Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18301 til 18320 af 23877
-
Dansk afgangsprøve!
ForumindlægJeg har trukket emnet kærlighed/ulykkelig kærlighed, og jeg kan simpelthen ikke finde en tekst, et digt, maleri eller andet, som ville være god at analysere. Kender du nogle tekster eller malerier som omhandler kærlighed og/eller ulykkelig kærlighed, så vær venlig og skriv den/dem nedenunder. Tak... -
Langston Huges og den amerikanske borgerrettighedsbevægelse
ForumindlægHej :) I min problemformulering til min srp, er jeg blevet bedt om at analysere og fortolke nogle litterære tekster af Langston Huges. Er der nogen der ved, hvilke digte/noveller han muligvis har skrevet som jeg kan bruge? Mit emne er den amerikanske borgerrettighedsbevægelse, og den eneste tekst... -
Skæbnefortælling??
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp .. Er lige gået i gang med min SRP omkring skæbnefortællinger hvori jeg skal analysere værker af Karen Blixen og Charles Dickens men jeg kan intet sted finde noget der beskriver helt præcis hvad skæbnefortællinger skal indeholde som begreb .. nogen der har nogle gode... -
Da/Hi
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med min da/hi opgave, og er igennem min redegørelse og analyse. Men jeg tænkte på om der er nogle der gider læse mdet jeg har skrevet? og derved hjælpe mig med min vurdering og konklusion. Ville virkelig blive glad hvis der var en der vil gøre mig den kæmpe tjeneste :) Tak... -
HJÆLP TIL SRP PLEASE
ForumindlægHej :) Jeg skriver SRP og følger, at jeg er gået i stå. Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal analysere mig frem til hvilke årsagssammenhænge, der kunne danne grundlag for fedme hos børn, med udgangspunkt i Bente Klarlunds Pedersens foredrag http://www.aalborgkommune.dk/NR/rdonlyres/A69203F3-5506-... -
Hjælp til billedanalyse.Hurtigt!!!!!
ForumindlægJeg skal lave en billedanalyse af et Maleri som er lavet af Poul Anker Bech, den hedder "Den sidste sommer". Jeg er gået noget gang med analysen, men jeg håbede på at måske der var nogen der kunne se på det jeg har skrevet og EVT rette den og hjælpe mig med at bygge vidre på den. Je... -
Simon Fruelund
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at give en analyse af Simon Fruelunds bog, "Borgerligt tusmørke". I den forbindelse har jeg fået følgende opgave: Giv en beskrivelse af hvem Dante er? Hvilken rolle spiller han for litteraturen? Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Er lidt tabt. Mvh... -
Fra barn til voksen
ForumindlægHej Jeg har trukket barn til voksen i dansk mundtlig. Er der nogen der har nogle ideer til nogle noveller man kunne analysere. Helst fra H.C Andersen, eller karen Blixen. Jeg skal perspektivere til.... Supernova Anders Johansen , Ringen Karen Blixen, Den grimme ælling H.C Andersen, de gale... -
SRP hjææælp!
ForumindlægJeg skriver i afsætning-engelsk. Jeg skal analysere de relevante markedsforhold i Kina fra 1970-2009 og vurdere hvilke vilkår der er for danske virksomheder på det kinesiske marked. Er der nogen som kan fortælle mig hvilke markedsforhold der findes, fordi jeg kan ikke finde nogen i afsætningsboge... -
Fukuyama og Huntington
ForumindlægHej. Jeg sidder her med Huntingtons "Civilisationens sammenstød" og Fukuyamas "Et nyt USA". Min analysedel hedder sig: Analyser USA's position som supermagt under unipolariteten siden 1991 og til idag. Er det nogle kreative forslag eller ideer til hvordan disse to tekst... -
...
ForumindlægHej guys. Sidder her med en opgave på 2 år, som jeg ikke rigtigt kan komme videre med :( Opgaven hedder at jeg skal angive punktmængder og omskrive den og lave analyse og så skal den sættes ind i et koordinatsystem udover det skal jeg angive om det er en ellipse, parabel eller en hyperbel?? Håbe... -
Sumformlerne for cosinus og sinus
ForumindlægHej! I forb. med SRP skal jeg matematisk bevise sumformlerne for cosinus og sinus. Jeg har prøvet at google, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er, heller ikke i mit materiale.. Er der nogen der kan hjælpe? Det skal måske lige siges, at jeg har om Fourieranalyse - analyse af en strengs sv... -
Hjælp til Dansk - Danskhed
ForumindlægJeg har trukket temaet Danskhed i dansk. Jeg skal op til eksamen meget snart og har brug for en tekst som jeg kan analysere, men ved ikke hvilken. Jeg har kigget lidt på Benny Andersens tekster men kunne ikke finde nogle korte og relevante noveller (Det er hovedsageligt det jeg leder efter). Det... -
Perspektivering til "Kødet" af Jesper Wung-Sung
ForumindlægHej alle Sidder, og er i gang med en analyse af Jesper Wung-Sungs novelle "Kødet". Er nået til perspektiveringen, hvor jeg bla. har perpektiveret til vores samfund i dag med debatten om dyrevelfærd. Men da jeg også gerne vil perpsektivere til en anden novelle af selv samme forfatter, ... -
Menneskesyn i 1984 - HJÆÆÆÆLP ?!
ForumindlægI forbindelse med min SRP skal jeg lave en analyse og fortolkning af George Orwells roman "1984" med henblik på at undersøge bogens samfunds- og menneskesyn? Hvad menes der med det? og er der nogen derude der kan give et bud ??? Der sættes stor pris på hvilket som helst svar (: - Maria -
Kiig.. tysk plzz rettelse/ oversættelsen.
ForumindlægNogle som har lyst til at kigge min tysk oversættelse / analyse færdig, det tar ikke rimelig lang tid, skal aflevere i morgen tidligt ville virkelig være super, og undskyld hvis jeg skriver så sent, men har været i gang med den rimelig lang tid :( -faktisk hele dagen .. Håber nogle tyske prof. e... -
Hegemoniteorien - SRP!
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP opgave i samfundsfag og historie, hvor jeg skriver om berlinmuren og dens fald. Jeg skal analysere årsagerne til murens fald, og skal her inddrage hegemoniteorien. Er der nogle der har en god idé til hvordan jeg gør dette? Håber meget nogen kan hjælpe mig! -
fordømte her på jorden: undskyld
Forumindlægjeg er igang med min 9 klasses afgangsprøve og jeg skal have hjælp til at analysere end tekst der hedder "fordømte her på jorden:undskyld" af Jesper Wung-Sung. den er svær at forstå i midten, der begynder fortælleren at fortælle om nogle mærkelige ting som jeg ikke helt kan få sadt mi... -
Relevant teori til kulturforskelle?
ForumindlægDer står i min opgave at jeg skal analyserer ved hjælp af relevant teori de kulturforskelle der er mellem dansk og engelsk kultur.. Hvor kan jeg finde noget om dette på Internettet? I bøger har jeg tænkt på Cross Cultural Business Behaviour med Gesteland.. Kom gerne med inputs/kommentarer, mange... -
Omkostninger? hjælp modtages :-)
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere følgende regnskab fra Eli Lilly. http://files.shareholder.com/downloads/LLY/792432677x0x296463/611E167A-61C9-4C03-8866-ACF5FA7C8953/English.PDF Jeg har svært ved at finde deres produktions og administrative omkostninger? Jeg har desuden svært ved at finde deres...
