Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18061 til 18080 af 38620
-
Fortolkning af krig og fred
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en fortolkning af digtet ''Krig og Fred'' af Uffe Harder. Mit problem er, at jeg aldrig har skrevet en fortolkning før, så jeg aner ikke hvordan en fortolkning skal starte.. Indtil videre har jeg skrevet forfatter (lidt fakta om ham), udgivelses år o... -
pllzzzz hjælp
Forumindlægjeg har brug for nogens hjælp., jeg skal skrive om litterære artikel. om barndommens gade. er der ik nogen der vil lige fortælle mig hvordan man skan skrive det.. er gpet i stå har skrevet , indledning og resume, men er gået i stå nogen der vil hjælp .., plzzzz hjælp..!! -
Det ideelle samfund - teori
ForumindlægMeget kort handler min opgave om, at se på Platons visioner om det ideelle samfund og undersøge om disse tanker har relevans for det repræsentative demokrati, som vi har i dag. men mit spørgsmål er egentlig metoderelateret. For hvilken teori benytter man når man løser en problemformulering som de... -
hjælp til at finde skriftlig kilder
Forumindlægheej, jeg leder efter nogle gode skriftlige kilder til min Historie opgave om vikingetidens samfunde og togter . please hjælp mig :) -
Eksamen
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, og bare for at være på den helt sikre side mht. at huske det hele, vil jeg lige høre, hvad der er godt at tage med. Gamle stile - litt. håndbog - nudansk ordbog - mere? Derudover vil jeg høre, hvordan I bedst forbereder jer? -
Syntaks
ForumindlægHey er virkelig i tvivl omrking hvordan man forklare syntaks.... Kan man sige at der i noveller ofte er en tydlig syntaks og at der eksempelvis i kortere tekster såsom digte er en mere ufuldstændig syntaks...? Sidder med Nik og jay sangen kan du høre hende synge og vil gerne prøve at forklre de... -
Vurdering af stil?
ForumindlægHej. Hvis der er nogen af jer der har lyst til at læse min stil og give en vurdering vil jeg blive meget glad! Mvh Kenneth -
Dansk tekster :O)
ForumindlægHejsa :O) Jeg står og mangler en pæn stak dansk tekster. Kan man finde det herinde eller er det kun opgaver der er herinde? synes ikke lige jeg kan finde helt rundt i det -
AT metoder og teori
ForumindlægJeg skal op i AT her i mrogen i biologi og dansk.Mit emne er kloning af mennesket og det jeg har gjort i biologi-delen er at redegør for teorien bag kloning og derefter kigge på konsekvenserne af kloning og etikken bag det hele. men mit store problem er at jeg er fuldstændig på bar bund når det... -
Den hermeneutiske metode
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig, hvad den hermeneutiske metode kan bruges til, og hvordan? -
Kunsteriskefag i gymnasiet
ForumindlægKære SP Jeg ved ikke hvilket kunsterisk fag, jeg skal vælge, når jeg går i gymnasiet. Er der nogen, der kan fortælle lidt om de forskellige fag man kan vælge? Jeg overvejer at vælge faget drama eller billedkunst, men ved ikke hvilket. Er der ikke nogen, der kan fortælle mig hvad det er man la... -
skabelsesberetningen
Forumindlæghar hørt at der er to skabelsesberetninger, men kender kun den første fra første kapitel af første mosesbog, så ville lige høre, om der var nogle der kunne fortælle mig, hvor den anden står? -
MUNDTLIG ÅRSPRØVE!
Forumindlæghej alle kloge mennesker!;) Er der nogen der kan give mig et råd om hvordan man skal snakke om en kendt tekst, altså hvad skal man komme ind på? ikke kun resume vel ? jeg er lidt så blank! -
Eksamens eksempel?
ForumindlægEr der nogen har et eksempel på hvordan pyskologi eksamen mundtligt ser ud. med 24 min. forberedelse? -
Strofe og modstrofe?
ForumindlægJah så sidder jeg så med old eksamen og læser noter igennem. Her støder jeg på ordene strofe og modstrofe. Jeg har ikke skrevet noget som helst om hvad det er :( er der nogle der kan forklare hvad en strofe og specielt en modstrofe er? Gerne sådan detaleret. -
Kongens Fald af J.V.J
ForumindlægHey, En der har læst Kongens Fald af J.V.J ? Jeg har læst to uddrag, af den. 1) Mikkel Synker 2) Otte's Falde Og vi skal udarbejde den, men der er to spørgesmål som jeg kan ikke rigigt finde svar til :( håber dr er en der kan hjælpe. Hvorfor synker Mikkel, og hvad synker han ned i? hvad heste... -
Salme i dansk?
ForumindlægHeej. jeg har en aflevering for i dansk, det er en salme som hedder "Den signede dag". er der nogle som har kendskab til den, og evt kunne hjælpe mig med hvad den handler om ? Har svært ved at forstå det ældre sprog, og gemte betydninger i teksten, så ville være en stor hjælp. på for ... -
Hvordan skriver jeg en synopses i samfundsfag ?
ForumindlægHvilke ting er vigtige at få med når man skal skrive en synopses i Samfundsfag ? Jeg har en problemformulering der hedder : Hvilke indvirkninger har de socio-kulturelle verden på de etniske minoriteters integration ? problemstillinger: • De etniske unge mænd • Identitetsdannelse (t... -
Emnevalg - engelsk/dansk
ForumindlægHej. Det er jo ved at være tid til studieretningsprojekter, og jeg skal have valgt fag i morgen. Det bliver enten engelsk-dansk eller engelsk-historie, og jeg hælder mest mod engelsk-dansk. Problemet er bare, at jeg ingen idé har om, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg har overvejet at arbejde med ... -
DK: Problemformulering til Hitchhiker''s Guide to the Galaxy
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en stor dansk opgave i 2g, hvor jeg har valgt at skrive om Douglas Adams' bog "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" (den første), fordi jeg synes rigtig godt om den. Jeg skal snart komme med en problemformulering til min opgave, som jeg skal skriv...
