Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18401 til 18420 af 23690
-
Ludvig Holberg
ForumindlægHej Alle. Jeg har en dansk stil for om Ludvig Holberg og Oplysningstiden... Det i sig selv er ikke så slemt, men vi skal analysere og fortolke en af to mulige tekster. - Epistel 347 om mascarader - Epistel om lærdom og universitetsundervisning Jeg er fuldstændig lost, og der ligger ingen lignende... -
Reklamer med en historie
ForumindlægHej. Jeg skal analysere nogle reklamer og se på, hvordan de adskiller sig fra hinanden. Den ene er tegnet mens den anden reklame er rigtige mennesker. Den der er tegnet, fortæller nærmest en historie, hvilket jeg mener er blevet moderne. Jeg skal så finde ud af, hvorfor de gør det på to forskelli... -
Dansk mundtlig hjælp
Forumindlæghej jeg skal snart til dansk mundtlig eksamen i 9 klasse, og har virklig brug for hjælp. jeg har om dokumtarer om samfundsforhold, og har valgt at analysere Adoptionens pris, men jeg ved ikke hvilke tekster jeg skal tage og den er god nok. skriv kom med alt det feedback i kan give mig. ... -
Modeller til ens KSF
ForumindlægJeg har lige overstået arbejdet med en virksomheden jeg har her på baggrund af en SWOT-analyse, uarbejdet en KSF som omhandler "Fokus på vækst". Jeg står dog i det problem, hvilke modeller vil være gode at havde med til en fremlæggelse? jeg har selv overvejet at tage Anstoffs vækstma... -
Bruddet med realismen
ForumindlægHalløj :) Jeg sidder og roder med en analyse og fortolkning af "Forsinkelse" af Peter Seeberg. Til det har jeg et diskussions spørgsmål der lyder: "diskuter den betydning, bruddet med realismen har." Nogen der kan hjælpe mig her, både i forhold til novellen, men også generelt... -
Psykologisk undersøgelse af Fysisk fravær
ForumindlægHej Studieportal Jeg stor og skal lave en rapport af fysisk fravær på gymnasie elever og Hf elever - og om der er en sammenhæng mellem om den ene gruppe har mere/mindre end den anden. Men jeg mangler ideér til Analyse og teori - hvad man kan hive med ind af relevant teori. Tænker lidt om so... -
SRO :S
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at give SRO og min problemformulering indholder en sætning som gør mig fuldstændig blank. Jeg skal analysere Usa og Vietnam's forhold før under og efter krigen. (Vietnamkrigen) og så skal jeg "behandle de interne modsætninger i begge lande i den form de ... -
Skillelinjer i amerikansk politik
ForumindlægHej Jeg har her i 2.g fået den skriftlige opgave at besvare følgende spørgsmål. Jeg er dog helt på bar bund hvad man skal komme ind på, og hvordan. Men spørgsmålet lyder som følger: 1. en analyse af vigtige politiske skillelinjer i amerikansk politik (økonomisk politik på den ene side og på den a... -
Tine bryld - talkshow (dansk/historie opgave)
ForumindlægHej :D Jeg skal snart i gang med at skrive dansk/historie opgave, og har derfor valgt at skrive i dansk. Her har jeg valgt at analysere Tine Bryld - talkshow. Har I en god idé til, hvad man kan komme ind på? Jeg har nogle forslag selv fx: miljø, målgruppe.. men noget man ellers kan komme ind på.... -
Perspektivering til Opgang af Pia Juul
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk (9. klasse) og jeg har valgt at analysere novellen Opgang af Pia Juul. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal perspektivere den til. Jeg overvejer at tage novellen Hunden af Kim Fupz, men jeg er ikke helt sikker på om den passer særlig godt ind. Er der nogen ... -
Perspektivering til novellen "Ateisterne og Ayatollaherne"
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og forbereder mig til dansk mundlig eksamen. Jeg har trukket kulturmøder og har valgt at analysere en novelle der hedder "Ateisterne og Ayatollaherne" af Tarek Omar. Og jeg har rigtig svært ved at finde noget som jeg kan perspektivere den til... Er der nogen so... -
kærlighed/umulig kærelighed lyrik
ForumindlægJeg har trukket Kærlighed/umulig kærlighed lyrik i dansk. har i nogle idéer til hvilke tekster eller sange jeg kan bruge og evt. en analyse model. min lærer sagde jeg skulle finde en nyere sang, og havde en ældre sang til at referere til. please hjælp... -
Filmanalyse af The Hunger Games
ForumindlægHej 1) Er der en, der har en ide til nogle gode filmtekniske analysepunkter, hvis jeg skal lave en god analyse af den scene i The Hunger Games, hvor Katniss skal skyde bue og pil foran rådet, hvor hun skyder en pil gennem æblet i grisens mund? 2) I samme scene, hvor ser man at fænomenet ondskab... -
Søger lærer i dansk og engelsk
ForumindlægSøger en hjælpelærer som er ekspert i at skrive litterær artikel i dansk og/eller analyse af en fiktionstekst i engelsk. Jeg skal til eksamen i slutningen af maj så du skal være ledig et par dage i denne uge, næste og den efter. Jeg bor i Gentofte og du skal have mulighed for at komme her. Kontak... -
Afgangseksamen 9.kl
ForumindlægJeg har trukket Essay/klumme og derfor skal jeg vælge en klumme eller et essay at analysere. De skal passe til følgende tekster, så de kan perspektiveres: Grillet kælling er den zygeste form for humor - Christine Feldthaus Gud, hvor er ateister skråsikre, Poul Joachim Stender Hindbærsnitter, ... -
Jeg forstår ikke denne sætning
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere en engelsk artikel, hvor denne sætning står. Jeg forstår ikke helt denne sætning, er der nogle som vil hjælpe? :) Sætningen: A ward was selected when its number was drawn by an independent doctor. Betyder det at der var en læge som trak et nummer og heref... -
Kemisk opbygning af farvestof
ForumindlægI forbindelse med min SRO, der handler om analyse af farvesof i sodavand, skal jeg redegøre for farvestoffets kemiske opbygning - herunder funktionelle grupper og rummelig opbygning. Mit farvestof er Quinolingult, men jeg har lidt problemer med redegørelsen, for den ser lidt uoverskuelig ud fra m... -
Tro, Håb og Kærlighed! stof!
Forumindlæg<p>Heej ;)<br /> <br /> Jeg tænkte på om i kendte en tekst, film eller noget i den stil, som man kunne snakke om, det kræver bare at man kan analysere den og finde Tro, håb og kærligheden i den! ;) og at den er fra 1930 og op eft... -
Hjælp! Dansk/Design?
ForumindlægHej. Tiden er kommet til studieretningsprojektet og som hovedfag har jeg valgt design(75%) og dansk som bifag(25%). I design ønsker jeg at arbejde med industriel design nærmere Jacob Jensen. Nu skal Jeg så finde en dansk synsvinkel. Men lige nu står mit bedste bud til bare at lave en reklame anal... -
en plads i verden.
Forumindlæghej er der muligvis nogle som har læst "en plads i verden" af hans kirk .. og sidder inde med nogle gode noter eller bare forslag til hvad der kunne være relevant at tage op i en litterær artikel. jeg kender self. til de besale ting man skal undersøge i en analyse.. men jeg tænker mere ...
