Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18381 til 18400 af 24343
-
Noveller af Helle Helle
ForumindlægJeg har valgt at analysere 3 noveller af Helle Helle, fra hendes novellesamling "Rester" i afsluttende 1.g's dansk opgave. Jeg har dog kun valgt en af novellerne ind til videre, den hedder "film", og ville gerne spørge om der var nogen som havde forslag til hvad de to andr... -
hvilken metode?
ForumindlægHalløj, Jeg skriver i humaniora (drama) og samfundsvidenskab (historie) Jeg har analyseret et dramastykke og skal endvidere forklare hvilke historiske begivenheder der gør at netop spillestilen er på den måde som den er. Hvilke metoder har jeg brugt? Og hvordan ved jeg, om jeg har brugt hermeneut... -
Retning af en sætning
Forumindlæg"Med udgangspunkt i Bang & Olufsen, udarbejdes en SWOT analyse, en beskrivelse af konkurrenceforhold, en redegørelse for B&O’s relevante handlingsparametre, en målgruppebeskrivelse og en regnskabsanalyse."\n\n\nEr ovenstående sætning rigtig stillet op med hensyn til alle "en"&... -
bøger til socialrådgiver udd.
Forumindlæghej jeg søger disse bøger til socialrådgiver udd. Social analyse og handling ; Alminde Rikke m.fl 2008 Borgerindragelse og retssikkerhed i socialt arbejde: Bech Hansen m fl. 2006 Socialrådgivning og social behandling; Egelund Tine og Hillgaard 2005 Modeller i socialt arbejde ; Hutch... -
3.års-opgave om Karen Blixen.
ForumindlægHej.\nI min 3.års-opgave skal jeg lave en analyse og fortolkning af Karen Blixens "Drømmerne" fra syv fantastiske fortællinger med perspektivering til fortsættelsen "Ekko" fra sidste fortællinger. Hvis der er nogen der kender til teksterne eller fortolkningsmuligheder, vil jeg... -
Terminsprøver... Hvorfor?
ForumindlægJeg er kørt død i mine terminsprøver, jeg synes det er helt latterligt, og tæller de i det hele taget? Jeg forstår det ikke.........\n\nPs. hvad kan man gøre, hvis ens lære ikke tror på man selv har skrevet en fransk analyse pga. man har fået god hjælp herinde fra?\n\nKh Mark Petersen -
First Snow - Narrator
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med min analyse og fortolkning af historien First Snow af Davy Rothbart, 2000. Jeg skriver ang. fortælleren i historien - kan i evt. hjælpe mig lidt frem til, hvilken fortæller vi har med at gøre og eventuelle eksempler i teksten, hvor det understøtter jeres svar?... -
Historisk kilde om sortes stilling i retssystemet i USA
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP i engelsk/historie om sortes stilling i retssystemet. Jeg har brug for nogle historisk kilder - f.eks. en lov, en tale, en dagbog, en statistik eller noget andet om emnet. Er der nogen, der har en idé? Jeg har søgt og søgt men kommer ikke rigtigt videre... Jeg analyserer... -
Jan Sonnergaard - William
ForumindlægHej alle! I min mundtlig dansk afgangseksamen, har jeg trukket emnet "Den nye novelle - individ og fællesskab". Jeg har derfor valgt novellen "William" af Jan Sonnergaard. Vil derfor lige høre, om der er nogle af jer, der ligger inde med nogle gode analyser af den. Er meget in... -
Info om Anders Breivik?
ForumindlægHej Jeg har brug for at finde info om Anders Breivik til min AT. Dog synes jeg det er svært at finde hans fulde manifest eller dokumentarfilm om ham. Er der nogen der ved hvor jeg finder gode oplysninger? (det skal helst være noget, hvor man hører Breiviks eget syn på sagen eller eksper... -
Hvad kan man kombinere sit ene fag med?
ForumindlægJeg har tænkt på at skrive om atomkatastrofer med fokus på Tjernobyl. Her komemr det matematiske ind i form af spredningsmodeller. Jeg tænkte så på at undersøge om de danske medier misinformerede danskerne om ulykkens egentlige omfang. Mit spørgsmål er, hvad det hører ind under. Kunne det vær... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt i religion i min AT-opgave.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men ved ikke helt om det er en historisk-kritisk metode jeg har brugt (elle... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men er det nok bare at lave kildekritik på den, hvis historie skal være med som samfundsvidenskabeligt... -
HC Branner
ForumindlægEr i fuld sving med at skrive 3.g's opgave om bogen 'Legetøj' af HC Branner.. tænkte på om nogen har gennemgået den og måske har nogle gode noter eller kan huske noget vigtigt, eller noget i den stil? \nKunne nemlig godt bruge lidt inspiration til analysen:)\n\nPå forhånd mange tak -
hjælp til SSO om HC Branner
ForumindlægEr i fuld sving med at skrive 3.g's opgave om bogen 'Legetøj' af HC Branner.. tænkte på om nogen har gennemgået den og måske har nogle gode noter eller kan huske noget vigtigt, eller noget i den stil? \nKunne nemlig godt bruge lidt inspiration til analysen:) \n\nPå forhånd mange tak -
Spørgsmål vedr sso
Forumindlæger igang med at skrive SSO, og i den skal jeg lave en analyse hvor der inddrages selvalgte kilder.. hvordan skal det gøres? skal jeg prøve at flette det ind i det hele og skal jeg i så fald lave en kildeanalyse( er avisartikler jeg bruger)..\n\nPå forhånd tak for hjælpen :) -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
SSO : Forsøg med stor fejl
ForumindlægHvis en af ens eksperimenter mislykkedes, i det at man har lavet en grov fejl (ergo en fejl, der slet ikke stemmer ens med teorien), hvor skal man da første gang gøre opmærksom på dette?\n\nSkal man skrive det i indledningen af den del af opgaven ELLER venter man med at skrive om det inde i selve... -
Manglende viden
ForumindlægNogen der har skrevet en analyse og fortolkning af Rifbjergs digt "Morgen" og digtet "Opvågning" af Nanna Jeiner?\n\nEr helt lost kan ikke komme igang og skal snart være færdig. \n\nPS: Hvis i har noget med Geoge Brandes "om læsning" så vil jeg også gerne have det me... -
Hvilke metoder skal jeg bruge og skal man lave kildekritik af al ens materiale?
ForumindlægHej. Håber nogen af jer kan svare mig på hvad jeg bruger når jeg laver en analyse af en film, for at skulle se en personlig vinkel fra ét menneske som er fra en udsat gruppe som jeg arbejder med, hvilke metoder jeg så bruger? Det er selvfølgelig klart hermeneutisk og kvalitiativ metode, men skal ...
