Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18141 til 18160 af 23877
-
Maler fra Mellemkrigstiden.
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive DHO. Jeg har valgt både at skrive i dansk og historie. Jeg kunne derfor godt tænke mig at analysere to billeder/malerier, fra mellemkrigstiden, hvor jeg også kan inddrage noget historie. Tænkte på om der var nogen der har forslag til kunstner, eller billede/maleri? H... -
Er det besjæling eller personifikation
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en stilistisk analyse af J.P Jacobsens "Af to verdener". Jeg er dog lidt i tvivl om dette er besjæling eller personifikation? Jeg har markeret det i teksten: "Salzach er ingen munter flod, og der ligger en lille landsby paa dens østre Bred, der er meget tr... -
HJÆLP
Forumindlægheeej alle der ude tænkte på om der nogen som måske har skrevet en stil om novellen "driving" af suzanna kamata, os som eventuelt kan hjælpe mig med at komme i gang, da jeg sidder lidt fast og har problemer med hvad jeg skal komme ind på og hvordan jeg skal analysere og fortolke den:S:... -
Dansk oplæsning fs10
ForumindlægHej portal Jeg har musikvideo som genre og har valgt at analysere skakmat af Joey Moe, men har et lille problem.. Man skal have en selvvalgt oplæsningstekst med til prøven og jeg ved ikke hvad slags? Altså, skal jeg have en tekst som handler om musikvideoen, eller musikvideo som genre?.. J... -
Menneskerettigheder
ForumindlægJeg er i gang med en dansk aflevering hvor jeg skal analysere 2 annoncer fra Worl Online/Amnesty International. Udover dette skal jeg skrive om, hvorfor det kan være vigtigt at interessere sig for overholdelse af menneskerettighederne rundt om i verden. Er helt tom for ideer, så måske i kunne ... -
Driving af suzanne kamata
Forumindlægheeej alle der ude tænkte på om der nogen som måske har skrevet en stil om novellen "driving" af suzanna kamata, os som eventuelt kan hjælpe mig med at komme i gang, da jeg sidder lidt fast og har problemer med hvad jeg skal komme ind på og hvordan jeg skal analysere og fortolke den:S... -
Magtbalancen før 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg skal analysere magtbalancen før Anden Verdenkrig, med henblik på de ressourcer (penge, militær, våben) osv., de forskellige allierede havde til rådighed.. Jeg har søgt en masse på nettet og kigget min historiebog igennem, men uden held. Nogen der har nogle gode links eller lignende? På fo... -
atombomben
Forumindlægjeg sidder midt i AT8 hvis det kan hjælpe nogen men kort sagt har jeg et biologi spørgsmål der lydder sådan: En analyse af hvilke biologiske konsekvenser atombomningen havde for folkene i Hiroshima og Nagasaki håber der er nogle der har nogle guldkorn eller gode links for det er sku svært at fin... -
Samfundsfag(sociologi)/Engelsk
ForumindlægHej jeg vil gerne skrive srp i sociologi/engelsk og analysere en engelsk roman med sociologiske begreber jeg leder derfor efter en spændende engelsk roman, som tager sted i et engelsk talende samfund. meget gerne omhandlende en speciel karakter... hå¨ber der er nogen som har nogle forslag? -
Hvilken metode har jeg brugt?
ForumindlægJeg har stillet et redegørende spørgsmål som lyder: Hvordan reagerede menneskene på pesten i 1348, og hvordan reagerede menneskene på AIDS i 80'erne? Jeg har så fundet ud af hvilke handlinger de fortog sig ud fra forskellige hjemmesider. Men hvilken metode har jeg brugt? eller hvilken kan ... -
Forskel på distributionskæde- & kanal
ForumindlægHej SP. Jeg kan ikke helt forstå forskellen / sammenhængen mellem distributionskæden- og kanalen - hverken praktisk eller teoretisk. Jeg forstår, at de begge omhandler, hvordan produktet kommer fra producent til slutbruger, dertil at man kan beskrive, analyserer og vurdere, m.m. hvordan dette gø... -
kost
Forumindlæghey guys! well! jeg er igang med, en kost analyse i nv! Jeg er nu nået til punktet diskussion, og der har jeg et spørgsmål det lyder således" hvilket funktioner har de? og dette spørgsmål er, i forhold til hvad der indeholder i mad. Men det er jo selfølgelig de 3 hovedgrupper. kulhydrat, ... -
overgangen til kristendommen
ForumindlægWidukind og Adam af Bremen har to forskellige historier om hvordan indførelsen af kristendommen gik til. jeg har fået til opgave, at lave en analyse at disse to kilder. Hvilken gavn har de hver især fået af dette? og hvorfor kunne det tyde på, at kilderne er utroværdige/troværdige? mvh. :-) -
Biologi Rapport
ForumindlægHej folk :-) Er der nogle der ville være så hjemsomme at tage et kig på min biologi rapport, som omhander om at analysere ens eget kostforbrug :-) den skal afleveres her om 2 dage:-) jeg har aldrig selv lavet en biologi rapport, defor er jeg lidt ny når det omhander om rapporter, og så er jeg... -
Eksamensopgave GIVES UD! Hvad kan jeg få for den?
ForumindlægJeg har lige været til dansk årsprøve, hvor vi skulle analysere 2 reklamer. umiddelbart kan jeg ikke gennemskue hvad jeg ligger på. Er der nogen vil læse min opgave igennem og give et bud på en karakter? det haster! Jeg sender på email. da jeg ikke vil have den på offenlige sider endnu, hvor ... -
Mundtlig eksame
ForumindlægHej alle sammen jeg skal snart op til mundtlig dansk og jeg tænkte på hvordan jeg skal takle det Når jeg har trukket min tekst og analyseret og derefter kommet ind, hvad synes i så man først burde starte med og dernæst osv osv osv Kunne i muligvis skrive det i punktform, altså hvad man... -
Hvad betyder "Fag" Som "Ikke-Skolefag-Ment" ?
ForumindlægSkal analysere en tekst af Herman Bang, "Frøkenen" som starter ud med "Det var det mindste Hus i hele Gaden: Tre >>>>>Fag<<<<< og den grønne Gadedør......" Hvad betyder det markerede ord i den sammenhæng? -
Hvad er digtets budskab
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået som lektie at jeg skal svare på nogle spørgsmål men jeg kan ikke forstå det ene. Jeg håber du vil hjælpe mig Hvem afsender digtets budskab? Det er noget med en analyse af i danmark er jeg født, som vi er i gang med. :) Mvh Jens -
1. verdenskrig
ForumindlægHej allesammen, håber jeg kan få lidt hjælp til de to spørgsmål her. En analyse af, hvordan litteraturen forholdt sig til 1. verdenskrig En vurdering af, hvilke konsekvenser 1. verdenskrig fik (litterært og politisk) Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive til de to spørgsmål her. Kan ikk... -
Søren Kirkegaard: "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse"
ForumindlægHej filosofi interesserede! Nogen, der har en analyse eller lign. af Søren Kirkegaards "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse" fra "Enten-Eller", 1843? Skal brugen den i forbindelse med læsning til eksamen i filosofi. C-niveau som...
