Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18241 til 18260 af 24890
-
Opbygning af SSO (2.g)
ForumindlægJeg er igang med at skrive historie opgave (dog kun 2.g). Omfanget af opgaven er derfor mellem 6 og 8 sider, hvor ca. 3/4 skal være referering og resten diskussion. Jeg vil dog bare spørge om, hvordan ens indledning og konklusion skal bygges op + omfanget af det.Håber I kan hjælpe. -
Valg af emne - HJÆLP!
ForumindlægJeg er virkelig på bar bund mht. valg af emne til AT under emnet rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi eller kemi med enten dansk, historie eller engelsk? Er der nogle der har nogle gode forslag? Evt. noget i forbindelse med alkohol og stoff... -
Hjælp!!! :)
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har en slags historie stil for til om to uger. Ville høre om der var nogle der lige kunne hjælpe mig med at fortælle mig hvad man kan skrive om i de 4 delemner. - Fra nationalstater til EU - Fra Sovjetunionen til nationalstater - >der er et yndigt land< - o... -
Hjælp til SSO
ForumindlægHej jeg skal til at skrive sso i historie og samfundsfag. Mit emne er De Politiske Ideologier og finanskrisen. Jeg skal formulere en problemstilling og nogle spørgsmål til emnet som jeg så skal undersøge/besvare. Håber at folk kan hjælpe mig lidt da jeg er lidt i vildede. Mvh. Alcelop -
HJÆLP!
ForumindlægHalløj folkens Som I ved er AT-feberen over os og lad mig bare være den første (eller anden) til at sige: OH MY GOD! Er emnet bare direkte l*** eller hvad? Jeg er helt på bar bund.. Hvad pokker skal man vælge? Hjælp søges, hurtigt! :) Har samf, engelsk, dansk og historie på A - og det er her jeg ... -
HJÆLP + HASTER
ForumindlægHvordan starter jeg min filmanalyse af Flammen & Citronen? Nogle der har nogle gode modeller at gå ud fra? Jeg er igang med min 2 års opgave og skal starte opgaven med filmanalysen af denne film, og derefter skrive en masse historie osv osv. :) -
DHO- historieopgave
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med at skrive DHO- opgave, og jeg har valgt at skrive i Historie. mit emne er industrialisering i Danmark. jeg sidder med et underspørgsmål, som er; redegør for industrialiseringens udvikling i Danmark efter 1850 érne? kender i noget til det eller er der nogen herin... -
HC Andesen
ForumindlægHey...Jeg skal have lavet et multimedia produk om HC Andersens Eventyr.Så jeg vil hører om ikender til nogle link hvor man kan få billeder fra eventyret klods hans...Eller måske andre men det skalvære sådan at de skal ligne hinanden det skal være fra ensamling og det ksla være mange så det næsten... -
historieopgave...
ForumindlægHej... jeg skal til at lave historie opgave her i 2.g. Jeg har nogle ideer om hvad der kunne være mulige emner, men jeg frygter at det bliver nogle alt for brede emner.Er det bedst at være alene eller i gruppe??Jeg har i sinde at vælge én af følgende emner:OsmannerrigetPest i middelalderenReforma... -
DHO- historieopgave
Forumindlægjeg sidder med min DHO, jeg har valgt at skrive i Historie, og sider med et punkt som lyder således; urbaniseringens betydning for de sociale boligforhold i byerne? jeg kan ikke rigtig komme i tanke om anden end at der blev bygget flere bygninger osv, men hvad er betydningen i det hele taget? n... -
Problemst.
ForumindlægHej folkens, Til dette års AT har jeg valgt at skrive om terrorisme i dansk og historie.. Jeg har tænkt en del over hvilken problemstilling man kunne vælge, så emnet hører ind under "rejser".. Har I nogle forslag? Er åben for alle ideer.. Håber at høre fra jer.. :) -
HJÆLP TIL MUNDTLIG DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal om et par dage op i mundtlig dansk, men jeg er blevet lidt i tvivl. Jeg har valgt prøveoplægget: "Jomfruen" af Kim Fupz Aakeson Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvilken start det er? Altså starter historien med In medias res, introduktion eller er det en præs... -
Klage over årskarakter.
ForumindlægHej. :-) Jeg har indgivet en klage på baggrund af min sidste årskarakter i historie. Karakteren afspejler på ingen min præstation i faget, og jeg afventer nu besked angående afgørelsen fra min rektor. Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre om der er nogen der har erfaring med klager i årska... -
Forfriskning
ForumindlægHej. Jeg blev student i 2012, og havde min tysk ekasamen i 2011, så er lidt rusten. Jeg skal nu til en realkompentence vudering og tage min eksame om, så søger egentlig nogen som har lidt pensum fra Tysk b niveau de vil dele lidt af. Jeg tænker mest på tekster/noter omkring tysklands historie.... -
10 klasse:
ForumindlægHej, jeg skal i 10. klasse efter sommerferien, og vil allerede nu begynde, med at forberede mig. Hvilke emner har man hovedsagligt om i de forskellige fag? Historie?, Biologi?, Samfundsfag?, Matematik?, Fysik og kemi?, Religion? osv. Eventuelt: Hvad i havde jer der gik i 10. om?? Tusinde tak ... -
Skriftlige oplæg?
ForumindlægHej. Jeg skal op til Case eksamen om DT Group her i januar. Opgave 5 går ud på at lave et program til nogen nye elever i SILVAN, jeg skal præsentere dem for SILVALs historie, mission og værdier. Jeg har lavet programmet. så står der - udarbejd et skriftligt oplæg Hvad er et skriftligt ... -
Søger referat af spansk tekst.
ForumindlægJeg står i den situation at chancen for jeg skal op i mundtlig spansk er rimelig stor. Jeg har styr på notater til alle mine tekster, undtagen en nemlig "El hombre que veía demasiado" som er en detektiv historie om Pepe Rey. Hvis nogen ligger inde med et referat eller lignende vil jeg m... -
"De Syv Søstre"
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en historie rapport om oliekrisen i 73. Jeg ville bare lige høre om hvillke lande der hørte inde under "De Syv Søstre". Jeg ved godt det er nogle selskaber, men jeg kan ikke finde du af hvilke nogle lande. Israel bliver i hvert fald nævnt omkring seksdage-... -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
EKSAMEN imorgen, gys...
ForumindlægHey, hvad tager i med til Engelsk Skriftlig eksamen imorgen??Jeg kan ikke komme på så meget, men har følgende med:Gads elektroniske ordbog da/eng, eng/da.Longman Dictionary of Contemporary English.Mine tidligere stile.____________________Og så lige et andet spørgsmål.Hvordan siger man at historie...
