Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 18101 til 18120 af 23684
-
Markedsanalyse
ForumindlægMarkedsanalyseprocessen Vi har fået til opgave at skrive en markedsanalyse ud fra markedsanalyseprocessen (de 6 faser) Vi vil høre om der er nogen der kan hjælpe med Fase 1 - Formål med analysen Vi ved ikke hvordan vi skal gribe den første fase an, hvad skal fase 1 indeholde ? (hvad skal der ... -
evalureringsopgave
ForumindlægHejsa, når man skal starte på en evaluerings opgave, hvordan er det så bedst at starte med, at skrive den? Hvis vi fx tager udgangspunkt i, at man har skulle analysere og fortolke nogle dige. Hvordan kunne jeg så starte min "indledning" Jeg vil gerne score en høj karaktere, skal der do... -
Kingo - Hosianna
ForumindlægJeg skal undersøge billedsproget i Kingos hyldestdigt til Christian V, nemlig 'Hosianna'. Er der nogen der har gjort noget lignende eller har andet klogt at sige i den forbindelse? Og til sidst. Jeg er helt blank hvad sekundær litteratur angår. Altså litteraturhistorisk materiale der ska... -
Pyramideteorie
ForumindlægJeg skal analysere Bent Heick Hansens pyramideteorie. Jeg har ledt efter den på nettet og jeg kan overhovedet ingen steder finde ud af hvad den går ud på?!? Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej? Biblioteket har en bog der omhandler emnet, men den er først hjemme om 2-3 måneder :S Jeg har... -
Hjælp til at finde data om danskernes forbrug
ForumindlægHej alle. Jeg skal finde data der belyser forbrugsudviklingen i Danmark de seneste to år samt en prognose for forbrugsudviklingen i år samt næste år. Skal bruge dem til at stille op i en tabel og analysere tallene. Men ved ikke hvor jeg skal finde dem. Har både været ind på danmarks stati... -
Lev stærkt - dø ung
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en opgave, hvor jeg skal analysere Lev stærkt - dø ung. Men jeg har slet ingen anelse om hvad jeg skal skrive som tema for bogen ? Er der nogen som har nogen forslag ? Det må gerne være hurtige svar, da jeg snart skal have skrevet opgaven færdig. På forhånd tak :) -
samfundsfag/historie 3 års opgave
Forumindlæghey jeg har brug for lidt hjælp med nogen ideer til min 3g studieretnings opgaves problemformulering... jeg har valgt FN's sikkerheds politik som mit enme med samfundsfag som hovedfag og historie som bi, men jeg har problemer med at finde på en ordentlig problemformulering DVS redegørende u... -
Diskussion i dk/eng haster
ForumindlægJeg skal skriver diskussionen til denne problemformulering: Med udgangspunkt i en redegørelse for begrebet fantasy ønskes en analyse af J.K. Rowlings Harry Potter og Lene Kaaberbøls Skammeren med særligt henblik på at sammenligne konstruktionen af det fantastiske univers. Diskutèr &ndash... -
Materiale til 2.g Historieopgaven
ForumindlægHej, Jeg har lige besluttet mig for hvad jeg vil skrive om i historieopgaven. valget faldt på Alexander den store. Problemstillinger: først vil jeg redegøre for hans erobninger. (har materiale) Så vil jeg lave en analyse og vudering af hans betydning (det er her jeg mangler materiale) Jeg vil ... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
Opskriv reaktiosskemaer
ForumindlægEt ukendt kaliumtetraborat, K2[B4(OH)4O5]·xH2O, analyseres ved titrering af 419,5 mg afstoffet med 22,17 ml saltsyre, hvis koncentration er 0,1002 M. a) Opskriv reaktionsskemaer for 1) reaktionen, når kaliumtetraborat opløses i vand og 2)reaktionen med saltsyre HJÆLP. -
Eksamenstekst
ForumindlægHej alle. Jeg er startet til tysk på B niveau og jeg har fået at vide at min lærer, at til eksamen skal man trække en eksamenstekst på 6 normalsider som man så skal genfortælle og analysere på tysk. Er der nogen der ligger inde med et eksempel på sådan en eksamenstekst på 6 normalsider eller ke... -
Den lile Havfrue
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med min problemformulering til 2 års dansk/historie opgave: Mit udgangspunkt er H.C. Andersen og perioden romantikken Derudover skal jeg analyse Den lille havfrue og muligvis realitere den til Disneys udgave. Jeg har svært ved at formulere min problemformulering, nogen der... -
Billeder i en reklame
ForumindlægHej. :) Jeg er igang med at analysere en trykt reklame, og jeg kan konkludere at elementerne i reklamen udelukkende er fotos. Jeg kom til at tænke på om dette mon kunne have en betydning? Tror du at der har en betydning, at reklamen f.eks. ikke består af tegninger eller malerier? Tusind tak for... -
store personer
ForumindlægJeg er i gang med at analysere et billede hvor en af personerne er større end normalt. Jeg har fået at vid af min historielærer at man ofte gjorde vigtige personer på et billede større, men kan ikke huske hvorfor? Jeg vil gerne vide hvorfor og hvilken tidsperiode det blev gjort i? -
sekundær litteratur?
Forumindlæger det en nødvendighed at anvende sekundær litteratur på sit hovedværk? jeg skriver i fagene historie/engelsk og har læst og analyseret romanen "A Dry White Season", og har nu ladet mig høre at man skal bruge sekundær litteratur i form af fx. en anmeldelse for at underbygge ens argument... -
Film effekt! haster
Forumindlæghej, jeg sidder og skal analysere Requiem for a Dream til min 2.g opgave og jeg ville høre om der er nogen der ved hvad den effekt hedder som de bruger når Sara spiser sin diæt morgenmad hvor koppen er fuld og så er den ikke, sammen med en slubre lyd? håber der er nogen der kan hjælpe mig -
Hjælp til store opgaver
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med en stor opgave i dansk - en analyse af "I Danmark er jeg født". Det er en af mine største opgaver, og jeg kunne godt tænke mig at få et par gode råd omkring hvad jeg kan gøre bedre, når jeg skriver disse størrelser af opgaver. Om teksten skal stå på en and... -
meget meget haster være sød og kig på den
Forumindlægjeg har et problem jeg skriver en dansk stil . Giv en analyse og fortolkning af “Sushi Sunshine” I din perspektivering skal du forholde dig til opgavesættets overordnede emne. overskrift: Sushi Sunshine hvis nogen har læste den novel som hedder Sushi Sunshine. og jeg ved ikke hvad de mener med ... -
Problemformulering til historieopgave.
ForumindlægJeg skal skrive en historieopgave, om "Kærlighedsægteskabet i Romantikken/følelsesrevolutionen". Jeg har svært ved at komme i gang med at skrive selve opgaven, fordi jeg har svært ved at afgøre hvad problemformuleringen skal være. Problemformuleringen skal være både redegørende, analy...
