Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18241 til 18260 af 39570
-
Sociologiske teorier - hvilken form for metode?
ForumindlægI min AT Synopsis har jeg benytter mig af samfundsfag og mediefag til at belyse en film, hvor mit fokus lå på gruppedynamikken og udviklingen af de enkelte personer. I samfundsfag benyttede jeg mig af forskellige socialisationsteorier til at belyse personerne og gruppen, men hvilken form for meto... -
3.g's opgave
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at vælge hvad jeg vil skrive 3.g's opgave om og er ret meget i tvivl. Jeg har overvejet lidt at skrive en sociologiopgave om køn og kønsroller, men jeg har hørt en del sige, at samfundsfag er et mere krævende fag at skrive i, end fx. historie. Jeg har valget mellem at ... -
Udviklingsteori og failed states - Somalia
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i AT på torsdag, og jeg har fagene samfundsfag og naturgeografi. Jeg har i min synopsis forklaret naturgeografiske og samfundsfaglige årsager til sultekatastrofen på Afrikas Horn, mere specifikt Somalia. Jeg føler dog, at jeg godt kunne tænke mig lidt mere teori... -
Metode afsnit i AT
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i AT nu på torsdag og kan simpelthen ikke finde ud af metode. Jeg har valgt psykologi og samfundsfag og skriver om Utøya. Har sagt at jeg bruger den hermeneutiske metode i psykologi og den kvalitative metode i samfundsfag, men hvordan skal jeg uddybe det? Ha... -
Hjælp til AT
ForumindlægAT er jo altid i sig selv en lille gåde... Men jeg skal til prøveeksamen og terper nu nogle af de spørgsmål, der kan blive stillet. Har samfundsfag - matematik (Krigen i Afganistan) Et spørgsmål kunne være hvordan de to fag spiller sammen. Her er der vel tale om at hypoteser, teorier, me... -
Livstilen i 90'erne
ForumindlægJeg mangler lidt inspiration til min opgave om livstilen i 90'erne. Jeg har valgt at koncentrere mig omkring fagene, Italiensk og Samfundsfag. Jeg har tænkt mig at komme ind på mediernes indvirkning på italienske beslutninger, samt det lave fødselstal. I samfundsfag vil jeg generelt diskute... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til at skrive min SRP og har valgt emnet Ny feminisme her skal jeg tage udgangspunkt i den helt nye bog af Mara Lee "Ladies" og derudover skal jeg inddrage materiale osv fra Debatbogen "Fisseflokken" min fagkombination er Dansk A og Samfundsfag A - jeg ... -
Omsorgssvigt problemformulering SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i samfundsfag A og psykologi B. Mangler bare ideer til en de tre problemstillinger, jeg mangler noget mere samfundsfagligt Indtil videre har jeg: Redegørende: Hvordan påvirker omsorgssvigt barnets udvikling? Analyserende: Grunde til at barnet kan påvirkes og få følger ... -
SRP om homoseksualitet
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal snart til at skrive SRP i engelsk og samfundsfag, hvor jeg har valgt emnet Homoseksualitet med fokus på kristne anti-gay camps i USA. Hertil har jeg valgt at lave en engelsk analyse på bogen The Miseducation of Cameron Post. Jeg mangler dog materiale til samfundsf... -
Global opvarmning
ForumindlægHej :) I mit studieretningsopgave vil jeg skrive om global opvarmning inden for samfundsfag g naturgeografi (med hovedvægten på den samfundsfaglige del). Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal skrive om, for det skal også være noget der er rimeligt let at gå til (bl.a. mht. materialer). Mine id... -
Hjælp
ForumindlægVi skal i januar måned lave studieretningsprojekt. Jeg har engelsk studieretning på min skole. Jeg har følgende fag: Engelsk A, Dansk A, Historie A og Spansk A Samfundsfag B, Biologi B, Matematik B Oldtidskundskab C Jeg har valgt Engelsk, Spansk og Historie til in studieretingsprojekt. Men j... -
Rettelse af SRP - Sam + His
ForumindlægHej.. Jeg skriver SRP i samfundsfag og historie om "menneskerettigheder og dødsstraf", og søger en til at læse den igennem. En som evt. kan rette lidt i det faglige samt kommentere på opgavens indhold samt helhed. Så hvis der sidder en samfundsfaglig ekspert og lurer, så ville det ih... -
Hjælp mig!!!
ForumindlægHej!!! Jeg har valgt at skrive at skrive om Indien og Pakistan konflikten. Fagene er Engelsk, Historie og Samfundsfag. I engelsk tager jeg udgangspunkt i Gandhi og Nehrus taler. I historie kommer jeg ind på situationen før deling af britisk indien 1947 og situationen i 1947. Samfundsfag kunne ... -
Hvilke fag til Homo artefakt
ForumindlægHej! Jeg synes emnet om robotteknologi, kunstig intelligens og etik og moral er meget spændende. Etik og moral hører til i religion, så den kan jeg godt placere. Men hvilke sammensætninger af fag kunne jeg lave? Jeg har både samfundsfag og religion på c-niveau, så vil gerne have et af de lidt tu... -
Narcissime teorier + bogen Bavian af Naja Marie Aidt?
ForumindlægSidder og planlægger en SRP i Samfundsfag og dansk med overemnet - identitetdannelse i senmoderniteten. Jeg har valgt at bruge bogen Bavian af Naja Marie Aidt, som jo er opkagt, fordi alle novellerne under overfladen handler om, at jeg'et finder sin personlige identitet. Sidder og leger ... -
Vedhæftning af tekster?
ForumindlægSkal man lægge tekster, som man bruger i sin AT-synopsis, som bilag? Det er artikler. Hvad er forresten en passende mængde af tekster? Jeg skriver i engelsk og samfundsfag og har fundet nogle artikler fra The Economist og andre aviser, og de skal bruges i engelsk. De fylder nok 3-6 sider hver. ... -
AT: Genmodificerede fødevarer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den situation at jeg er meget bagud med 3.g AT-synopsis. Mit emne er genmodificerede fødevarer og jeg skriver i biologi og samfundsfag. Jeg er ret lost i hvordan jeg skal få stykket det sammen, så håber nogen kan hjælpe. Indenfor biologi skal det handle om selve genmodificeri... -
AT-synopsis: Genmodificerede fødevarer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den situation at jeg er meget bagud med 3.g AT-synopsis. Mit emne er genmodificerede fødevarer og jeg skriver i samfundsfag og biologi. Jeg er ret lost i hvordan jeg skal få stykket det sammen, så håber nogen kan hjælpe.Inden for biologi skal det handle om selve genmodificeri... -
Perspektivering???
ForumindlægJeg har aldrig før perspektiveret til de andre AT-forløb, så aner ikke hvordan man gør. Nogen der vil læse, hvad jeg har skrevet igennem? Ville være en kæmpe hjælp. Det første er bare lige hvilket AT-forløb det var, og hvad mit emne var. - AT 3.1: Dansk (A) og Samfundsfag (B): ”Mediernes dæknin... -
Få mere dansk ind i AT
ForumindlægHej alle! Jeg håber, at I kan hjælpe mig. Jeg sidder netop med min sidste AT i dansk og samfundsfag, hvor jeg har valgt at skrive om landbrugspakken samt to partiers behandling af denne - og hvordan netop debatten om landbrugspakken er et eksempel på, hvordan interessen for miljøpolitik blandt ...
