Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18121 til 18140 af 46276
  • Poler og tiltrækning, hjælp?

    Forumindlæg
    Hejsa, mig emne er magnetisme og jeg skal skrive om: poler og tiltrækning - men jeg ved ikke hvordan jeg skal foreklare det?Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af: - hvad der er syd-polen og hvad der er nord-polen? - hvorfor bliver den magneten tiltrukket?- hvilke stoffer tiltrækker e...
  • Imorgen =/

    Forumindlæg
    Hej..Jeg ska op til fysik årsprøve i morgen :SOg jeg føler mig slet ikke parat endnu..Har nogle ting jeg mangler at få svar på..Nogle der evt. kan hjælpe mig med dem?1. Gør rede for begreberne middelhastighed og momentanhastighed.2. Forklar begreberne specifik varmekapacitet, samt specifiksmelte-...
  • Karakter - Højnivea

    Forumindlæg
    Jeg kom til at tænke på, hvordan den endelige karakter bliver givet, når man skal have høj niveau næste år.. Nu er det sådan at jeg var heldig at få 10, kommer det til at have indflydelse på min endelige karakter?
  • Åh nej, hvordan korter jeg delkonklusionerne ned?

    Forumindlæg
    Jeg har 5 delkonklusioner og de tager ca. 6 minutter at fremlægge. Det er længe i forhold til, at man skal bruge mest tid på de metodiske overvejelser. Kan nogen komme med nogle guldkorn om, hvordan jeg får kortet dem ned? eller til en disposition om, hvor længe hvert enkelt punkt skal tage?
  • Karaktersystemet

    Forumindlæg
    Jeg har lige læst den artikel jeg fik med mail her til morgen. Skal jeg forstå det sådan at mine karakterer fra og med næste semester bliver ændret ud fra den skala der er vist i artiklen eller hvordan? Udover det, er jeg så den eneste der mangler en karakter mellem 7 og 10? :)
  • Eksamenssæt søges

    Forumindlæg
    Hej folkens,jeg er i den uheldige situation at jeg ikke er helt student, da jeg skal til sygeeksamen på torsdag. Hvis jeg kan nå det, vil jeg lige lave en aflevering for øvelsens skyld, men er der nogen der ved om og hvor man kan finde de der skriftlige eksamenssæt, på nettet?På forhånd tak!Sofie
  • Tidsrejser

    Forumindlæg
    Imorgen skal jeg op og forsvare min synopsis med emnet tidsrejser. Men jeg kommer jo let omkring så mange forskellige ting heri.. Hvad vil være mest relevant til den mundtlige fremlæggelse at fremhæve? Burde jeg ikke vælge ét aspekt ud og fortælle om, som: Ormehuller, relativitetsteorierne eller ...
  • Toppunkter

    Forumindlæg
    Hmmmm....denne har jeg regnet forkert!!... f(x) = -12 + 3x^2 = 3x^2 -12....altså a-b.... d = 144.... T = (-(-12)/(2*3) = 2 denne skal dog gi 0 ??... T = (-144)/(4*3) = -12...som ifølge løsningen er rigtigt.... Hmmm....er de -12 en c værdi fordi der ikke er x bagefter??.....d gir stadig 144 kan je...
  • DDR: Blev man manipuleret?

    Forumindlæg
    Blev man af medierne eller DDR manipuleret således, at man kom til at tro på at DDR var grundlaget for en bedre stat?
  • Hjææælp til tysk tekst analyse

    Forumindlæg
    Hej jeg har virkelig brug for hjælp til en tekst som hedder Michael und der SS-Mann , som er skrevet af Michael Degen. Er der en der har en analyse eller referat af teksten?
  • Antonella

    Forumindlæg
    Hej folkens Er der nogle af jer som evt. kunne hjælpe mig med en fortolkning af "antonella" Skrevet af Frederik Hatmann? Hvad er moralen i den? og hvordan skal den evt. fortolkes?
  • Hjælp til Fysik (base NAOH)

    Forumindlæg
    hej, jeg vil gerne spørge om nogen af jer ved hvordan kan man fremstille NaOH ved hjælp af NaCl. min hypotese ser således ud: NaCL+ vand, i elektrolyskar = Na+, og Cl luftform, derefter Na hældes i vand, få man så naoh?
  • Rapporter = mundtlig...?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og kommer i tvivl... Min kemilærer siger, at rapporter tæller som mundtlig - altså i karaktergivning. Men kan det passe...? For det er da et stykke SKRIFTLIGT arbejde! /martinrv
  • Matematik eksamenssæt

    Forumindlæg
    Hejsa derude er der nogen som kan vedhæfte matematik eksamenssættet fra sidste år? På forhånd tusind tak :)
  • regneregler for sin og cos

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle som kan forklare mig disse regneregler for sinus og cosinus (hvorfor de er således)? (cosx)2+(sinx)2=1 cos(-x)=cos(x) sin(-x)= - sin(x) cos(π-x) = - cos(x) sin(π-x)= sin(x) På forhånd tak :)
  • prøveform B

    Forumindlæg
    heeij. i vores klasse har vi valgt, at gå op i prøveform B. mit problem er, at jeg ikke ved om man gerne må analysere en tekst, som man har allerede analyseret i klassen, eller skal man vælge en ny? på forhånd tk
  • AT-Metoder

    Forumindlæg
    Du kan læse mere om metoder i AT i forummet, hvor der for tiden er en livlig debat. Indlæg om metoder Alle indlæg i forummet omkring metode
  • årsprøve - eksamensbevis

    Forumindlæg
    Kommer ens karakter fra en årsprøve i 1.g med i eksamenbeviset?
  • Idræt

    Forumindlæg
    hey derude, Når man nu går i 3.g, og lige ved slutning, så skal man lave et eller andet "program", som skal vises for lærerne og de andre fra klassen, og jeg har hørt at det har meget at sige, til sin afsluttende idræts karakter. Jeg har idræt på B niveau og skal i 3.g (STX) her efter...
  • Hjælp til at udtale ord på engelsk.

    Forumindlæg
    Har du problemer med at udtale ord/sætninger på engelsk? - så kan denne hjemmeside være dig til hjælp :) http://www.howjsay.com Du indtaster det ord, som du har problemer med, og vupti - computeren udtaler det for dig! :)