Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18401 til 18420 af 27496
  • Redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har brug for lidt hjælp til noget kemi jeg skal aflevere her kl. 12. Det omhandler nitratindhold i grundvandet og jeg skal opstille en redoxreaktion mellem nitrat og jern(II)ion. Tak på forhånd :) Hilsen Kevin
  • Afstemning af reaktionsskema

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige og er igang med noget Kemi , men kan sgu ikke lige finde ud af at afstemme :/ Er der nogen der ved hvordan man afstemmer følgende: AlCl3 + NaOH --> NaAlO2 + NaCl + H2O og CaCl2 + AgNO3 --> AgCl + Ca(NO3)2
  • privatlære søges

    Forumindlæg
    Hej Vi er to piger som skal til eksamen d.27/05-10 eller den 28/05-10 og vi søger en som kan hjælpe os med at forberede til vores eksamen. vi har kemi på 0-B. Vi håber at der er nogen som er intresserede!!
  • Big Time Troubel

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har et spørgsmål. Eller jeg har et spørgsmål et spørgsmål: Forklar, hvorfor FeSO47H2o nemmere udfædes i ethanol, C2H5OH, end i vand. Og hvordan gør det så lige det, jeg kan ikke lige se det for mig selv om det ikke lige er mig der har problemer med kemi normalt. //Nadja89
  • tilsætningsstoffer

    Forumindlæg
    heeej... er i gang med en opg. kemi... og er lidt i stå... skal kommentere strukturerne for tilsætningsstoffer/farvestoffer... og er lidt i tvivl om de har noget amnin at gøre?? eller sådan noget.. hvis der er nogen der kender et link om, hvor jeg kan læse om det?? --- 007 XD
  • Polær molekyler

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en kemi aflevering for til imorgen, hvor vi skal gør rede for molekyler der er polær, hvordan ved jeg om molekyler er det?, nogen der kan hjælpe plzzz... her vedhæfter jeg opgaven. det er opgave 5 og 6.:):)
  • Terminsprøve...Haster!

    Forumindlæg
    Hej. Er nu kommet i tvivl om man må have sin computer med til Kemi skr.prv ( terminsprøve ). Ved godt der må bruges hjælpemidler, men er computer inkluderet med. Har nemlig alle mine notater og gamle aflveringer på den. Håber på hurtig respons. :-)
  • Lektiehjælp søges STX mat A

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :)
  • hvordan aflæses

    Forumindlæg
    Hey kemi. Hvordan kan man aflæse 2,3-Dimethylbutan? altså hva står 2,3 og dimethyl for? Jeg ved at butan står for 4 C'er. - og forresten hvordan kan man finde ud af at aflæses zigzagfigure for dem? fx. http://en.wikipedia.org/wiki/2,3-dimethylbutane
  • Afstemning af reaktionsskema

    Forumindlæg
    heej, jeg sidder IGEN med kemi reaktionsskema, jeg har nogle stoffer der skal afstemmes i en rapport, men jeg er ikke helt med hvordan man gør, altså hvad princippet er, er de rnogen der kan forklare med ord hvordan man gør, det er til imorgen. Eks. NaSo4 + KNO3 ?
  • Forslag til forsøg om gødningessalte

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til gødningesalte. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • Forslag til forsøg til vekselstrøm

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til vekselstrøm. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • Magnetisme

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til noget fysik kemi da jeg intet forstår. En kompasnål står i retningen nord-syd. Over nålen holdes en ledningi retningen øst-vest. Strømmen i ledningen går fra vest mod øst. Hvordan vil kompasnålen bevæge sig? Ville være fedt med hjælp!
  • FYSIK MUNDTLIGE EKSAME!

    Forumindlæg
    Hej (: . - jeg skal op i fysik/kemi d 31. og der er 14 emner jeg kan trække imellem. Søger nogle dispostioner, og forsøg (gerne nogle nemme forsøg).' Er nemlig helt blank, håber virkelig i kan hjælpe mig. -tak på forhånd (:
  • NMR?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal op i skriftlig kemi eksamen på onsdag, og der er en ting, jeg ikke er helt sikker på. Kobler benzenringe med alkylgrupper? Altså jeg mener bare, om signalet vil deles op for f.eks. CH2 gruppe, hvis det sidder på en benzenring?
  • Testosteron

    Forumindlæg
    Hey Jeg har i kemi fået spørgsmål som lyder: "Testosteron kan via en esterficering med propansyre forlænge halveringstiden i kroppen ved en alkylering med methyl eller ethylgrupper, forklar dette." Nogen som kan forklare dette?
  • Estere og medicin.

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg sidder lige og læser til kemi eksamen og er ved at kigge på et af vores emner: estere i lægemidler. jeg kan slet ikke kode de to ting sammen. jeg håber der er en der ude der kan se sammenhængen, og måske lige give mig et lille hint. mange tak:)
  • Ejjj nogle som kan hjælpe? jeg skal lave en fremstilling af saltsyre. hjælp pleas.

    Forumindlæg
    hej. jeg skal til eksamen i fysik/kemi og har et problem, kan ikke finde nogle steder i min mappe eller noter hvor jeg forklare hvordan man fremstiller saltsyre. er der nogle som måske ville kunne hjælpe mig med et forsøg hvordan man gør? :) håber der er nogle som ville hjælpe.
  • Renhed i masse-% og reaktionsskemaer for amfolyt

    Forumindlæg
    Hej Jeg håber der nogen der kan hjælpe mig med to kemi spørgsmål, som jeg ikke helt kan gennemskue hvordan skal løses. Jeg har uploadet opgaven, da jeg ikke kunne få et billede af reaktionsskemaet med.. Håber der virkelig er nogen der kan hjælpe. Tak på forhånd.
  • Salte

    Forumindlæg
    Skal til eksame på onsdag og har brug for lidt hjælp. har brug for noget info/viden/noter omkring Egenskaber og Opbygning af salte - Gerne i ikke ''kemi-sprog'' men alligevel lidt. Tak på forhånd