Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18341 til 18360 af 48240
  • ang. adgangskrav til uddannelsessteder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil bare høre om man ved de fleste uddannelsessteder skal have mindst et el. andet i gennemsnit? Altså adgangskvotient. For hvad hvis man har lidt under 8 i gennemsnit? Er der ikke nogle steder hvor man ikke optager ansøgere på baggrund af eksamensgennemsnittet? Jeg skal til at gå i 3...
  • partialtryk + ligevægskonstant

    Forumindlæg
    en beholder der har et volumen på 2 L indeholder ved ligevægt 2,6 mol carbonmonoxid, 1,5 mol dichlor og 5 mol phosgen C(=O)Cl2. Temp. er 25 C a. Beregn de tre stoffers partialtryk b. beregn ligevægtskonstanten Kp
  • Tid til at udfylde sin uddannelsesbog.

    Forumindlæg
    Hej, nu er det så tid til at skrive til sin videregående uddannelse, jeg har nogle spørgsmål mht. til at udfylde sådan et skema, som skal guide mig igennem den. Jeg ved selvfølgelig godt hvad jeg skal skrive i den, men kan der være sådan en måde der fanger læseren der hellere vil have denne ansø...
  • hjælp dog!

    Forumindlæg
    er der nogen der kan sige mig hvad forskellen på stofmængde og mol er????
  • Stoffernes masse på nettet.

    Forumindlæg
    Er der en hjemmeside hvor jeg kan finde stoffernes masse? Jeg har ingen kemibog på mig, & skal jo kigge i det periodiske system. Ville hjælpe meget :)
  • redoxproces

    Forumindlæg
    jeg skal lave en redoxproces af 2-methyl 1-butanol hvoedan gør jeg det ? tak
  • frækkerten

    Forumindlæg
    Hej ejg har fået en opgave stillet: Giv en kemisk tolkning af den historiske rækkefølge af stenalderen, bronzealderen og jernalderen. Og jeg er lidt lost her, både med hvad det er der menes med spørgsmålet, og hvordan jeg skal finde ud af det? :(
  • Fordampningsenergien

    Forumindlæg
    Er helt lost her, nogle der ved hvordan man regner en fordampningsenergi ud ?
  • Hvad er en NH2 -gruppe, og hvor finder vi den?

    Forumindlæg
    Som overkskriften siger, hvad er en NH2 gruppe, og hvor finder vi den? :) MVH
  • hvad betyder titrering

    Forumindlæg
    hvad menes der med en titrering med KMnO4- =)
  • Mesylation

    Forumindlæg
    Godaften...! Er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvad mesylation er...?
  • organisk og uorganisk stof

    Forumindlæg
    Har jeg forstået det korrekt, at: organisk stof: H2O og CO2 mens organisk stof er: C6H1206 (drusukker/glukose), O2 og H2CO3(kulsyre)
  • SRP-om rygning

    Forumindlæg
    Jeg har et par spørgsmål, og det kunne være en stor hjælp hvis der var nogen der kunne svare på mine spørgsmål. - er benzo(a)pyren en PAH og er PAH en syre? - hvordan og under hvilke betingelser PAH og nitrosaminer dannes i tobaksrøgen. -Hvorfor trænger PAH let igennem cellemembraner. tak ...
  • Forurener kobber??

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sad og tænkte lidt på hvorvidt kobber påvirker miljøet i en negativ retning.. ?? evt link!!! PFT :)
  • manglende opgave

    Forumindlæg
    Hvordan kan det være, at min opgave ikke kommer på?
  • hexokinase

    Forumindlæg
    hvilke aminosyrer er vigtige i det (re)aktive center? (hexokinase)
  • HJÆLP ( HASTER)!!!

    Forumindlæg
    hvad menes der med dette?; lav en matematisk model af en titrerkurve for en stærk syre, der titreres med en stærk base fx. 0.1M HCl , som titreres med NaOH. tegn grafen for sammenhængen i et koordinatsystem og sammenlign med en eksperimentiel tit.kurve... hvordan laver man en matematisk model...
  • Præcis afmåling med måleglas

    Forumindlæg
    Hvordan er det nu man skal afmåle en væske i et måleglas? Man kigger direkte ind på stregen (fx 10 ml-mærket) og hvordan skal der så aflæses, så der tages højde for overfladespændingen?
  • Reaktionskinetik og acetylsalicylsyre?

    Forumindlæg
    Hej kære brugere Jeg er en studerende på HTX som skal til at skrive mit studiretningsprojekt, og jeg kunne godt tænke mig at foretage noget undersøgelse af reaktionshastigheden for hydroliseringen af acetylsalicylsyre (eller dets lignende) under forskellige temperaturpåvirkninger. Jeg har ikke...
  • pH-værdi ved sæbefremstilling

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder midt i en kemirapport omkring fremstilling af sæbe og skal nu til at besvare det spørgsmål der lyder således: "Hvorfor falder pH-værdien fra over 12 til omkring 10, under fremstillingen?" Lige nu er jeg på bar bund og har ikke den ringeste idé om hvorfor det sker. ...

Søgninger relateret til kemi eksamen 2010