Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18161 til 18180 af 23877
-
"Tyrken"
ForumindlægJeg er ved at lave analyse af "Tyrken" af Niels Hav. Har lånt novellen ud, og glemt at få den tilbage.. Mangler at skrive noget om sprog og virkemidler :( én der har læst og kan huske den, eller ved hvor jeg kan skaffe den her på nettet.. Altså novellen? -
En god SRP-opgave ?
ForumindlægHej Jeg vil geren vide, hvordan man laver den bedste SRP-opgave. --> Hvordan kan man får de to fag (bioteknologi og idehistorie) til at overlappe med hinanden. ---> Hvad skal man analysere i bioteknologi-delen? --> Skal man redegøre for et stof, som ligger på et hø... -
Festens gave
ForumindlægJeg er i gang med at analysere novellen "festens hellige gave kommer til menneskene" jeg er nået til budskabet, men jeg synes det er meget svært. Er der nogen der kan hjælpe mig. teksten kan læsen her http://www.zenos.dk/cms/mod/dkt/data/000232.htm#XC4 -
Klaus rifbjerg digt
ForumindlægHej Jeg er ved at analyserer et digt som er skrevet af Klaus Rifbjerg. I digtet står der: gaar gennem vores ører sidder bagefter som brune pletter paa loftet aandrighedernes patinerede fluebæ Nogen der kan forklare hvad aandrighedernes patinerede betyder. -
Dansk aflevering
ForumindlægHej all Jeg har læst "Erotiske situationer" af Aarestrup og "Forførerens Dagbog" af Kierkegaard, og har skrevet en analyse, og er næsten færdig, men mangler at svare på nedenstående spørgsmål; er lidt på bar bund. På forhånd tak:) Overvej hvordan begreberne "det inter... -
DHO
ForumindlægJeg er i gang med DHO og har valgt at skrive i dansk. Jeg har skrevet om modernisme og eksistentialisme samt analyseret 2 digte af Peter Seeberg. Nu mangler jeg et perspektiverings digt af en anden forfatter, skrevet i modernistisk stil fra 1960'erne -
ENGELSK MUNDTLIG A EKSAMEN
ForumindlægHeej Folkens (; Jeg skal til eksamen i engelsk mundtlig A på Mandag. Derfor vil jeg gerne høre om der nogle gode FIF eller oplevelser til eksamen i kunne bidrage med?? og evt har en god idé til hvordan man bedst disponere sin tid til forbedrelsen bedst, og hvordan man analyser sin tekst bedst... -
Aage og Else - folkevise
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en opgave omhandlende folkevisen - Åge og Else .. Hvis I har læst den ville jeg gerne hører om I kan hjælpe mig med lidt analyse på det symbolske plan.. Kan ikke helt forstå hvad det betyder, at Åge's grav bliver fyldt med blod hver gang Else græder- ? -
Hjælp til NF eksamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i NF d. 21. Juni, og kunne i den forbindelse godt bruge hjælp. Bl.a til at analysere nogle figurer, og finde på noget klogt at sige til min eksamen. Eksamenen er tværfaglig : Biologi, Geografi, Kemi. Kunne godt bruge et syn på alle 3 fag. Emnet er EL i i-og ulande. ... -
Filmiske virkemidler i Al Gore "An Inconvenient Truth"
ForumindlægHej! jeg sidder lige med AT-synopsis og skal have udformet mig en analyse af Al Gores film "An Inconvenient Truth" til imorgen - hurtighjælp!! Jeg mangler noget om de filmiske virkemidler; mere præcist kameraføring og klipning. Nogen der har noget liggende? bare sådan som jeg muligvis k... -
Tysk A mundtlig eksamen - hjælp!!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har netop trukket eksamensspørgsmål og har indtil i morgen kl. 8 til at analysere og fortolke Bertolt Brechts "Schweyk im Zweiten Weltkrieg" samt perspektivere til et andet værk af Brecht. Er der nogen der kan hjælpe? Er rimelig meget på bar bund... På forhånd t... -
HJÆLP TIL KATTEN AF NAJA MARIE AIDT
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ved at analysere teksten Katten af Naja Marie Aidt og jeg er gået stå i følgende 2 punkter: (helst med beviser omkring hvor i finder følgende ting i teksten fx s.10 linje 7) *symbolik *miljø Håber der er nogen der kan hjælpe for jeg har virkelig brug for hjælp -
Identitet- hvad er det?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til dansk eksamen her om et par dage, og jeg skal lave en analyse af en sang. Og i denne sang skal jeg finde nogen temaer, også faldt jeg over ordet identitet, men jeg har ingen anelse om hvad det betyder og hvordan jeg skal forklare hvad det betyder.. Så hvis i vil være... -
Historie imorgen
ForumindlægHej! :-) Jeg har lige et spørgsmål i forhold til historie mundtlig imorgen: * Når jeg skal fremlægge min synopsis skal jeg så "analyser" ALLE kilder under min analyse med levn og beretning og det hele? * Eller er det nok at jeg Identificer og og dater alle kilder? I så fald ... -
Pligt- og konsekvensetik?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min dansk aflevering. Jeg skal analysere nogle artikler ud fra nogle spørgsmål. Jeg er nået til et spørgsmål, som lyder: forsøg at vudere om der er tale om pligt- eller konsekvensetisk tænkemåde. Her er et link til artiklen http://www.berlingske.dk/article/20070513/danma... -
Hjælp til en lærebogsartikel/blicher
ForumindlægHey kan nogle være søde at hjælpe med med det her Jeg skal lave en lærebogs artikel til en folkeskole, hvor jeg skal analysere et tema i blichers værk "sildig opvaagn" Hvorefter jeg skal indrage værkets periode. Hvordan griber jeg denne lærebogs artikel an? Nogle der har nogle eksemp... -
Sproget i digtet afsked af johannes v jensen
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder med en analyse af digtet afsked af johannes v jensen og har lidt problemer med nogle ting. jeg skal finde ud af hvilket af nedenstående slags sprog det er skrevet i og hvorfor. - talesprog, almindeligt skriftsprog, højtideligt sprog eller gammeldags sprog. udover det ... -
Kilder til dansk/historie-opgave om pest
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at skrive dansk/historie-opgave om pest, hvor jeg tager udgangspunkt i historie. Jeg skal her analysere samtidige kilder, der beskriver, hvordan pesten påvirkede forholdet mellem samfund og individ. Er der nogen der har nogle forslag til kilder? Både hjemmeside... -
Log ind
ForumindlægHejsa kan nogen hjælpe mig eller forklare mig følgende ? Når jeg logger ind på studieportalen. dk og søger efter f.eks en analyse og finder den jeg skal bruge, så kan jeg ikke downloade resultatet, men får besked på at logge på igen. selv om jeg lige har logget mig på og kan se at jeg er on... -
Nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne strofe fra en folkevise?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at analysere en folkevise, ved navn "Germand Gladensvend", men jeg er desværre stødt på en strofe som jeg ikke helt forstår. "Han satte sig på de tinde så gusten og så bleg: alle de jomfruer, i buret var, de tabte både skæmt og leg" Tak p...
