Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18241 til 18260 af 117955
-
HJÆLP!
Forumindlæghej, jeg sidder med en bioopgave og tænkte: hvilke stoffer skal der tilsættes i bakterier og fosfat før det flokkulere, som så ender som bundfældede slam? på forhånd tak fra en biolog ;) -
Censor i SRP
ForumindlægEr det muligt at få at vide om hvilket fag censor underviser i? -
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
Kompendie - FSA
ForumindlægHey folkens ;D er der nogen herinde, som fik kompendier/noter dengang de var oppe i biologiprøven sidste år, som de ville/kunne sende til mig? (: -
hjælp:S
ForumindlægHej folkens. Er der en der kan forklare mig Hvilke celler har ikke DNA og kun halvt DNA- hvorfor ? Hvad menes der med Centrale dogme ? Håber, at I kan hjælpe mig. på forhånd tak. -
DNA
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvilken funktion DNA har i levende celler? -
Hvad er mikrobiel respiration?
ForumindlægSom titlen nok siger, så er mit spørgsmål hvad mikrobiel respiration er? Begrebet træder fx i kraft i denne sætning: Den kraftige mikrobielle respiration vil hurtigt dræne spildevandet for ilt. -
hjælp!
ForumindlægOpskriv en strukturformel for et dipeptid dannet ved 'samling' af to aminosyrer. Sådan lyder spørgsmålet, nogen der kan hjælpe o.o ? -
HJÆLP !
ForumindlægHvor mange C-atomer går ind i krebs cyklus? Hvilke stoffer går ind og hvilke stoffer afgives fra krebs cyklus?? -
HJÆLP HASTER
Forumindlæghej derude Jeg har 2 spørgsmål som jeg skal besvare til en rapport. jeg kan ikke finde noget jeg kan supplere med til besvarelsen Kan spytamylase fungere i mavesækken? forklar de forskellige bindingstyper: -
Bakterier i vand
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge bakterie indholdet i noget vand fra den lokale sø. Nogle forslag til hvordan man gør dette ? -
Naturvidenskabelige begreber
ForumindlægEnårig:planter lever et år og dør så Flerårig:planter lever i flere år Enbo:en blomst, som både har en han-og hunblomst Patogen:årsagen til sygdommen f.eks. er HIV patogenet til Aids. Autostrof:er selv i stand til at skaffe sig de ting, det skal have for at overleve Heterotrof:når organismen... -
Uv
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad gør melanin? Hvad anvendes det ultraviolette stråling til? Hvad er uv-stråling? -
Svar på arbejdsspørgsmål
ForumindlægHej. Har et par spørgsmål jeg super godt kunne bruge en forklaring på. Håber nogle kan hjælpe med npgle besvarelser. 1. Forklar sammenhængen mellem følgende begreber og lav en tegning hvor alle elementer indgår: Promoterm terminator, transkriptionsfaktor, operon, RBS, start/stop-codon, inducer,... -
respiration
ForumindlægHvor og hvornår forekommer respiration i forskellige eukaryote celler? -
Osmose i forhold til gær og for meget sukker
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvordan procesen osmose sker i forhold til gær og hvis gæret får for meget sukker? Vil være en stor hjælp På forhånd Tak -
Hurtigt spørgsmål, om hvordan jeg skal tolke: 15/1-16.7/1.
ForumindlægDet er sikkert forkert forum at post i, men sidder lige og kigger på en kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12442909 Som siger "whereas in Western diets the ratio is 15/1-16.7/1. Western diets are deficient in omega-3 fatty acids" Og jeg kan virkelig ikke finde ud af hvordan jeg... -
AT
ForumindlægHej Sp Har virkelig brug for hjælp. Jeg har skulle vælge nyt AT emne, fordi det gamle ikke var godt nok. nu sidder jeg med et nyt problem, da jeg ikke ved hvordan jeg skal kunne få det op på et højere taksonomisk niveau. mit emne er titanic Tusind tak for hjælpen på foorhånd -
Spørgsmål
ForumindlægHvilke andre videnskaber grænser psykologien op til ? Er der nogen der kan hjælpe mig hvad de mener, med grænser op til.... Er det f.eks. den naturvdenskabelige paradigme og den hermeneutiske paradigme? som jeg skal forklarer Mange tak -
Vi har brug for hjælp med problemformulering.
ForumindlægVi har brug for hjælp til at finde en problemformulering. Vores overemne er miljø. Så det kan også være Bande eller ghetto miljøer. Vi overvejer lidt ghettomiljøer, men er usikre på problemoformuleringen. Forresten det gælder alt inden for miljø. Tak.
