Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18161 til 18180 af 153575
  • Gødning - salt?

    Forumindlæg
    Der står, at N,P og K er vigtige råstoffer til fremstilling af gødning, men at de findes i kemiske forbindelse. Ex KCl. Vil det så være forkert at sige, at gødning = salt ? 2. Jeg har en kemisk reaktion, som ser således ud : NH3 + H2O --> NH4+ + OH- Er det korrekt at skrive, NH3 (g) H2O (l) ...
  • HASTER!

    Forumindlæg
    hej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (:
  • Eksamen: Hvor mange forsoeg?

    Forumindlæg
    Skal op her på torsdag og jeg ville gerne høre lidt om jeres oplevelser mht selve eksamen, specifikt: Hvor meget forventes der egentligt? Og hvor mange forsøg lavede i/hvor mange er forventet? På forhånd mange tak :)
  • Fremlæggelse. Emne?

    Forumindlæg
    Hej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare.
  • stående bølger

    Forumindlæg
    Hej derude :) Er der nogen der kan fortælle mig, hvad præcist en stående bølge er? Håber virkelig i kan hjælpe mig. Det haster!! På forhånd mange tak :)
  • rotationer i universet

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:)
  • Hjæælp

    Forumindlæg
    Når man fører en stangmagnets nordpol ned i en spole, vil galvanometeret slå ud mod + (nordpolen), og omvendt med sydpolen. Hvordan kan det gå til når nord frastøder nord, og syd frastøder syd?
  • differentierer og integrerer flere gange

    Forumindlæg
    Hvorfor er det helt præcist at man i nogen tilfælde differentierer flere gange? og nogen gange integrerer flere gange ? Hvad og hvornår bruger man det ?
  • 9: Elektromagnetisme og induktion.

    Forumindlæg
    Hvis jeg nu trækker elektromagnetisme i FSA, kan jeg så komme ind på induktion? Jeg er nemlig i tvivl om, Induktion kan betegnes under elektromagnetisme, da der jo ikke er tale om strøm direkte fra kontakten men stadig brug af en spole. Hvis nej, hvad jeg kan jeg ellers gøre? Jeg har pt. om gri...
  • Produkt til projektopgave om konspirationsteorier

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Mig og en ven har projektopgave om konspirationsteorier - JFK, månelandingen og 9/11, men vi kan ikke finde på noget produkt. Nogen der har en idé? Vi vil være meget taknemmelige for noget inspiration. Tak på forhånd!
  • Noter på STX?

    Forumindlæg
    Hej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak
  • Hvordan grundstoffer går sammen!

    Forumindlæg
    Hvordan går grundstoffer sammen?
  • Bevis af Keplers love?

    Forumindlæg
    Jeg har virklig brug for hjælp til at kunne bevise keplers 2. og 3. lov. Jeg har prøvet at læse mig frem forskellige steder, men synes ikke rigtig jeg kommer nogen vejne med det. Så er der en der har en nogenlunde simpel måde at forklare det på, for jeg fatter det bare ikke. På forhånd tak!
  • komplekse tal HASTER

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal?
  • Hvilke uddannelser giver ret til at undervise i matematik på gymnasie?

    Forumindlæg
    Er ret forvirret. Så jeg ved godt, at en kandidat i matematik oplagt giver en de nødvendige kvalifikationer for at kunne undervise i matematik på gymnasie-niveau. Men hvad så med et studie som fx matematik-økonomi på KU? Eller et studie som HA.MAT på CBS? De er også kandidatstudier med en mass...
  • Lydenergi

    Forumindlæg
    Vi skal lave en undersøgelse/opgave om lydenergi i naturfag, men det er svært at finde oplysninger om emnet, derfor spørger jeg herinde om hjælp. Skriv i kommentaren hvis I ved noget! :)
  • Faglig dokumentation i 2 fag. Hjælp.

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg skal til og lave en faglig dokumentation i Dansk og matematik. Emnet hedder Danmark så det er ret åbent det skal bare handle om noget i danmark eller noget der er sket. Nå men korte og lange vi skal lave en artikel eller en klumme eller en kronik i dansk hvor der skal...
  • Lyds fart i forskellige stoffer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang medat skrive fysikrapport ok lyd, og er gået i stå ved dette sprøgsmål: Hvorfor bevæge lyd sig hurtigere igennem vand, jern, stål osv. end i atmosfærisk luft, og hvorfor bevæger lyden sig hurtigere i varm luft end i kold luft?
  • Moment og reaktion

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen jeg er lige startet op på bygningskonstruktør uddannelsen så er ved at lære matematik på en helt ny måde bla. højre niveau osv . Har vedhæftet en fil, er der nogen der kan forsøge at forklare mig hvordan jeg løser disse 3 opgave. Jeg er ikke total "grøn"ved en smugle ...
  • cykel i et sving

    Forumindlæg
    kan jeg beregne en cykels hældning i et sving når jeg kendet tyngdepunktets koordinater?