Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18201 til 18220 af 24062
-
Efterantikke ekstemporaltekst?
ForumindlægHej, jeg skal op i Old i morgen tidlig så det haster lidt. Først og fremmest; kan nogen give et eksempel på en efterantik ekstemporaltekst? Hvad meget skal man "gøre ved" den efterantikke ekstemporaltekst? - jeg mener, skal den analyseres ligesom man skal med tekststykket fra en af de g... -
Kommunikationsteori HASTER
ForumindlægHej SP Jeg skal aflevere skriflig eksamen i faget kommunikationsprodukter d. 10 januar. Den går bl.a. ud på, at jeg skal analysere en tekst, hvor: der gennem inddragelse af teksten samt kommunikationsteoretiske begreber fokuseres på, hvordan afsender fremstilles. Hvilken kommunikationsteori ka... -
Hjælp angående problemstillinger
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til historie og er der nogen der kan hjælpe mig med et eksempel på 3 problemstillinger i Historie på A niveau, som opfylder de 3 taksonomiske niveauer. Desuden må i meget gerne finde på nogle eksempler på problemstillinger om renæssancen som kan opfylde et analyserende spør... -
Ovids forvandlinger og 1. Hymne til Afrodite.
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med en analyse af "Ovids forvandlinger 7. sang - Jason og Medea" og "1. Hymne til Afrodite" ? I 1. hymne vil Zeus jo straffe Afrodite fordi hun har været for forførisk, men jeg er ikke helt med på handlingen. Håber nogen kan svare, da jeg skal ... -
Kvinder og Det Moderne Gennembrud
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en opgave omkring, hvordan kvindes plads i det danske samfund har udviklet sig fra det moderne gennembrud og så op til et eller andet årstal jeg ikke lige har bestemt mig for endnu. Har I nogle gode idéer til nogen værker fra det moderne gennembrud, som je... -
Hjælp til synopsis - Det haster
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at analysere digtet "hyldest til hverdagen" af Dan Turéll. Jeg skal dertil lave en synopsis, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg går i folkeskolen og der er tre derfra der skal op. Hvis ikke jeg har sendt min synopsis inden, bliver jeg valgt uden... -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
Hjælp til indledning søges :-)
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive DSO opgave om Krakket på Wall Street i 1929.. Faktisk er det kun faget samtidshistorie jeg skriver i. Min problemformulering lyder: Redegør for årsager til krisen, analysere new deal, vurder om den amerikanske regering gjorde nok for at løse krisen. Jeg er ... -
kvalitet af grundvand
Forumindlæghey derude, er der nogen der ved, hvad "Vejledende værdi" betyder? -det står i sammenhæng med en analyse/ skema af kvalitet af grundvandet i Nordjylland. og hvordan kan det være at den vejledende værdi er på: 50 mg/L og "højst tilladte værdi" er på 300 mg/L ? der er jo mega ... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg sider i min forberedelses til til bio A eksamen. Er der nogle der vil læse min artikel og give en ide' om begreberne der vil være gode at snakke om.? problemformuleringen: Med udgangspunkt i vedlagte artkler/artikel skal du redegøre for de begreber, der benyttes. Du skal endvidere ana... -
Samf eksamen .. HJÆLP !!!
ForumindlægHej allesammen .. Jeg har trukket Dansk Politik til min 24-timers forberedelse og der skal jeg redegøre for Eastons model .. Er der nogen der kan hjælpe med det ?? Derefter skal jeg analysere lidt ngo'er, politikere og organisationer. Og til sidst skal jeg diskutere fordele og ulemper ved a... -
Konsekvenserne af hekseforfølgelser og folketro
ForumindlægJeg er i gang med min dansk-historie opgave i 1.g, hvor jeg skriver i Historie. I min analyse/undersøgning lyder det: - undersøg hekseforfølgelser og folketros betydning for Sankt Hans Aften? i min vurdering/diskution lyder det: - Vurder konsekvenserne af hekseforfølgelserne ... ? ... -
Dansk 13-tal
ForumindlægDa vi snart skal til at skrive en stil om "fart" og analyse af Roman Rå, er jeg virkelig interesseret i at få et 13 tal, hvad kræves der af en folkeskoleelev, der går i 9. Kan i komme med nogle råd, tip eller noget helt tredje?På forhånd tak, forsat god dag! -
AT-synopsis
ForumindlægHej folkens, Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer... -
AT !!! Haster
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer til ... -
Du er fucking sexistisk, Niarn!
ForumindlægKære drenge. Jeg er igang med at analysere denne her artikel: http://www.mit.dansklf.dk/~/media/PDF/Undervisningsforloeb/Kampen%20om%20sproget/Du%20er%20fucking%20sexistisk%20Niarn.ashx .. og vil godt vide hvordan den påvirker jer og hvorfor, samt hvilke tanker den sætter igang hos jer. (... -
Høj tone og lav tone
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af sproget i Jeppe paa Bjerget, og jeg skal kommentere på sproget mht. om det er en lav tone eller en høj tone, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der karakteriserer disse to toner. Er der en som kan forklare og evt. give et eksempler på høj- og lav stil i sproget? -
Gode links til musik
ForumindlægMusikipedia er et værktøj for musikstuderende, musikskoleelever, musikudøvere, musikundervisere og alle musikinteresserede, som har behov for hjælp til analyse af musik, læsning af musiktekster, udøvelsen af musik eller som ønsker at få yderligere viden om musik. På Musikipedia finder du opslagss... -
Tekster Vedr. emnet ''Udviklingen fra barn til voksen'' eller ''Barn-ung-voksen''
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive DHO og har valgt emnet ''Udviklingen fra barn til voksen''. Jeg skal i den forbindelse finde en tekst og analysere, hvor netop udviklingen fra barn til voksen kommer til udtryk. Hvilke tekster kender i til, som omhandler dette emne? Mvh Frede... -
Textanalyse.dk
ForumindlægHej allesammen. Har igennem tiderne været en flittig bruger af textanalyse.dk da den har utrolig meget godt at tilbyde. Men fra d. 1 sep. 2006 skal man desværre betale for at kunne gøre brug af de mange analyse-redskaber til bl.a. eventyr. Er der nogen herinde der mon har investeret i et logon, s...
