Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 18261 til 18280 af 23684
-
Kemi
ForumindlægHej har en en opgave der lyder sådan: En analyse af en kemisk stof viser, at stoffet indeholder Na, S og O i de angivne masseprocenter: Na: 19,31 % S: 26,94 % O: 53,75 % a) beregn stofmængden i 100,0 g a stoffet skal jeg ikke bare dividere 100 med tallene? -
Vurdering af Malcolm X og Martin Luther king
ForumindlægHej Jeg sidder og knokler med min SRP opgave og skal lave en vurdering. Mit spørgsmål lyder således: Vurder årsagen til de to fortalere(Malcolm X og Martin Luther Kings) for sortes rettigheders forskellige holdninger. Skal jeg gennem det jeg har skrevet i min redegørelse og analyse, hj... -
Novellen Huset af Steen Langstrup
ForumindlægHej med jer Novellen huset af Steen langstrup volder mig store problemer at lave en tekstanalyse af. Og den skulle fylde 4-5 sider, er der nogen der hat sådan én liggende. Mig og analyser er ikke så god. Jeg er ved at blive skør i hovedet. Havde det da bare været en matematilopgave ;o) Agse -
Drageløberen
ForumindlægHej det er sådan så jeg skal analysere Amir og Hassans venskab, så ville hører om i lå inde med nogle informaitoner og inspirationskilder, så jeg bedst muligt kan få skrevet min opgave:) Bogen er læst grundigt, men mangler lidt udefra kommende ekstra synspunkter, især set med hovedpersonens øjn... -
Krøniken - klasseopdeling
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med krøniken og skal analyserer de 10 første minutter.. Ida Nørregaard skal til job samtale, og i avisen står der hun skal tale med Hr. Blomkvist (personalechefen), og ikke med direktøren. Kan man ikke godt sige at man kan se klasse opdelingen her? Eller det er meget ... -
Jeg har brug forhjælp :(
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af den her konklusion , Jeg skal finde ud af om den er dårligt i forhold til sprog og / eller indhold eller godt i forhold til sprog og / eller indhold. Problemet er at jeg har faktisk læst den mange gang men jeg kan ikke finde ud af om den er godt eller dårligt. ... -
Svær opg! :S
ForumindlægDa jeg ikke var i skolen i den tidsperiode, hvor vi tilsybneladende har gennemgået alt om sprog og kommunikation, er jeg lidt på den! :S Sidder med følgende opg: Lav en sprog og kommunikationsanalyse af uddraget fra Knud Sørensens "En tid"! Hvad skal man redegøre for i sådan en analy... -
Precious
ForumindlægHej med jer, Er der nogle af jer, der har set filmen Precious af Sapphire, og evt. kan hjælpe med min srp-opgave? Jeg har valgt de scener, jeg vil analysere, mit problem lige nu er bare, at jeg er i tvivl om, hvor Point Of No Return er. Jeg skal skrive i Dansk og Engelsk på A-niveau Håb... -
zionisme - oprettelse af Israel
ForumindlægHej jeg er gået i stå i min SRP opgave med emnet zionismen og oprettelsen af Israel. Det jeg mangler er argumunter for hvorfor Israel skal oprettes. Jeg mangler kilder til min analyse del, og derfor kan ikke komme videre i opgaven. Det vil være et stort hjælp hvis jeg fik hjælp. Tak på forhånd. -
Manglende OH-strækning i IR-spekter
ForumindlægHej. Er ved at ligge sidste hånd på min SRP, og finder så ud af, at mit IR-spekter sammenlignet med databasens, mangler en OH-strækning som det eneste. Alt andet er ellers ''identisk''. Jeg har om paracetamol, som er det stof jeg analysere spektrer af. Håber nogen kan hjæ... -
Hjælp
ForumindlægHej, Jeg er igang med min SRP og jeg skal lave en kildekritisk analyse af selvvalgte kilder til, at belyse kampen mod apartheidsystmet. Jeg vil høre, om der er nogen der kan hælpe mig med, at finde en hjemmeside med en tale af Nelson Mandela, hvor han hans syn på apartheidsystemet kommer til ... -
poetic justice!?
ForumindlægHej! er der nogle der ligger inde med en opgave, noter eller noget andet omkring novellen "poetic justice" af diane appleyard. har ret svært ved at komme i gang med fortolkning og analyse, så har hårdt brug for lidt inspiration eller anden hjælp! håber i kan hjælpe:) -
Spørgsmål om det gyldne snit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg fået denne opgvae: Bestem hvor det gyldne snit ligger og redegør for, hvilken betydning ”det gyldne snit” har for analysen af vedlagt billede. Jeg har tegnet det gyldne snit ind. Men jeg forstå ikke det sidste af spørgsmålet. Jeg ville gerne ha lagt billedet ind men det ku... -
AT stress
Forumindlæghej alle sammen. Er igang med AT omkring stress, jeg skriver i fagene Biologi / engelsk i engelsk har vi teksten the pedestrian og filmen fahrenheit 451 af ray bradbury. Har svært ved at koble filmen til stress og analysere den samt hvilken metode der skal bruges. Nogen forslag? -
Hjælp til overskudsgrad
ForumindlægJeg står her og skal regne overskudgraden ud for det firma, jeg har om. Problemet er bare, at på det regnskab de har udleveret er nettoomsætningen ikke oplyst - kun bruttofotjeneste. Jeg har så fået at vide, at jeg bliver nød til at arbejde med indextal, hvor jeg så skal lave et for bruttoforjen... -
Peter Vandal??
ForumindlægHej, og godt nytår! Jeg er i gang med at analysere en tekst til min Dansk Historie Opgave, og jeg er falder over et udsnit fra en flyveskrift som blev skrevet i forbindelse med Clara Raphael-fejden, og selve flyveskriften er skrevet af Frederik Dreier, men har har skrevet flyveskriftet i pseu... -
Rødby-Puttgarden
ForumindlægHej Folkens! Min søster er i gang med at skrive analyse og fortolkning af bogen Rødby-Puttgarden, og der noget hun er i tivil om. Håber nogle vil hjælpe hende! Dør tine til sidst? OG de sidste tre linjer: Det var mig, der var tine. Det var mig, der var vores mor. Det var rigtigt nok. Der var i... -
Økonomi - Rentesænkning i EU - HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har fået opgaven: "Analyser de væsentligste fordele og ulemper ved en rentesænkning fra ECB (den europæiske centralbank) i den helt aktuelle økonomiske situation." Er der nogen, der har vildt meget forstand på dette, som vil hjælpe mig? Jeg aner bare ikke hvad jeg skal skriv... -
The Beatles - udvikling musikalsk og litterært
ForumindlægHej... Jeg er i gang med en opgave om The Beatles, men jeg er kørt lidt fast. Jeg skal på baggrund af musikalske og litterære analyser af numrene Please Please me og lucy in the sky with diamond, give en karakteristik af gruppens tekstlige og musikalske udvikling i denne periode. Håber der er nog... -
Dialog el. Monolog - sang.
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere sangen "Kald mig hjem", af Burhan G. Men jeg er lidt i tvivl om der er tale om monolog eller dialog. Sangen er skrevet til hans mor. Link til sangen: https://genius.com/Burhan-g-kalder-mig-hjem-lyrics Vil være en stor hjælp, hvis nogle vil hjælpe. Tu...
