og til idag ink. istider og dinosurer tak på forhånd