Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18221 til 18240 af 117955
-
´planteceller
Forumindlægplanteceller i løgskæl: Er cellerne levende eller døde, og er der to ting planteceller har, som en dyrecelle ikke har? -
Test-sider
ForumindlægHej Er der nogen, som kender nogle sider, hvor man kan teste sin viden inden for alle mulige fag i folkeskolen? -
Hvad betyder deponering??
ForumindlægJa, som overskriften lyder:S Nogen der kan forklare? -
GÆR!
ForumindlægJeg har et par spørgsmål ang. gærceller. Hvordan kan jeg argumentere for at gærceller ikke dræbes ved 5 minutter i mikroovnen? Hvad er det, som ikke slår dem ihjel? Hvordan kan gærceller overleve 30 minutter i en fryser? Hvordan kan gærceller overleve UV-lys ?? Håber nogle kan hjælpe mig, fo... -
Aktionspotentialets amplitude
ForumindlægHej SP Jeg har brug for en, som gerne vil give en god forklaring på, hvordan jeg kan løse følgende opgaver ( se billede) Synes altid jeg går helt blank så snart det handler om ekstracellulær elektroder og ekstracelullær målinger. Jeg har desuden svarene til opgaverne hvis der er brug for det, m... -
hvilket sakkarid?
Forumindlæghvilket sakkarid er bacon og hvilket er rosin? er igang med opgave til sosu ssa -
metode/teori til bio/reg.??
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med, hvilke metoder og teorier man bruger til hhv. bio og rel. når man skriver om genterapi? er ikke helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt mht. teori? er det fx at man vil bruge skabelsesberetningen til at sætte noget i perspektiv? -
C/T variant
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad en C/T variant er? -
hvad betyder sætningen?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive rappport, mens jeg undersøgte om stoffet "geraniol", trippede jeg lige forbi denne sætning. hvad betyder det når stoffet "Geraniol" er en ligekædet terpenoid? -
Pojektopgave en jord- forskellige verdener. Hjææææælp!
ForumindlægHej allesammen, vi har snart projektuge, hvor vores overemne er en jord forskellige verdener, og vi står nu og mangler et underemne, vi havde egentlig tænkt på noget i retningen af psykologi, er der nogle der har forslag til hvad vi kan skrive om, altså noget der omhandler psykologi? Eller forsl... -
Hvid Bioteknologi??
ForumindlægNogle der ved hvad hvid bioteknologi er? -
Økosystem
ForumindlægMed udgangspunkt i dit forsøg fotosyntese og respiration og vedlagte bilag skal du:Gør rede for et økosystems opbygning og samspillet mellem de forskellige faktorer i økosystemet. Forklar følgende processers betydning for økosystemet: fotosyntese, respiration og nedbrydning. Kom også ind på... -
Fotosyntese!
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvad, Calvin Cyklusen går ud på? Eller hvad ATP og NADPH er? Jeg ville være overlykkelig tak på forhånd! -
HASTER- nogen der kan hjælpe med kemi
ForumindlægHej, kan nogen hjælpe mig med noget kemi? det gælder blodtyper og nedarvning.. Håber der er nogen som kan hjælpe... -
Evolutionsteorien !
ForumindlægHej. Er der nogen som kan hjælpe? Er virkelig i tidsnød og har prøvet at komme igang og nu er jeg helt død. Har prøvet at søge rundt på nettet, men der står så meget om alt andet også at jeg slet ikke kan overskue noget som helst. Men det er så disse spørgsmål: Hvilke argumenter holder i Darwin... -
Oxidation af Eddikesyre
ForumindlægHej, hvordan oxideres eddikesyre(CH_3COOH) med hhv. oxygen(O_2) og nitrat(NO_3^-)? -
Forsøg
Forumindlæghej er der nogen der har lavet et fosøg med rugbrød altså energi og forbrændning hvor man har brændt et rugbrød? -
lyd
Forumindlæghej! er der nogle der kan hjælpe mig med at besvare på det her spørgsmål? hvordan 'virker' den menneskelige hørelse? tak på forhånd! -
biologiske problemstillinger ?
ForumindlægHej alle. Kan i komme med eksempler på biologiske problemstillinger i naturen når man skal tilrettelægge nogle aktiviteter for børn osv? Eller hvad betyder biologiske problemstillinger? Kan det være så noget som giftige planter og svampe? Jeg er ikke helt sikker, håber i kan hjælpe :) -
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus?
