Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18201 til 18220 af 27496
  • Programmer og værktøjer 1. sem. med.

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre, om man på 1. semester medicin kommer til at gøre brug af nogle særlige værktøjer eller programmer (fx beregningsprogrammer til kemi)? Eller har man blot brug for word (tekstbehandling) og lign. Office-værktøjer? På forhånd tak!
  • PRIVATLÆRER søges!!

    Forumindlæg
    Jeg har ekstremt meget brug for en professional privat lærer i kemi A og matematik b niveau.. (går i 2. G), Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig, et firma el. noget.. Skal i øvrigt være i Haderslevpå forhånd tak......
  • Regulering af ph i en pool...

    Forumindlæg
    Håber i kan hjælp... Skal bruge 2 ligninger til regulering af pH´en i en pool... En til at sænke pH´en med 30% saltsyre og en til at hæve pH´en med 27,7 % natiumlud.... Er ikke den vilde ørn til kemi så håber der er en der kan hjælpe...
  • definition på forskydning af reaktion?

    Forumindlæg
    Hej, Findes der en definition på forskydning af en reaktion, eller med andre ord, hvordan/hvornår ved man om en reaktion forskydes mod højre eller venstre? Hvilke betingelser skal være opfyldt? Jeg spørger mht. kemi og biokemi...
  • Matematik på A niveau

    Forumindlæg
    Jeg skal til at vælge en studieretning her i februar, og jeg har virkelig overvejet Mat-Fysik-Kemi linjen. Er matematik på A niveau meget svært i 1.g, og hvordan er niveauet lige når man starter? Mine nuværende karakterere ligger på 7, 7 og 10.
  • Syre,Base & Basiske.

    Forumindlæg
    Hej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D
  • Optagelsesprøve STX

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ??
  • Privatlærer søges.

    Forumindlæg
    Hej!Jeg har ekstremt meget brug for en privat lærer i kemi A og matematik b niveau.. (går i 2. G), Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig?Skal i øvrigt være i Haderslev/Krusåpå forhånd tak......
  • HJÆLP HASTER! FEDTSTOFFER + PHREGNING

    Forumindlæg
    Hej derude! er virkelig, virkelig låst fast i noget kemi, så er der please nogen derude, der kan hjælpe mig? det handler om fedtstoffet og ph regning, opgaven er som følger (se vedhæftet fil) tak på forhånd!!
  • Påvisning af chlor

    Forumindlæg
    Har fået den har opgave i fysik/kemi, hvor jeg skal påvise chlor i en væske. Udover lugten, som jeg ikke tror min lærer vil godtage, er der så nogle der kender andre måder man kan påvise det på ? taktak på forhånd :)
  • Proteiner og gluten

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er igang med at skrive SSO. Jeg skriver i kemi omkring gluten og proteiner. Jeg skal give en beskrivelse af de to proteiner, som danner gluten (gliadin og glutenin). Kender i nogle hjemmesider eller andet materiale, hvor der står noget relevant om dette? :)
  • Syre/base titrering

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en aflevering i almen kemi, som volder mig problemer. Jeg skal besvare følgende spørgsmål, der er vedhæftet som et billede. Jeg har regnet første opgave, men den anden har jeg stirret på i timer. Håber nogen vil hjælpe mig?
  • Reaktionskinetik - kemisk ligevægt ???

    Forumindlæg
    Jeg har fået overskriftstitlen på mine eksmansspørsmål i kemi, men en er jeg især i tvivl om.. overskriften hedder Reaktionskinetik - kemisk ligevægt. Er der nogle der kan koble den sammen?? for synes de to emner overhovedet ikk har noget med hinanden at gøre..
  • afstemninger??

    Forumindlæg
    hej har en kemi opgave for allerede til imorgen. vil nogen hjælpe.1-H2(g) + f2(g) --> HF(g).2-Na2CO3(s) + HCl(aq) --> NaCl(aq) + H2O(l) +CO2(g).
  • Råd ang. Studie

    Forumindlæg
    HejJeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat.Studiet skal helst foregå i k...
  • natriumhydrogencarbonat

    Forumindlæg
    hej jeg har kemi om natriumhydrogencarbonat hvor vi skulle lave en forsøg til det spørgesmålet er antag derefter at omdannelsen af nahco3 sker efter reaktionsskema b beregn massen af nahco3 b som er nahco3 pil 2na2o+ h2o+ co2
  • HJÆLP HURTIGT.. eksamen i morgen..

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. VIlle høre, om der var nogle der havde nogle forsøg til lysets kilde i fysik/kemi? Skal op i morgen, men jeg har smidt mine forsøg til lysets kilde væk, så det ville være super lækkert, hvis der var nogle der havde nogle forslag, på forsøg. - Freja..
  • HASTER

    Forumindlæg
    JEG STÅR OG SKAL AFLEVERE EN KEMI OPGAVE PÅ MANDAG OG HÅBER NOGLE KAN HJÆLPE En opløsning på 2,0 M NaCl skal fortyndes til en liter fysiolgisk saltopløsning på 0,9% husk at beskriv de glasvarer du skal bruge
  • Hjææææææælp! fremstilling af salt?

    Forumindlæg
    (Går i folkeskole) skal til eksamen i fysik & kemi på tirsdag, der bare lige én ting som jeg har svært med; hvordan fremstiller man et salt? og hvordan neutraliserer man NaOH med HCl , håber nogen kan hjælpe! :s
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har fået dette spørgsmål i kemi: Opskriv et reaktionsskema for en syres reaktion med vand, fx HNO3, og navngiv produkterne: Jeg kan ikke længere end hertil..... HNO3 (aq) + H2O (aq) ->