Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18101 til 18120 af 24088
-
Terminsprøver... Hvorfor?
ForumindlægJeg er kørt død i mine terminsprøver, jeg synes det er helt latterligt, og tæller de i det hele taget? Jeg forstår det ikke.........\n\nPs. hvad kan man gøre, hvis ens lære ikke tror på man selv har skrevet en fransk analyse pga. man har fået god hjælp herinde fra?\n\nKh Mark Petersen -
KRISE! AT EKSAMEN.
Forumindlæghej, jeg står og skal op til AT imorgen, og jeg føler virkelig jeg mangler noget på min analyse. Jeg har om selviscenesættelse på de sociale medier, og herudner har jeg anvendt roman jacobsens kommunkationsmodel, for og se hvilke funktioner der har været dominerende. De alle passer dog ikke, og d... -
Hjælp
ForumindlægHejsa ... Jeg sidder her med en kemiopgave der driller en smule .. :S Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2*2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse%Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret ?? Kan ikke lige se hvordan jeg skal løse den .. Håber der er nogen der ... -
Prins Hvidbjørn - værdier??
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne seriøst godt bruge noget hjælp! Jeg er igang med at analysere eventyret "Prins Hvidbjørn", og der lyder et følgende spørgsmål: #Værdier? Hvilke ting kalder eventyret for værdifulde?". Jeg kan ikke rigtig forstå, hvad de mener. Kan i hjælpe mig? :-) ... -
Holberg: Diskussion
ForumindlægHej allesammen : ) Er ved at skrive en analyse af Holbergs Epistel: "Om lærdom og universitetsundervisning", og forsøger at lave diskussionen. Problemet er bare at der ingen ideer kommer til mig. Alle de emner jeg finder på syntes irrelevante i forhold til teksten. Er der nogen der har ... -
HC Branner
ForumindlægEr i fuld sving med at skrive 3.g's opgave om bogen 'Legetøj' af HC Branner.. tænkte på om nogen har gennemgået den og måske har nogle gode noter eller kan huske noget vigtigt, eller noget i den stil? \nKunne nemlig godt bruge lidt inspiration til analysen:)\n\nPå forhånd mange tak -
hjælp til SSO om HC Branner
ForumindlægEr i fuld sving med at skrive 3.g's opgave om bogen 'Legetøj' af HC Branner.. tænkte på om nogen har gennemgået den og måske har nogle gode noter eller kan huske noget vigtigt, eller noget i den stil? \nKunne nemlig godt bruge lidt inspiration til analysen:) \n\nPå forhånd mange tak -
Spørgsmål vedr sso
Forumindlæger igang med at skrive SSO, og i den skal jeg lave en analyse hvor der inddrages selvalgte kilder.. hvordan skal det gøres? skal jeg prøve at flette det ind i det hele og skal jeg i så fald lave en kildeanalyse( er avisartikler jeg bruger)..\n\nPå forhånd tak for hjælpen :) -
SSO : Forsøg med stor fejl
ForumindlægHvis en af ens eksperimenter mislykkedes, i det at man har lavet en grov fejl (ergo en fejl, der slet ikke stemmer ens med teorien), hvor skal man da første gang gøre opmærksom på dette?\n\nSkal man skrive det i indledningen af den del af opgaven ELLER venter man med at skrive om det inde i selve... -
Nogle gode ideer??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal finde et rigtig godt digt/tekst af Mikael Strunge, som skal analyseres, og som skal vise 80'ernes oprør, samt al den symbolisme som kendetenger Strunges oprørste tanker ... I samme dur som NAT I ELEKTRI-CITY - som jeg dog ikke må vælge .. Smil Marie. -
Manglende viden
ForumindlægNogen der har skrevet en analyse og fortolkning af Rifbjergs digt "Morgen" og digtet "Opvågning" af Nanna Jeiner?\n\nEr helt lost kan ikke komme igang og skal snart være færdig. \n\nPS: Hvis i har noget med Geoge Brandes "om læsning" så vil jeg også gerne have det me... -
en bjergbestigerske
Forumindlæghejsa\njeg sidder og analyserer JF Willumsens billede, en bjergbestigerske, fra 1912. ( http://www.fsk.dk/fsk/publ/women/bjergvand.jpg )Jeg er lidt i tvivl om hvilken stilart billedet er malet i, ved første øjekast ville jeg sige det var naturalisme?\nandre tips og fif modtages gerne:)\n\npå forh... -
Toil and Temptation af Michael Kamber
ForumindlægEr der nogen, der på et tidspunkt har været i gang med at analysere "Toil and Temptation" af Michael Kamber? Novellen siger mig bare ingenting, selvom jeg har læst den flere gange efterhånden. Nogen, der eventuelt har et essay om det, som jeg kan få noget inspiration fra? Det kunne vi... -
Elementaranalyse
ForumindlægHej.. Jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave da jeg ikke aner hvordan man skal gøre..Ved en analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6 % C, 8,2 % H og 43,2 % O (masse %)Hvad er masserne af henholdsvis C,H,O i 100 g af stoffet..?Hvordan finder jeg ud af det..?På forhånd tak -
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
Modeller?
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Foretage en kort beskrivelse af, hvordan Londons værtskab for OL 2012 påvirker byens udvikling og markedsføringen af byen. Analyser hvordan Londons OL-værtskab påvirker den britiske økonomi. Vurder de langsigtede effekter af OL-værtskabet, både på samfu... -
usa i 1920'erne og 1930'erne- SSO
ForumindlægHej,\njeg er igang med at skrive min 3. g opgave - om krisen i usa. jeg har problemer med den analyserende del. Er der en der kan/ gider hjælpe mig? Please!? opgaven skal afleveres d. 24/1 kl. 12. \nNogen, der gider læse min opgave igennem?\n\n på forhånd tak. -
Litteærartikel på ''Stjernen over Bjerringbro''
ForumindlægJeg er ved at skrive en analyse og fortolkning af sangen ''Stjernen over Bjerringbro'', og jeg har brug for lidt hjælp, så jeg tænkte, at det ville være skønt, hvis der lige var nogle, der havde lyst til at hjælpe. Jeg er lige gået i gang med at skrive en tese om hvad budskabet er... -
tysk(begynder)
ForumindlægIndsæt den rigtige form af kein.Peter hat _____ Buch(n) und auch _____ Bleistift(m)jeg vil analysere det som at.hat = verballedPeter = grundledBuch = genstandsledBleistift = ?kan blyant så også være genstandsled eller hvad?Og så forstår jeg ikke:Einem Dummkopf will ich _____ Bücher(pl) leihen, sa... -
Artikel
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til terminsprøve i morgen, i dansk stil.Jeg plejer for det meste at vælge "Artikeler," og plejer at analysere teksten først.Derefter, kommer jeg med mine egen holdninger.Er der nogle der har råd angående artikel?- Så vil jeg meget gerne høre fra jer.Tak på forhånd :-)
