Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18141 til 18160 af 38620
-
Brug af Psykologi som enten samfunds - eller naturvidenskabeligt fag.
ForumindlægJeg står og skal skrive AT med fagene psykologi og dansk, men da dansk dækker humaniora fakultetet, er jeg nød til at vide hvordan psykologi skal bruges når det skal fungere som enten det samfundsvidenskabelige eller naturvidenskabelige fag, da det hører ind under alle tre fakulteter. Jeg har pr... -
novelle
ForumindlægHej jeg skal til dansk mundtlig prøve og jeg skal fortælle om en novelle og der skal jeg sige noget om tema og budskab men ved ikke hvad det betyder? Hjælp pleas har kun et par dage tilbage? Novellen: mand med hale, jesper wung sung -
Fortolkning haster!!
ForumindlægHej!! Er der nogen som har lavet en fortolkning af folkevisen Jomfruen og Dværgkongen som vil hjælpe? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive. På forhånd tak :) -
HJÆLP NAADSENSBRØD
ForumindlægHej er der nogen herinde der kan fortælle mig hvad hovedproblemet og budskabet i novellen naadsensbrød er, da der ikke står noget som helst herinde i opgaverne om disse to ting...??? -
Hvilke Metoder skal / Kan jeg bruge?
ForumindlægHej Alle Sammen... Jeg er i gang med et AT-projekt, og jeg skriver om Pizarros Erobring af Peru og Iknariget i Naturgeografi (B) niveau og Religion (C) Niveau. jeg ville bare lige høre hvad i havde at sige til hvilken metode jeg kan bruge? -
Sygeeksamen 2004
ForumindlægNogen som ved hvilke emner det var til sygeeksamen sidste år?? (Snakker om studentereksamen)Og vil gerne have overskrifterne :)Og emnerne som var til studentereksamen i år??Håber nogen kan hjælpe. -
Lord of the flies
ForumindlægHey!!\n\nJeg er ved at skrive en engelsk omkring William Golding´s "Lord of the Flies" og så ville jeg bare lige høre om der var nogen der havde nogle gamle notater eller sådan noget, især gerne omkring slutningen. Det ville virkelig hjælpe. \n\nHilsen Ditte. -
god dispositon
Forumindlæghjælp til en disposition? -
Hjælp til kildeanalyse..
ForumindlægÅhha. Er i gang med en stor historieopgave, som skal afleveres på onsdag.. Jeg har problemer med mig kildeanalyse - hvad skal sådan en indeholde??\n\nOg er der nogen der har et eksempel på en kildeanalyse? - det er fuldstædnig underordnet hvilken kilde, vil bare gerne have et indtryk af hvordan d... -
SSO - virksomhedsanalyse
ForumindlægJeg er igang med SSO i EØ. Jeg skal lave en anylyse af en virksomhed hvor jeg skal vurdere om de kan få et lån i en bank..Jeg er godt hjulpet på vej af min lærer, men jeg har ikke set hvordan en sådan rapport er bygget op osv. Er der nogen som kan hjælpe mig med at få en forståelse for hvordan en... -
metode
ForumindlægHej! Jeg ville høre, om der var nogen, som kunne hjælpe mig. Jeg skal til AT-eksamen om ikke så lang tid. Jeg skriver i historie og biologi. Er der nogen, som kan fortælle om de forskellige metoder indenfor de to fag? Jeg har ikke helt styr på det nemlig. Håber en/flere vil svare! Natalie -
Privat Lektiehjælp
ForumindlægHej derude!Jeg vil gerne tilbyde mig til privat lektiehjælp i dansk.Jeg selv går på HTX på 3. år og har dansk på A niveau. Niveauet er fra folkeskole og opefter og undervisningen kommer til at foregå som du ønsker det. Det kan være øvelser i dansk som jeg forbereder, hjælp til opgaver eller lign.... -
Hjælp med ideer til produkt
ForumindlægHej jeg skal snart starte på min projektopgave, og mangler ideer til et produkt. Vores overemne er verden omkring os, og inden for det har jeg om religion og har valgt at skrive to religioner, Scientology og Kristendommen. Tak på forhånd. -
Prøveeksamen
ForumindlægHej, jeg skal til "prøveeksamen" i morgen. er der en der kan fortælle mig hvordan man bedst kan fremlægge en tekst. jeg har tænkte mig, at starte med at fortælle om forfatteren, giv et kort resume af teksten og derefter analysrer den. og tilslut vil jeg relaterer til andre tekster, forf... -
kvantitativ kontra statistisk metode
ForumindlægEr det forkert at sige at den statistiske metode er en kvantitativ metode? Det omhandler et tilfælde hvor jeg har konkluderet stigningen indenfor kvindehandel ud fra nogle skøn der er lavet, da det ikke er muligt at lave ordenlig statistik pga. høje mørketal. -
Haster ! AT eksamen
ForumindlægHej Skal til AT eksamen imorgen, har brugt Historie og Idræt, og har i den forbindelse brugt Humanistisk og Samfundsvidenskablige metoder til at lave min opgave ! Men er meget i tvivl om hvordan man skal fortælle om det til den mundtlige eksamen hvad skal man sige og hvordan skal man sige det ! H... -
Psykologi (AT) - samfundsvidenskab?
ForumindlægJeg er i gang med mit AT-projekt omkring de psykologiske konsekvenser for soldater at deltage i krig. Synops, problemformulering og det hele er godkendt af min lærer, men jeg er alligevel i tvivl når det kommer til det videre arbejde: Hvornår hører psykologi ind under samfundsvidenskab? Jeg ... -
tekst længde??
ForumindlægJeg ved at man kommer op i kendt tekst til eksamen men er der en max længde på disse tekster?? Det synes i hvert fald ikke helt realistisk at skulle op i en tekst på 3 sider selvom den er gennemgået på klassen gør det?? -
kildekritik af alm. bog.
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op til at.. og jeg har ingen rigtig historie kilder jeg kan bruge, men jeg har derimod en alm. bog om mit emne, kan jeg godt kalde den for en kilde? og stille de samme spørgsmål som man normalt gør under kildekritik? -
HJÆLP!!!
Forumindlægjeg skal op til dansk i morgen og jeg vil spørger om der nogle der har god råd
