Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18261 til 18280 af 24343
-
DHO: Jugoslaviens opløsning
ForumindlægHej, Jeg skriver DHO i samtidshistorie på HHX om Jugoslaviens opløsning. Jeg søger ind der kan rette den igennem inden i aften - gerne mod betaling. Jeg har meget svært ved analysen, så jeg vil høre udefra om der er nogen der har forslag til ændring. Vh, Katarina -
Rhetorical analysis of "The American Promise" HJÆLP!
ForumindlægHej. Skal lave en retorisk analyse af Barack Obama´s tale "The American Promise" (2008). Nogle der har lavet nogle observationer, som de vil være så venlige at dele med mig, da jeg er ret lost? Specielt om appelformerne, etos, logos og patos indgår i teksten, og hvor/hvorfor? TAK :) -
Problemer med min sso opgave:(
ForumindlægHejsa folkens.. jeg har problemer med min sso skal skrive om det moderne gennemrud.. jeg har to spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på, håber virkelig i kan hjælpe.. de lyder således Hvad kom det moderne gennembrud ti at betyde for de nye kvindelige forfattere? og Give en analyse af, hvordan ce... -
Tertiære Aminer
ForumindlægHej forum.Jeg sidder og bøvler med en rapport i organisk kemi. Jeg har lavet stofindifikation på en ukend analyse og er kommet frem til at stoffet er triethylamin.Mit problem er nu at jeg i starten testede reaktionen med mit stof og bromvand. Bromvandets gullige farve forsvandt. Jeg kan i midlert... -
Marketing mix af køkken
ForumindlægJeg har om de 4 p er men , da det er gruppe arbejde har jeg produkt og pris og jeg skal analyser det udfra to forskellige kerne familie . udfra alle slag køkken. jeg virkelig ikke gå i gang ved ikke hvad jeg skal gøre har valg båede en kerne familie og en kæreste par . så hvordan er det j... -
Dansk/historie opgave
ForumindlægHej folkens. Jeg sider her med min Dansk/historie opgave i 2.g og jeg skal analyser "Syerskernes Fest" af Herman Bang Vil spørge om der er nogen som har arbejdet med den før og evt. havde en opgave som kunne inspirer mig. Ville være en kæmpe hjælp da det er det sidste jeg mangler fo... -
Find kilder til USAs holdning til Israels bosættelsespolitik
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at skrive min SRP, der omhandler Israel-Palæstina konflikten. En del af min opgaveformulering lyder: Med udgangspunkt i en analyse af selvvalgte kilder ønskes en diskussion af den israelske bosættelsespolitik i de palæstinensiske områder og forklar i den forbindelse U... -
billedeanalyse
ForumindlægHej alle Jeg har været så heldig at trække kunstmalerier til min mundtlige dansk afgangsprøve. jeg vil derfor spørge jer, om nogen af jer har en ide til et godt billede at analysere. Jeg har tænkt lidt på maleriet udslidt af brendekilde. har i nogle bedre ideer? på forhånd tak -
Et mægtigt gilde og myg
ForumindlægJeg er i gang med en analyse af John Steinbecks roman "Et mægtigt gilde". Jeg sidder lige nu i den situation, at jeg skal bruge myggens betydning, altså hvad symboliserer myg somregel? Så hvis der er nogen, der ved det, vil jeg meget gerne vide det. Hvis der er nogen, der sidder i... -
Et digt i bogen Den sorte ravns forbandelse
ForumindlægHej folkens Jeg skal snart op til mundtlig dansk og jeg har trukket fantasynoveller. Jeg har så valgt en kort afsnit af en bog, hvor der står en slags digt med mange gammeldags ord og jeg tænkte på om i kunne hjælpe med at analysere det eller ihvertfald komme med jeres bedste bud på hvad digtet... -
bjørn borg reklame
ForumindlægHej jeg skal til at lave en analyse til bjørn borg undertøj og jeg har et billede af den. Jeg kan ikke finde noget om hvornår reklamen er trykt og skal virkelig bruge det http://danskundervising.wikispaces.com/file/view/Bj%C3%B6rn_Borg_reklame.JPG.jpg/133954425/799x1104/Bj%C3%B6rn_Borg_reklame.J... -
SSO - temaafdækning?
ForumindlægJeg har analyseret 3 noveller fra en novellesamling og skal nu afdække temaerne for hele novellesamlingen. Der er i alt 9 noveller og nu er spørgsmålet hvordan jeg skal forholde mig til de resterende 6 noveller? For jeg skal jo tage stilling til dem og deres temaer i et forsøg på at bestemme saml... -
Knut Hamsun - Victoria
ForumindlægHjæælp..! Er der nogen der har læst Knut Hamsun's "Victoria"? Jeg sidder og har lige fundet ud af at jeg har en aflevering til i morgen om denne... Jeg skal lave en litterær artikel.. Alt hvad i har at sige, om det er referat, analyse eller andet... Så kan jeg bruge det... Jeg er h... -
Læse op mundtligt eksamen.
ForumindlægHej, jeg trak Reklame og har så valgt en Tv-reklame som jeg ville analysere. Derudover skulle man have et oplæsningstykke og her er mit så. http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/17637352 Det er en artikel der handler om selve tv-reklamen, så jeg ville bare lige hører om hvor i synes man måske s... -
Dansk prøveform B
ForumindlægHvordan foregår afgangsprøven i dansk prøveform B? Jeg trak fordybelsesområdet, Science Fiction. Jeg har valgt at arbejde med romanen Frankenstein. Jeg har fundet prøveoplæg og er i gang med at analysere det. Til prøven: skal man så præsentere alt det, man er kommet frem til. Fx personka... -
Hjælp til at finde god reklame
ForumindlægHej allesammen! Jeg er mege frustreret fordi jeg har trukket det jeg mindst ville op i... Nemlig reklamer... Jeg går i 9. Kl. Og skal til at ud af folkeskolen, som i nok har regnet ud. Derfor har jeg virkelig brug for hjælp til at finde en reklame som er god at analysere, for indtil videre har j... -
HASTER!
ForumindlægHej. Jeg har snart en mundtlig eksamen i dansk, hvor jeg har valgt novellen Tårer, og jeg er i tvivl om, hvad jeg kan fortælle om ved analysen. Jeg har personkarakteristik, miljøbeskrivelse, tid og berettermodel, er der mere? Og hvordan vil berettermodellen for novellen være? Jeg skal også per... -
"Frække Jensen" af Rifbjerg
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolkning af Camilla Christensens novelle "Søndag"(Studentereksamensopgaven fra 2004) og jeg har tænkt mig at sammenligne den med Klaus Rifbjergs "Frække Jensen" og derfor vil jeg høre om der er nogen, der har skrevet opgave om "Frække jensen... -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
DHO - Historieanalyse?
ForumindlægHej Jeg er netop igang med at skrive min DHO, hvoraf jeg har en kilde, som jeg skal analysere. Blandt andet ved brug af kildekritik. Jeg er lidt forvirret over hvad jeg konkret skal skrive. Jeg skal jo ikke snakke om troværdighed og om kilden er første- eller andenhåndskilde. Håber nogl...
