Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18401 til 18420 af 48240
-
PLEASEEEEE HJÆLP!!!!!!!!!! polær eller upolær
ForumindlægForklar at iod ikke opløses i vand -
Skriftligt Mat A STX 24 maj 2013
ForumindlægHej derude :) Nogen der er søde og ligge deres besvarelse af eksamenssættet fra den 24. maj 2013 herind? :) Eller bare skrive facit??? Mvh -
HJÆLP BIOLOGI KIG!!
ForumindlægFindes der en metode til at påvise carboxylgrupper og/eller aminosyregrupper? Jeg har en opgave om enzymet savinase, og skal finde på en metode til at påvise enzymets aktivitet. Tænker at man måske kan måle carboxylgrupper og aminogrupper - da det er "restproduktet" efter enzymet har v... -
Typeopgaver - bioteknologi
ForumindlægHvilke slags typeopgaver synes I der er i bioteknologi skriftligt? Jeg har inddelt i følgende: 1. Mængdebregning 2. Afstemme reaktionsskema 3. Lambert-Beers lov 3. Funktionelle grupper 5. Diskussionsspørgsmål ...? TAK <3 -
OSMOSE
ForumindlægHej jeg har lige et sp. om Osmose. Spørgsmålet lyder: Diskutere osmoses påvirkning af celler Jeg har søgt flere steder på nettet og kunne ikke finde svar. Håber inderligt, at der er en herinde der kan hjælpe Tak på forhånd -
Kemisk forbindelse eller kemisk reaktion?
ForumindlægHey, jeg ville bare gerne spørge, om CO2 er en kemisk forbindelse eller en kemisk reaktion. :) Håber nogle vil svare på mit spg. -
drille opgave!
ForumindlægHej. Denne opgave driller mig meget! nogen det kan give forslag? eller noget hjælpe! Tak. http://peecee.dk/upload/view/277892 -
Problemformuleringen
ForumindlægHej folkens, Sidder i et dilemma. Jeg er kommet i tvivl om noget: Tjener min problemformulerings opsætning (rækkefølge) også som disposition? Der står fx.: Redegør noget - Analyser noget - Vurder.. - Diskuter.. Men egentlig ville jeg gerne til en vis grad smelte redegørelsen og analysen sammen -... -
Bevarelsessætning
ForumindlægEr grundstofbevarelse det samme som atombevarelse jævnfør afstemningen af et reaktionsskema? -
Jeg har Bio B skal jeg tage hele faggruppe?
ForumindlægHejsa! Hvis jeg har biologi B , hvad sker der så når jeg til næste år skal have den naturvidenskablig faggruppe? vil jeg så komme til at få den en ekstra gang på c niveau? Sådan en fagpakke, tages den normalt over et år? -
Samlet gymnasial uddannelse og som enkeltfag.
ForumindlægHvad er det?? Det er vis i STX, hvor man kan få nogle fag som enkelt fag .. -
19. Hvad er en ufuldstændig forbrænding ?
Forumindlæg. ER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG MED DET TO SPØRGSMÅL Hvad er en ufuldstændig forbrænding ? . Hvorledes tilføres der gødning til Jorden ? TAK FORHÅND -
Indikatorer på syrer og baser?????
ForumindlægHjæælp!! Jeg kan slet ikke finde noget om hvad "indikatorer på syrer og baser" Nogle der kan hjælpe??:) -
Ligevægt
ForumindlægHej flinke folk:) Nogle som kan forklare hvorfor kan vand undlades i ligevægtskonstanten? -
Reaktionsskemaer - HJÆLP!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med med følgende opgave: Afstem reaktionsskema (II). Forklar, at også overskydende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmelamin. Skitser et reaktionsskema for denne polymerisationsreaktion. Det er fra vedhæftede eksamenssæt (Opgave 1 d) Det hast... -
redox
ForumindlægHej jeg kan ikke finde ud af denne opgave kan i hjælpe: Cr2O72- (dichromat) oxiderer i en svovlsur opløsning 1-butanol til butanal. Afstem redoxligningen, idet chrom i Cr2O72- reduceres til Cr3+. -
Det periodiske system
ForumindlægHej Har en fysik aflevering for om det periodiske system. Jeg skal skrive om hvem der fik ideen til det, hvordan det er opbygget og om hvordan man fandt frem til at stille det op på den måde. Har læst på wikipedia, men har kun nok oplysninger til 2 sider. Skal have mindst 4 sider, er der nogle de... -
Energiforbrug!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med de her 3 opgaver? 1. Befolkningstallet i Danmark steg fra 1990 til 2011 fra 5,1 mio. til 5,6 mio. mennesker. Beregn det gennemsnitlige årlige bruttoenergiforbrug pr. dansker i henholdsvis 1990 og 2011. 2. Beregn den %-vise ændring i bruttoenergiforbrug pr. dansker f... -
blandingsforhold
ForumindlægTil afsyring af murværk bruges (eller brugtes?) ofte saltsyre. I dette tilfælde benyttes en fortyndet saltsyre, der er fortyndet udfra 30% (Masse%) HCL opløsning i forholdet 1:20 (Volumen) A) Beregn koncentrationen i mol/L for den fortyndede opløsning. B) Har det nogen betydning i forholdet me... -
ligevægt
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig med vedhæftede opgave?
