Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18381 til 18400 af 24062
-
Søger ordforklaring
ForumindlægSidder med en artikel jeg skal analysere i samfundsfag, håber I kan hjælpe mig med ordet "partisankrig". Det står i sammenhængen: "I dag er stater dybt involveret i partisankrige, som når USA i 2001 udliciterede indtagelsen af Kabul til en bande banditter kaldet Nordalliancen... ... -
Dansk Mundligt-Lyrik
ForumindlægHEJ! Jeg har trukket lyrik og skal fortælle om en lyrik altså et digt eller en sang tekst Jeg har valgt Nik og Jay - Udødelige men jeg syntes den er svær at analysere, så om nogen kunne give mig bare lidt hjælp, også hvad jeg kunne forklare til mundligt altså til synopsis. Håber i kan... -
konfrontationsmodernisme
ForumindlægHej, jeg sidder og analyserer Klaus Rifbjergs "Postludium" et fandens besværligt (men velskrevet) digt. Spørgsmålet er bare, der er visse vers der står helt for sig selv, f.eks.: FRI - fri - HED hed Kan jeg betragte dem som strofer?? For de hører ikke rigtig til nogen steder. Jeg synes... -
Velfærdsstatens historie
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket 24-timers eksamen i historie hvor jeg har trukket emnet: "Fra skøn til ret til ? - velfærdsstatens historie." Jeg har virkelig mange problemer med, hvilke problemstillinger jeg kan lave.. Jeg har specielt svært ved at lave en analyserende problemstillin... -
atombomben
Forumindlægjeg sidder midt i AT8 hvis det kan hjælpe nogen men kort sagt har jeg et biologi spørgsmål der lydder sådan: En analyse af hvilke biologiske konsekvenser atombomningen havde for folkene i Hiroshima og Nagasaki håber der er nogle der har nogle guldkorn eller gode links for det er sku svært at fin... -
HJÆLP
Forumindlægheeej alle der ude tænkte på om der nogen som måske har skrevet en stil om novellen "driving" af suzanna kamata, os som eventuelt kan hjælpe mig med at komme i gang, da jeg sidder lidt fast og har problemer med hvad jeg skal komme ind på og hvordan jeg skal analysere og fortolke den:S:... -
Den standhaftige tinsoldat sprog
ForumindlægHej alle. Jeg her ved at analysere en tekst som hedder "Den standhaftige tinsoldat" Og er kommet til sproget og hvad betydning det har. Jeg kan fortælle jer, at jeg er fuldstændig blank og skal bruge et svar hurtig. Sproget er skrevet som gammelt dansk. Her er et lille uddrag f... -
Menneskerettigheder
ForumindlægJeg er i gang med en dansk aflevering hvor jeg skal analysere 2 annoncer fra Worl Online/Amnesty International. Udover dette skal jeg skrive om, hvorfor det kan være vigtigt at interessere sig for overholdelse af menneskerettighederne rundt om i verden. Er helt tom for ideer, så måske i kunne ... -
Driving af suzanne kamata
Forumindlægheeej alle der ude tænkte på om der nogen som måske har skrevet en stil om novellen "driving" af suzanna kamata, os som eventuelt kan hjælpe mig med at komme i gang, da jeg sidder lidt fast og har problemer med hvad jeg skal komme ind på og hvordan jeg skal analysere og fortolke den:S... -
Eksamen - Hjælp!
ForumindlægJeg har trukket et emne som hedder Søen og Søens onde cirkler, hvor jeg har noget om Kvælstof-kvoter. Er der nogle der kan forklare mig hvad kvælstofKVOTER er, eller evt. give nogle links jeg kan bruge? Jeg har lagt et link ud til artiklen som jeg skal analysere. Jeg skal op i det imorgen så ha... -
Fortegnsvariations ananalyse
ForumindlægHej, Nogen som ved hvordan man laver en fortegnsvariation analyse i Maple. Har fulgt diverse guides på Youtube, men kan ikke få det til at fungerer, der står bare '' Warning, solutions may have been lost'' Har vedhæftet filen til vores Maple dokument. -
1. verdenskrig
ForumindlægHej allesammen, håber jeg kan få lidt hjælp til de to spørgsmål her. En analyse af, hvordan litteraturen forholdt sig til 1. verdenskrig En vurdering af, hvilke konsekvenser 1. verdenskrig fik (litterært og politisk) Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive til de to spørgsmål her. Kan ikk... -
problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive DA/HI opgave her snart, og har valgt faget dansk. Mit emne er bogen 1984 af George Orwell. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med både bogen og filmatiseringen af denne. Så vi er ude i noget analyse. Men så kommer problemformuleringen, jeg kan ikke kommet på noget genialt. Er der... -
"Tyrken"
ForumindlægJeg er ved at lave analyse af "Tyrken" af Niels Hav. Har lånt novellen ud, og glemt at få den tilbage.. Mangler at skrive noget om sprog og virkemidler :( én der har læst og kan huske den, eller ved hvor jeg kan skaffe den her på nettet.. Altså novellen? -
Spørgsmål vedrørende konklusion
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive min konklusion i min DIO rapport. Jeg har ikke i løbet af analysen delkonkluderet da jeg mente at jeg ville gentage mig selv for meget, og derfor er mit spørgsmål nu, hvor lang skal sådan en konklusion være? Det er ikke konklusion på metode og refleksioner men alene... -
Analysemodel af tale?
ForumindlægArgh, jeg sidder med dansk/historie opgave som skal afleveres på fredag. Jeg skal analyserer en tale af Hitler. Det eneste jeg ved jeg skal gøre er, at bruge logos, patos og etos.. Men der er vel meget mere man kan gøre? Nogen der har en model over det, kan nemlig ikke rigtig finde det på nettet... -
Dansk aflevering
ForumindlægHej all Jeg har læst "Erotiske situationer" af Aarestrup og "Forførerens Dagbog" af Kierkegaard, og har skrevet en analyse, og er næsten færdig, men mangler at svare på nedenstående spørgsmål; er lidt på bar bund. På forhånd tak:) Overvej hvordan begreberne "det inter... -
politologi
Forumindlægsidder lige med den her spørgsmål, jeg ved ikke ret meget om CO2 udslip og klima problemer. tænkt på om i har en ide til at hvordan man kan starte med at besvare spørgsmålet. Analysere og forklare udformningen af de vestlige landes strategier for begrænsning af CO2 udslip med udgangspunkt i poli... -
Kontraktmodel til Grantræet
ForumindlægHej Jeg sidder netop og laver min eksamensforberedelse til dansk, hvor jeg har trukket H.C. Andersens tekster. Jeg skal analysere Den grimme ælling og perspektivere til Grantræet. Under Grantræet er et af mine punkter kontraktmodellen, men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvordan den model... -
La boît aux lettres
ForumindlægHej alle jer derude! Jeg skal lave en "fremlæggelse" over teksten "La boîte aux lettres" af Régine Detambel. Jeg har selv lavet en analyse og fortolkning osv, men jeg føler, at der mangler noget. Er der en af jer, der måske har nogle noter eller blot nogle arbejdsspørg...
