Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18321 til 18340 af 23877
-
Dutchman og racespørgsmålet i USA omkring 1960'erne
ForumindlægJeg står og skal skrive SRP omkring racespørgsmålet i USA omkring 1960'erne. Jeg skal derfor arbejde med skuespillet af LeRoi Jones, martin Luther Kings tale I have A Dream og BPP's parti-program. Der hvor jeg mangler mest hjælp er til Dutchman. Så spørgsmålet lyder på om nogen har analys... -
Dansk skriftligaflevering
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg har en skriftlig aflevering i dansk for og jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal lave en roman analyse af "Fluernes Herre" aka "Lord of the Flies" Mit spørgsmål lyder således: Hvordan udnytter Jack uhyret til at kontrollere de andre drenge? Ple... -
2. ordens differentialligninger, svingning.
ForumindlægMin lærer har bedt mig analysere "den harmoniske svingning" udtrykt som: ( y" = - k y). Bagefter vil han have at jeg også gør det med "den Dæmpede harmoniske svingninger" udtryk som: y" + ay' + by = 0. Dette synes jeg er rimelig uoverskueligt, fordi jeg ved hv... -
Edward Munch - Jalousi fortolkning.
ForumindlægHej. Er der nogle herinde som har lavet en analyse/fortolkning af Edvard Munch's maleri, Jalousi?.... Eller måske bare nogle gode forslag?? Billedet kan ses her: http://hjem.get2net.dk/scandinavian_art/STRINDBERG/august_strindberg_om_malerkunst.htm Håber virkelig nogle af jer kan hjælpe, f... -
Fuldstædig forbrænding
ForumindlægHej.. nogen der kan hjælpe med denne opgave? jeg forstår ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Et organisk stof analyseres ved en elementaranalyse. Stoffet viser sig udelukkende at indeholde carbon, hydrogen og chlor. Ved fuldstændig forbrænding af 1,676 g. af stoffet dannes 2,323 g. carbondioxid. a) ... -
Talfølger
ForumindlægSå har jeg igen problemer med en opgave i analyse. Her lyder det som følger; Lad talfølgen (a_n) være defineret ved: a_n = (n + i) / (1 - in) for n tilhørende N. Vis, at den er konvergent og bestem dens grænseværdi. Håber du/I kan give mig et godt hint. -
SICKO, HASTER !!
ForumindlægHi folkens. Jeg vil gerne spørge om, der er nogen, der har lavet en analyse af dokumtarfilme "Sicko" ( amerikansk velfærd). Men det skal jeg, med fokus på opbygning, argumenter og retoriske virkemidler !! Jeg har lidt svær ved argumenter ???? og retoriske virkemidler .. er hele filmen i... -
SRP/toulmins model
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive min SRP hvor jeg skal analysere en tale. Til dette vil jeg bruge Toulmins agumentationsmodel. Jeg forstår den godt, bare ikke hvordan den faktisk bruges i praksis. Nogen der har nogle gamle opgaver hvor denne model er brugt, eller har set et sted hvordan man faktisk... -
SRP OM LEGO.. HJÆÆÆLP!
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en SRP opgave om LEGO Koncernen. I min problemformulering står der at jeg skal analysere den britiske forbruger adfærd ved køb af legetøj .. Jeg har ledt rigtig længe, men har dog ikk fundet noget desværre.. Er der evt nogen der kan hjælpe med hvor jeg kan finde noget om det? -
'randers station'
Forumindlæger der nogen der kort kan analysere eller sige noget om sangen randers station af tv2 ? Handler det om en pige der flygter fra tingene, eller om en der søger ny udfordringer ? fordi der står: Ud mod hele verden Afsted lige meget hvorhen Fri og let om hjertet Aldrig mere tilbage igen 1 og 3 ver... -
EDUCATING RITA, ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE? (TAK PÅ FORHÅND)
ForumindlægEr igang med at skrive en stil om EDUCATING RITA og skal lave følgende analyser: - Characterization of Frank and Rita - How does their relationship develop throughout the play? - Comment on the way the play deals with the theme of education. Tak på forhånd. -
"New Deal" Tale
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skriver om krakket på Wall Street i min DHO, og har planer om at analysere Franklin Roosevelts tale "New Deal". Jeg kan desværre ikke finde den nogle steder på dansk, og det er et krav fra min lærer. Er der nogle der har en dansk version af talen? På forhånd ... -
Symboler fra Da vinci
ForumindlægVi har et forløb i dansk lige nu omhandlende Da Vinci mysteriet, bogen. Vi skal i vores gruppe, fremlægge nogle af alle de symboler som kan findes i bogen. Vi skal fotælle om deres historie og hvordan de andre også kan findes andre steder. Lidt ligesom Robert Langdom gør. Vi har fundet nogle sym... -
Dansk oversættelse af Wilsons tale 1917
ForumindlægHej :) Jeg skal i min opgave analyser præsident Woodrow Wilsons tale til kongressen d. 2. april 1917, der hvor han erklærer Tyskland krig under 1. Verdenskrig? Er der nogen som ved, hvor man kan finde en dansk oversættelse af talen? Hvis der overhovedet findes en sådan oversættelse? -
Noveller med budskab
ForumindlægDet er meget klassisk for en novelle, at den har et budskab. Hvis du analyserer en novelle, så finder du et budskab, som forfatteren vil frem med. Men hvorfor er det egentlig sådan? Noveller er jo typisk fiktion, så det betyder, at det overhovedet ikke er tvunget at have budskab! Måske et mere å... -
Oplæsningsstykke til en tv-reklame (Eksamen)
ForumindlægHej jeg er virkelig lost, jeg leder efter et oplæsningstykke som jeg kan læse op. Jeg har trukket emnet tv reklamer, og jeg har valgt at analysere tv- reklamen "Odd Love" af Interflora Link: https://www.youtube.com/watch?v=_EZIMN104VI Please hjælp mig, hvad kunne man bruge som oplæsn... -
DHO - HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal skrive DHO næste uge med emnet "Det Moderne Gennembrud". Jeg har valgt værket "Frøkenen" af Herman Bang. (er dog stadig lidt usikker?) I må meget gerne komme med gode forslag til noveller. Jeg har dog brug for hjælp til problemformulering samt unders... -
Epistel nr.150 af Ludvig Holberg
ForumindlægHej! Er der nogen, der har analyseret og fortolket "Til Collegium Politicum udi provinsen" af Ludvig Holberg? Så vidt jeg har forstået, så handler det som politik, men er det en kritik af måden det foregår på eftersom han mener det kunne være lige så godt med terningekast? Jeg... -
Holberg
ForumindlægHej! Er der nogen, der har analyseret og fortolket "Til Collegium Politicum udi provinsen" af Ludvig Holberg? Så vidt jeg har forstået, så handler det som politik, men er det en kritik af måden det foregår på eftersom han mener det kunne være lige så godt med terningekast? Jeg h... -
naja marie aidt, realisme
Forumindlæghej. Jeg skriver dansk/historie opgave, og skal analysere og fotolke naja marie Aidts noveller, En kærlighedshistorie og som englene flyver, med SÆRLIGT fokus på realisme. Kan nogle fortælle mig hvilken realisme hun skriver i? - jeg er i det hele taget kommet lidt på bar bund:-( hjælp.
