Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18061 til 18080 af 34803
  • Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger

    Forumindlæg
    Hej alle.. Hvis det var dig der skulle lave AT om Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 og du har valgt fagene Historie og Samfundsfag, hvad ville du så skrive om? Jeg er lidt på bar bund..
  • En lille hjælp

    Forumindlæg
    Hej, ville lige høre om i kender nogle historier, som har været på medierne og omhandler religiøse krænkelser? Håber i kan hjælpe
  • FAGETS MULIGHEDER OG BEGRÆNSNINGER

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive AT-talepapir, og er gået lidt i stå vedr. hvad historie og religions muligheder og begrænsninger er? Håber der er nogen der vil hjælpe?
  • anden g''s opg.

    Forumindlæg
    hej jeg skal til at lave min 2 g's opgave i historie..har i nogen god råd til hvordan man skal skriver sådan en opgave?
  • b. Hvad mener du, at de to fag kan bidrage til, når du skal besvare din opgaveformulering?

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl hvad jeg skal skrive, det er jo historie og dansk, og jeg har perioden 1850-1910 - arbejderklassens forhold
  • 'Hun duede ikke'

    Forumindlæg
    Heeeeejjjj :) Jeg er lidt i tvivl om hvilket eventyr, eller historie man kan perspektiver 'Hun duede ikke' til? :) - I må MEGET gerne hjælpe - Tak på forhånd!
  • Klaus Rifbjerg

    Forumindlæg
    Hej .. Er der nogle der har læst Tanden fra Og andre historier af Klaus Rifbjerg?, er der evt. noget man skal være opmærksom på når man læser denne? Kan ikke helt gennemskue hvorfor den hedder Tanden..
  • AT ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har valgt historie og Samfundsfag i AT. Mit enme er katastrofer - Årsager og konsekvenser. Er det en god fagkompination, at skrive om 11 septemper?
  • opdagelsesrejse

    Forumindlæg
    Vil gerne skrive om en opdagelses rejse, dog ved jeg ikke hvilken jeg skal skrive om ?.. hvilken vil jeg kunne kombinere historie med et naturvidenskabeligt fag
  • Beyond the pale

    Forumindlæg
    er der nogle der har analyseret Beyond the pale af Rudyard Kipling? vil gerne vide hvad det vigtigste er i historien. og forklare titlen. pleas hjælp mig.
  • Hvad er efter din mening det største samfundsmæssige problem i dag? Hvorfor er det opstået, og hvad kan man gøre for at løse eller mindske dette problem?

    Forumindlæg
    Hej, vi har fået dette spørgsmål til en kildeopgave i historie.. Kunne godt bruge lidt inspiration fra andre:-) og vide hvad andre folk mener... Det er til en diskussion i klassen.. På forhånd tusind tak(-: (-:
  • Analyse

    Forumindlæg
    Hej alle. har siddet og lavet en analyse i historie, men er ikke sikker på om jeg har lavet det helt rigtigt, tænkte på om der er nogle som vil se den igennem bare hurtigt og sige om det godt nok.. På forhånd tak C.T
  • HJÆLP TAK

    Forumindlæg
    Hej folks Jeg ville bare spørge, hvordan en eksamen i historie foregår i folkeskolen. Er det f.eks. hvor man skal lave en disposition/synopse eller noget? Tak på forhånd!
  • opgør med positivismen...

    Forumindlæg
    Hey alle.. Hvad menes med opgøret med den positivistiske kildeanskuelse.. og hvis der har været et sådant opgør, hvordan anskues kilder så i dag? Jeg har primært historie i tankerne.
  • Rumkapløbet

    Forumindlæg
    Heej:) Der skulle tilfældigvis ikke være en der sad inde med en at-synopsis op rumkapløbetmellem sovjet og USA i fysik og historie. kunne rigtig godt bruge noget inspiration:)
  • Tempelridderne

    Forumindlæg
    Hej Alle. En der kan hjælpe med en historie opgave om temperlridderne - med følgende. Opgaven belyses via en problemformulering bestående af hvad, hvorfor og hvordan spørgsmål
  • Hjææææææææælp mig, så er i søde!

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan perspektiver til ''historien om en moder''? - Please hvis nogen kan så skriv hurtigt muligt. - Tak på forhånd.
  • "Sommeren var lige om hjørnet"?

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre om man kunne sige "Sommeren var lige om hjørnet". Kunne man sige det? Det er den sidste sætning i min historie (novelle). Kunne det erstattes med noget andet?
  • Empiri

    Forumindlæg
    Kan man godt sige, at man i sin AT-opgave har samlet sin empiri ud fra diverse tekster, man har læst? (Jeg skriver i dansk og historie)
  • Inkariget - erobringen

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en historie fremlæggelse omkring Aztekerriget og Inkariget, og er blevet lidt i tvivl. Hvem erobrede Inkariget? Hvordan foregik erobringen? på forhånd tak :)