Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 18221 til 18240 af 23684
-
1.g billedanalyse
Forumindlæghaj. jeg går i første g og er igang med at skrive en skriftlig aflevering i faget engelsk jeg skal skrive hvordan jeg finder frem til fortolkning af to billeder "Et metode afsnit af en art" hvordan formulere man såen en sætning (altså at jeg vil benytte mig af en helt normal analyse ... -
SRP indledninger
Forumindlæghej hvordan kan man skrive en indledning til SRP når opgaven går ud på at man skal analysere to billeder der handler om teknologiens syn og udvikling. det gør mig forvirrede da indledning til SRP udskiller sig meget fra andre indledninger i andre fag. jeg er lidt lost, håber der er nogen fl... -
DANSK OPGAVE - 1.G .. (Den kroniske uskyld, haster)
ForumindlægGo aften alle på sitet. Er netop blevet færdig med min analyse, fortolkning m.m af romanen, "Den Kroniske Uskyld", og ville meget gerne have en til at læse den igennem.. Det er faktisk rimelig vigtigt, da mine karaktere afhænger af denne opgave, så ville jeg virkelig sætte stor pris på ... -
samspil mellem religion og samfundsfag?
ForumindlægHej, Hvilket samspil er der mellem fagene religion og samfundsfag, altså hvorfor spiller netop disse to fag godt sammen?? I samfundsfags delen kommer jeg ind på befolkningen og politikernes syn på abort og kobler ideologierne ind på partiernes syn på det. (her anvendes der statistik og begreg... -
Helge Hoffmann - oplysninger! Haster!!
ForumindlægHej. Jeg er i gang med dansk opgave hvor det er et selvvalgt værk jeg skal analysere og fortolke. Det er sci-fi romanen "Dragedræber" af Helge Hoffmann. Jeg mangler info om Helge Hoffmann som person. Hvis der er en der kender nogle godt steder man kan søge oplysninger eller ved noget, s... -
Sechzehn Jahre af Erich Junge
ForumindlægEr der nogen, der har nogle guldkorn til Sechzehn Jahre af Erich Junge. Forstår, hvad den handler om, men kan ikke finde ud af at fortolke den. Hvad har lommekniven med historien at gøre, og hvorfor vil Martin ikke have at Bastian tager afsted? Og hvordan kan den kobles til skæbnen? Hvis der er... -
Den kolde krig, Den kolde krig: "Vandt republikanerne den kolde krig?" 1996
ForumindlægJeg sidder med en tale af George Kennan "Vadnt republikanerne den kolde krig?" og jeg har svært ved at analysere den. Er der nogen der kan hjælpe mig, som eventuelt kender til den og kan give mig en opsumering? -Jeg skal til mundtligt historie imorgen, og kan ikke komme videre. ... -
Absolutværdi og uligheder
ForumindlægSe vedhæftet fil for det konkrete tekststykke som mit spørgsmål vedfører. I min Analyse-lærebog står der at: er ækvivalent med følgende: ... men dette kan da ikke passe, da det sidste er ækvivalent med: Og endvidere har de forskellige løsningsmængder for x. Har jeg et hul i min vide... -
ROMAN? HJÆLP
Forumindlægjeg skal finde en bog. og skal analysere den. men jeg ved ikke hvad det skal være. og jeg vil ikke have den skal være langt. helst 60 sider. da jeg ikke har så meget tid til at læse. jeg arbejdet fuldtid om aften.derfor. har i nogen forslag.. P*S Det må meget gerne være en børneroman og er... -
Dansk stil. Haster guys! x
ForumindlægHey! Jeg er i gang med min alflevering som skal afleveres om cirka to timer. Vi har en novelle vi har analyseret, men vi fik den tilbage. I rettet form. Nu har vi fået en aflevering hvor vi skal skrive mere på den. MEN! Èn af punkterne til opgaven forstår jeg ikke helt. Den lyder: ... -
Spørgsmål ang. SRP
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er i gang med min Srp opgave. Jeg skal diskutere hvilke omverdensforhold, der kan have betydning for efterspørgslen efter grundfos' produkter. og mit spørgsmål er så, om det ville være en god idé at indrage en PEST-analyse, eller om det er bedst at holde sig til omverde... -
DEN GAMLE EJENDOM af Villy Sørensen
ForumindlægHJÆLP! Har en opgave om Den gamle ejendom af villy sørensen og er i seriøst stor problem, for kan nemlig ikke finde en dyt ud af novellen. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal analysere den og har absolut ingen ide om hvad den handler om. Hvis I har nogle noter eller andet, der kan hjælpe... -
saaamf aflv :/ hjææælp :'(
ForumindlægHej jeg sidder med en samf. aflevering til onsdag, og har virkelig brug for hjælp til dette spørgsmål: Argumenter ud fra idealistisk teori IMOD nedenstående udsagn: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres natio... -
3.tv - Novelle
ForumindlægHej med jer. - Jeg tænkte på om der måske var nogen som havde analyseret novellen 3.tv af Hanne Richardt Becks Hvordan ville i fortolke den? (mest omkring det sidste der sker i novellen, hvor hun kommer ind i Boris' lejlighed) Desuden må i gerne skrive lidt om fortælleren/synsvinklen/komposit... -
SRP - Afsætning hjælp!
ForumindlægJeg er netop nu igang med min SRP og derfor har jeg lige brug for lidt hjælp. Hvordan får jeg analyseret mig frem til hvilke strategiske overvejelser og muligheder der ligger bag en TV-kampange som den virksomhed jeg arbejder med, har udgivet.?? Plaes, en som kan hjælpe. VH. Madsen -
Problemformulering - cubakrisen
ForumindlægHej.. da jeg skal til og skrive historie opgave (2.g) overvejer jeg og skrive om cubakrisen.. men kan ikke finde på en problem formulering.. (nået med redegør, analyse, diskuter, vurdering osv)... det eneste jeg kan finde på er: 1)redegør for cuba krisens forløb. 2)....... 3)....... nogle bud ... -
Hjælp til eksamensopgave søges
ForumindlægHej Jeg sidder med dette spørgsmål og er meget i tvivl - nogen der kan hjælpe? Spørgsmålet er: c. Diskuter med udgangspunkt i det omtalte eksempel betydningen af, at man er i stand til at tilbyde DNA-analyser af sygdomsgener. Og opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/op... -
Vietnamkrigen- Johnsons tv-tale
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder nu med min SRP og er gået lidt i stå. Jeg skal lave en samfundsfaglig analyse af Johnsons tv-tale 1964 og kan ikke lige umiddelbart finde teorier der passer til udover idealisme og realisme. Hvis der er nogle derude, må i meget gerne hjælpe!!!!!! Tak på forhånd N... -
Fukuyama - dansk og samfundsfag
ForumindlægJeg skal skrive AT eksamen om Fukuyama's End of History - men er rendt ind i problemer i forhold til faget dansk. Hvordan kan jeg vinkle den? Min vejleder mente at en argumentations/retorik analyse ville være for kedelig (og svær), men nævnte noget i forhold til postmodernisme.. Nogen bud? -
Michael struge og romantikken.
ForumindlægHej. jeg har fået stillet til opgave at give en analyse og fortolkning af digtet "når vi sover" af micheal strunge. Hvordan kan man perspektivere dette digt til romantikken, og hvilke romantiske træk findes der i denne tekst, såvel som andre Micheal Strunge digte? Jeg er lidt inde på n...
