Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18141 til 18160 af 153575
  • "Haster "Hjælp"

    Forumindlæg
    hej jeg vil bare hører om der er nogen der har læst dittemenneske barn og hviken 10 sidere synes i er gode på forhånd tak p.s det er til en nye undersøgelse please svar mig
  • Biologi Eksamen !

    Forumindlæg
    Hej ! jeg skal til at forberede mig til en biologi eksamen , men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forberede mig, har I derude nogle råd, som kan hjælpe mig ? på forhånd tak..
  • Lektiehjælp i Mat B niveau

    Forumindlæg
    Søger lektiehjælp i Mat på B niveau, god løn gives.
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Er der egentlig nogle regler om at man helst skal kunne det spørgsmål man trækker uden ad? Altså kan en lærer og censor godt være bekendt og trække ned på ens karakter hvis man kigger lidt for meget i sine notater? ;/
  • lys med bølgeegenskaber

    Forumindlæg
    jeg har trukket emnet lys med bølgeegneskaber. prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: lys med bølgeegenskaber. stikord til den faglige samtale; bølgelængder, farver, diffraktion, interferens, dobbeltspalte, optisk gitter, gitterligninger envidere ønskes en omtale af eksperimente...
  • privatlærer

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret..
  • beregning af vend tilført en kondensator

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg sidder lige og skal lave en beregning af hvormeget vand der tilføres i timer til en kondensator vor at kunne kondensere damp til vand. jeg får oplyst at tempaturen af det vand der tilføres er: 12grader celcius, og vandet der forlader kondensatoren er : 18 grader celsius, yderme...
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Hvorfor skal man lære om komplekse tal eller hvad skal man bruge det til? Jeg forstår ikke beviset til i2 = -1, kan nogen forklare det?
  • mekanisk energi

    Forumindlæg
    Hej alle nogen der lige hurtigt kan fortælle hvad mekanisk- og potentiel energi er? Synes det er lige bøvlet det der står på nettet. Vil bare gerne have det kort. Louise
  • STX eller HHX?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk.
  • Logistik

    Forumindlæg
    virksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel...
  • Hjælp til en opgave!

    Forumindlæg
    SIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe?
  • Hvilke faktorer, der betyder noget for mængden af strøm

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået et spørgsmål som jeg skal kunne besvare til en test i science. Spørgsmålet lyder: Hvilke faktorer der betyder noget for mængden af strøm? Jeg har brug for jeres hjælp. Tak på forhånd
  • Energiindhold i stoffer

    Forumindlæg
    Hej ! Ville høre om der var nogen der ved hvor jeg finder energiindholdet i Penten (Alken) og Heptadecan (Alkan) pr. gram På forhånd tak
  • Hvordan skrives en journal

    Forumindlæg
    Hej.. jeg ved ikke helt hvilke elementer som en journal skal indeholde ? På forhånd tak
  • HJÆLP GERNE MIG, TAK

    Forumindlæg
    Sammenlign den værdi I får for cvand med tabelværdien. Regn afvigelsen ud i procent
  • Forberedelse i timen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er en elev der går i 8 klasse: Jeg fik 4 i dansk, og ville spørge min lærer hvordan jeg kan få gode karaktere. Han svarer:''Du skal bare være aktiv i timen''. Så lige nu tænker jeg, for at være aktiv i timen skal man da være forberedt til timen, og derfor vil jeg spørg...
  • Facitliste til ISIS kemi B

    Forumindlæg
    Er der nogen som har ovenstående, ville jeg blive meget glad, hvis I kan fortælle, hvor jeg kan få den
  • orbitaler

    Forumindlæg
    Hej jeg er i gang med at læse kvantemekanik og faldt over ordet orbitaler. Jeg forstår godt at en orbital kort sagt angiver det område hvor der er sandsynlighed for at finde en elektron, men hvilken sammenhæng har orbitaler med kvantemekanikken? hvad anvendes de til osv? på forhånd tak.
  • Fagets begrænsninger

    Forumindlæg
    Hvad menes der med fagets begrænsninger i AT? Hvilke begrænsninger kan dansk eksempelvis have?