Søgning på: matematik b eksamen 2017 hhx. Resultater: 18401 til 18420 af 130298
-
Mundtlig Bio-eksamen???
ForumindlægHej alle! Jeg står i den herlige situation at jeg skal op i biologi på højt nivaeu (gym, efter den gamle reform) i næste uge, hmm Men jeg er bare ret meget i tvivl om hvordan det kommer til at foregå og især hvordan spørgsmålene er udformet?? Får man et overordnet emne at fortælle om, eller nogle... -
tvivl om religions eksamen
ForumindlægMin religions lærer har sagt til os at, det ville være godt som udgangspunkt at spørge sig selv: "Hvad fortæller teksten mig om FX Islam...?" Så er det bare der hvor jeg tænker... Er det så hvad tekstens FORFATTER fortæller mig om Islam eller omvendt? -
Mundtlig Eksamen i morgen
ForumindlægSlet ikke noge, der har haft teksten "Henry Treats a Couch Man" et uddrag fra Steven king's "Dreamcatcher"... -
Hjælp til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa... Jeg trak i går fordybelses emne i dansk og skal nu finde en tekst der kan perspektiveres rigtig godt til en eller flere af følgende tekster/film: Filmen: Nordkraft Et romanuddrag: Nordkraft Et romanuddrag: Straffen (holes på engelsk?) Roman: Supernova Roman: Rå I bund og grund går det... -
Kemi eksamen C
ForumindlægJeg skal op i kemi på C niauve - og har fået en overskrift om ionforbindelser og fældninger. Vil det her være relevant, at snakke om ioner, og upolær og polær? -
FSA Fysik Eksamen 23/6.
ForumindlægJeg ville høre om der er nogle af jer, der har nogle gode fysik noter, som jeg kunne få? Eller nogle gode råd. Det haster forholdsvis meget. Jeg skal op imorgen mandag. Jeg skal blandt andet op i: KEMI: - Syrer baser - Salte (inddampning, opløsning, ion-bindinger) - Grundstoffer (det period... -
Hjælp til eksamen om BIG BANG TEORI !
ForumindlægHey :) Jeg har truket et spørgsmål der hedder: - En mundlig præsentation af Den moderne fysiske beskrivelse af universet og fysikkens skabelsesteori (Big Bang teorien). Har i ikke nogle gode råd til hvad der er relevant at inddrage ? . Hvad skal jeg skrive om ? Er helt blank :/ ! Help ! <3 -
Eksame spildevand og ton
ForumindlægHej jeg skal lave min eksamensopgave, er der nogle som vil hjælpe mig med hvordan ejg regner opgaverne ud? Opgaven er på billedet ved vedhæftet fil -
Biologi eksamen - økologi - primærproduktion
ForumindlægHej alle. Har meget brug for hjælp! og ville høre om nogen ville forklare lidt om disse ting i mit spørgsmål: Analyser, hvilke betingelser der skal være til stede for at få en optimal primærproduktion, og giv eksempler på, hvilken praktisk betydning det har for planters livscyklus og udbredelse. ... -
Mundtlig dansk eksamen - På grænsen
ForumindlægHejsa, jeg har trukket et fordybelsesområde, der lyder: På grænsen. Men jeg er fuldstændig på bar bund, netop fordi emnet er så bredt. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har overvejet at vælge en novelle eller et maleri.. Er der nogen derude som har en ide? -
Opgave potensfunktion eksamen
ForumindlægHej jeg søger hjælp til potensfunktioner var vedlagt opgave. Håber i vil hjælpe mig MVh Dan -
Fysik eksamen mundtligt.
ForumindlægGoddag jeg skal snart op i fysik og det første emne som jeg skal snakke om er et ballonprojekt. Jeg tænkte på at snakke om de elementer man skal kunne for at få en ballon op og flyve som opdrift, densitet, tryk og runde af med hvad der skete ved min ballon. Er det en god ide? -
lidt hjælp til min kommende eksamen.
Forumindlægder er en sætning, som jeg ikke helt forstår. sætningen lyder på: Forklar syre-basebegrebet og redegør for begreberne syre- og basestyrke - såvel kvalitativt som kvantitativt. jeg forstår ikke det sidste det med "såvel kvalitativt som kvantitativt". på forhånd tak. -
American dream HJÆLP eksamen!
ForumindlægHej derude Jeg har været så uheldig at trække American Dream som overemne men har valgt at snakke om "The American dream now and then" men jeg har prøvet en masse links og der står nærmest det samme på alle de sider jeg har været inde på :/ Nogle noter eller forslag? -
Forsøg til elektromagnetisme? (Eksamen)
ForumindlægHej. Jeg er igang med at læse op til afgangsprøven i fysik, og kom til at tænke på, hvilke forsøg jeg dog skal lave til elektromagnetisme. Indtil vidre har jeg kun, at bevise gribereglen.. og min lærer sagde man skulle have 3-6 forsøg. Ved godt jeg nok også kunne lave et eller to forsøg indenfor... -
Spansk studenter eksamen
ForumindlægHej Alle, Jeg har fået min skriftligeeksamen i spansk tilbage og har fået 02. Er der nogle der vil kigge på den, og komme med feedback, om i synes 02 er retfærdigt ? For jeg synes selv det er en forkert karrakter. Álvaro Neil, el biciclown A. Álvaro llega a un pueblo pequ... -
HJÆLP! 24 timers forberedelses eksamen!
ForumindlægHej! Jeg skal op til historie imorgen, og har stort set styr på alt, men dog kan jeg intet finde om hvorfor Versailles traktaten blev lavet. Er der en, som meget kort kan forklare hvorfor den blev lavet? -
DANSK MUNDLIG EKSAMEN
Forumindlægjeg har trukket ung idag og har valgt emnet podcast. jeg har valgt en podcast om en kvinde i hendes tidelige teenage år var i et stofmisbrug og følte sig ensom men mødte så en veninde og de kom sammen ud af sit stofmisbrug hvilke tekste kunne jeg vælge som mit oplæsnings stykke? det skal ca v... -
Forberedelse til mundtlig eksamen
ForumindlægMit spørgsmål er egentlig bare, hvordan I forbereder jer til mundtlige eksamener? Jeg skrive nemlig altid, alt hvad jeg skal sige ned, som et manuskript, og så øver jeg mig på det, til jeg kan det udenad. Det tager rigtig lang tid, så ville være rart med noget inspiration fra jer, om hvordan i gø... -
forsøg om palmeolie til naturfags-eksamen
Forumindlægvi har naturfags-uge og skal fremlægge med 2 forsøg. vi arbejder med "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget". vi har fundet ét forsøg men har svært ved at finde et mere, som er passende til emnet "palmeolie". vi ville virkelig sætte pris på, hvis nogen hav...
