Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 18241 til 18260 af 23677
-
SSO om Enigma under 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle,,,, jeg går i hf og skal snart lave en sso opgave i historie B og matematik B, jeg forstår ikke matematik delen, jeg har styr på historie delen, men det går galt i matematik.. Hvordan kan man bryde forskellige koder udfra frekvens analyse osv. er der nogen der kan hjælpe mig med alle d... -
Fremskrivningsmodeller
ForumindlægHej :-) Jeg er ved, at skrive SRP i samfundsfag og matematik. Her skal jeg analysere nogle fremskrivningsmodeller i samfundsfag omkring indvandring. Men jeg kan ikke helt finde frem til, hvordan en fremskrivningsmodel bliver til, hvilken form for matematik der ligger til grund, samt hvem,... -
Novellen Huset af Steen Langstrup
ForumindlægHej med jer Novellen huset af Steen langstrup volder mig store problemer at lave en tekstanalyse af. Og den skulle fylde 4-5 sider, er der nogen der hat sådan én liggende. Mig og analyser er ikke så god. Jeg er ved at blive skør i hovedet. Havde det da bare været en matematilopgave ;o) Agse -
Drageløberen
ForumindlægHej det er sådan så jeg skal analysere Amir og Hassans venskab, så ville hører om i lå inde med nogle informaitoner og inspirationskilder, så jeg bedst muligt kan få skrevet min opgave:) Bogen er læst grundigt, men mangler lidt udefra kommende ekstra synspunkter, især set med hovedpersonens øjn... -
H NMR-spektrum
ForumindlægHej Jeg har problemer med en omgaver som omhandler H NMR-spektrum. I opgaven skulle jeg først finde den emperiske formel Og så analysere spektrum, hvilke ikke lige er min stærke side. Har skrevet nogle spørgsmålet i dokumentet :D Her er linket: http://peecee.dk/upload/view/217520 -
Der er et yndigt land
ForumindlægHej. Jeg har analyseret billedet "bøgeskov i maj", også skulle jeg vælge noget der passede til billedet, så valgte jeg den danske nationalsang: "der er et yndigt land" . Vil gerne have i hjælper med at skrive nogle gode argumenter for, hvorfor jeg lige netop har valgt "... -
Krøniken - klasseopdeling
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med krøniken og skal analyserer de 10 første minutter.. Ida Nørregaard skal til job samtale, og i avisen står der hun skal tale med Hr. Blomkvist (personalechefen), og ikke med direktøren. Kan man ikke godt sige at man kan se klasse opdelingen her? Eller det er meget ... -
H NMR-spektrum?
ForumindlægHej Jeg har problemer med en omgaver som omhandler H NMR-spektrum. I opgaven skulle jeg først finde den emperiske formel Og så analysere spektrum, hvilke ikke lige er min stærke side. Har skrevet nogle spørgsmålet i dokumentet :D Her er linket: http://peecee.dk/upload/view/217520 -
løsninger af finanskrisen.
ForumindlægHejsa, Har fået spørgsmålet: Analyser hvilke politiske redskaber, som kan anvendes for at hjælpe Danmark ud af krisen. Har indtil videre kommet ind på ekspansiv finanspolitik, skattelettelser og hjælpepakker. Jeg ville hører om i har andre former for redskaber i mener kan hjælpe Danmark ud af k... -
Beskrive dit emne
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave roman analyse, og så skal jeg beskrive mit emne. Mit emne er den franske revolution.. Hvad skal jeg få med? Altså er der noget, som ville være godt at få med? noget bestemt, måske? Jeg sætter stor pris på jeres svar! -
Guds blinde øje?
ForumindlægHej Er der nogen, der har læst bogen "Guds blinde øje"? Jeg skal bruge en analyse af bogen for at kunne perspektivere den kort og grundigt. Hvis I har skrevet noter, fortolkning eller andet om bogen, må I rigtig gerne sende til mig eller indsætte det på studieportalen :) Jeg håber nogen... -
Svær opg! :S
ForumindlægDa jeg ikke var i skolen i den tidsperiode, hvor vi tilsybneladende har gennemgået alt om sprog og kommunikation, er jeg lidt på den! :S Sidder med følgende opg: Lav en sprog og kommunikationsanalyse af uddraget fra Knud Sørensens "En tid"! Hvad skal man redegøre for i sådan en analy... -
Hjælp til folkevisen Germand Gladensvend..
ForumindlægHej, Er der nogle af jer som har læst og analyseret folkevisen Germand Gladensvend? Jeg har nemlig brug for hjælp til nogle spørgsmål til teksten. Hvad kendetegner tekstens sprog? Hvorfor er det svært at læse? Hvad symboliserer gammen? Hvad er det gammen repræsenterer? Hvorfor er den så... -
Dante Alighieri - Helvedet
ForumindlægNogle der har arbejdet med Sang "Helvedet" sang xxvi v.25-142 af Dante Alighieri, som evt. kunne hjælpe mig lidt til at forstå den, da jeg skal lave en analyse af den? - jeg har vedhæftet teksten, hvis der nu var én som gad bruge et par minutter på at hjælpe. Den mindste hjælp modtages ... -
Hvilken fortæller?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver en litterær analyse af et uddrag af "midt i en jazztid" og kan simpelthen ikke finde ud af hvilken fortæller det er. Er kommet frem til at det er indresyn og personbunden 3.personsfortæller... Hvis der er en der lige vil kigge efter og be/a... -
poetic justice!?
ForumindlægHej! er der nogle der ligger inde med en opgave, noter eller noget andet omkring novellen "poetic justice" af diane appleyard. har ret svært ved at komme i gang med fortolkning og analyse, så har hårdt brug for lidt inspiration eller anden hjælp! håber i kan hjælpe:) -
Litterær artikel af "Den åbne dør"
ForumindlægHej alle :) Vi skal skrive en litterær artikel om "den åbne dør" af Anders Bodelsen, hvor vi skal finde en person i brevet og analysere. Jeg har valgt pigen Alis, men har rigtig svært ved at komme i gang, og ved ikke hvordan jeg skal starte opgaven!? Hvordan kan jeg lave en litterær ... -
Spørgsmål om det gyldne snit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg fået denne opgvae: Bestem hvor det gyldne snit ligger og redegør for, hvilken betydning ”det gyldne snit” har for analysen af vedlagt billede. Jeg har tegnet det gyldne snit ind. Men jeg forstå ikke det sidste af spørgsmålet. Jeg ville gerne ha lagt billedet ind men det ku... -
Sex and the city filmanalyse
ForumindlægHej :-) Er der tilfældigvis nogen der har lavet en filmanalyse af "Sex and the city the movie" eller "Sex and the city 2"? Jeg skal skrive en studieretningsopgave hvor jeg skal analysere én af ovenstående film, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an? ... -
Spørgsmål ang. SRP
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er i gang med min Srp opgave. Jeg skal diskutere hvilke omverdensforhold, der kan have betydning for efterspørgslen efter grundfos' produkter. og mit spørgsmål er så, om det ville være en god idé at indrage en PEST-analyse, eller om det er bedst at holde sig til omverde...
