Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18281 til 18300 af 24088
-
Den udstoppede fugl af Eske K. Mathiesen
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke denne novelle og relatere det til teknologi og videnskab. Er der nogen, som har lavet denne stil? Jeg har lidt problemer med den, så vil håbe at nogen gider hjælpe mig lidt. Jeg forstår ikke helt, om Eske K. Mathiesen er modtander af teknologi? Er det så det, som fu... -
Hjælp til synopsis - Det haster
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at analysere digtet "hyldest til hverdagen" af Dan Turéll. Jeg skal dertil lave en synopsis, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg går i folkeskolen og der er tre derfra der skal op. Hvis ikke jeg har sendt min synopsis inden, bliver jeg valgt uden... -
vigtige punkter i synopse af lyrik
Forumindlægjeg sidder og er ved at udarbejde en synopse til eksamen, men er gået lidt i stå da jeg er lidt i tvivl om hvilke punker der er vigtige. så mit spørgsmål lyder sådan: hvilke analysepunkter er vigtige når det er en analyse af et digt/lyrik ? håber i kan hjælpe mig videre.. på forhånd tak -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
Litterær artikel om Nordmosen af Arnaldur Indridason
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær artikel om krimien "Nordmosen", der er skrevet af Arnaldur Indridason og er lidt tør for ideér. Er der nogen som tilfældigvis har læst denne krimi og som har nogle guldkorn til en analyse og fortolkning? Eventuelt gode inputs til kompositionsanalys... -
Den udstoppede fugl af Eske K. Mathiesen
ForumindlægJeg skal give en fortolkning og analyse samt overveje tekstens forhold til teknologi og videnskab. Er der nogen, der har lavet denne stil, for kunne godt trænge til lidt hjælp. Er Eske K. Mathiesen mod teknologien? Er det så det, som fuglen skal være et billede på, altså at den er glad for at vær... -
Diskursanalyse?
ForumindlægI mit AT-projekt vil jeg analysere en udtagelse via diskursanalysen. Men fordi vi aldrig har benyttet os af denne, er jeg usikker på, om jeg er på rette spor. Er der nogen herinde, som kan komme med en "opskrift" eller sige, om jeg har det rigtige med. Har følgende punkter: - N... -
kvalitet af grundvand
Forumindlæghey derude, er der nogen der ved, hvad "Vejledende værdi" betyder? -det står i sammenhæng med en analyse/ skema af kvalitet af grundvandet i Nordjylland. og hvordan kan det være at den vejledende værdi er på: 50 mg/L og "højst tilladte værdi" er på 300 mg/L ? der er jo mega ... -
idé..
Forumindlæghej... jeg skal i dansk læse en selvvlagt gyser og så analysere den... men jeg har aldrig læst en gyser og føler ikke særlig tiltrukket af den genre... er der nogle her som kender en god gyser som er spændende.. mine yndlingsfag er samfundsfag og historie, så det måtte godt være noget i den dur..... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg sider i min forberedelses til til bio A eksamen. Er der nogle der vil læse min artikel og give en ide' om begreberne der vil være gode at snakke om.? problemformuleringen: Med udgangspunkt i vedlagte artkler/artikel skal du redegøre for de begreber, der benyttes. Du skal endvidere ana... -
Hjælp til billedanalyse
ForumindlægHej alle derude! Til min Dansk mundtlige eksamen trak jeg Hans Scherfig. Jeg har herefter valgt at analysere et af hans billeder som hedder: Tømrerstrejken 1794. Da det med at analysere billeder overhovedet ikke er min stærke side, tænkte jeg om der ikke var et klogt hoved - eller fle... -
folkeeventyret '' Klokkeblomst''
ForumindlægHej folkens jeg har valgt at analysere folkeeventyret ''Klokkeblomst'' (Rapunzel) af brødrene Grimm. Jeg har søgt på nettet om hvornår eventyret er skrevet, men var desværre uden held. så det ville være rart hvis nogen vidste det, så jeg kunne få hjælp :D -
Hjælp til underspørgsmål
ForumindlægHey folks jeg har valgt historie i Dansk-historie opgave, og har om Hee Kirke med følgende problemformulering: En redegørelse for Hee Kirkes oprindelse, og en analyse af kirkens fremgang i den romanske tid. men jeg mangler nogle underspørgsmål. nogen der vil give en hjælpende hånd med d... -
AT 2012: iscenesættelse
ForumindlægHej med jer! Jeg skal skrive en synopsis om "at være på" - iscenesættelse, og jeg har valgt at skrive om Paradise Hotel. Jeg tænkte på, om en af jer selv har haft det emne og har valgt at analysere et afsnit, hvor iscenesættelsen er tydelig? Jeg er lidt på bar bund, da jeg ikke rigt... -
Forræderi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået trukket overemnet: Forræderi! Jeg mangler en ukendt tekst at analysere og fortolke! Nogle gode bud/forslag? De tekster som jeg skal perspektivere til er: DE blå øjne- karen blixen og mændstræskhed Håber virkelig i har nogle gode bud!! -
Samf eksamen .. HJÆLP !!!
ForumindlægHej allesammen .. Jeg har trukket Dansk Politik til min 24-timers forberedelse og der skal jeg redegøre for Eastons model .. Er der nogen der kan hjælpe med det ?? Derefter skal jeg analysere lidt ngo'er, politikere og organisationer. Og til sidst skal jeg diskutere fordele og ulemper ved a... -
hjælp
Forumindlægjeg har en tredje årspogave jeg bare skal have skrvet perfekt, men da jeg skal analyserer den sydafrikanske frihedserklæring fra 1955 har jeg et roblem da jeg ikke kan finde oplysninger om andres meninger om emnet sårn lidt input mangler jeg.. sååååh er der nogen der har styr på det please contac... -
Tekst til Primavera
ForumindlægHej! Til dansk synopse har jeg valgt at analysere billedet "Primavera", men jeg manger en tekst at læse op, som passer til billedet. Jeg har tænkt på at læse syndefaldet, men ville lige høre om I måske havde andre idéer til noget, som jeg kunne læse? -
udtræk af farvestof
ForumindlægJeg skal måle absorbans på spektrometer af farvestoffet fra et rødkålsudtræk. Jeg ved jeg skal bruge et frisk, og ikke dem på glas. Men er det nok bare at bruge vand og derefter filtrere overskydende væk? eller hvad gør man helt præcist når man udtrækker? opgaven lyder: "Fremstil et udtræk ... -
Hjemvejen af Villy Sørensen - HUNDESYMBOLIK
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og analyserer hundenes betydning i "Hjemvejen" af Villy Sørensen og er kommet fremtil, at de er et symbol på drengenes drifter. Men er der nogle, som kan hjælpe mig med at komme videre? Er det egentlig hunde de tæller, eller er det nærmere kvinder?? :D Jeg h...
