Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18441 til 18460 af 23690
-
reklame
Forumindlægjeg søger en bestemt trykt reklame. Jeg mener at det er en reklame for appelsinjuice, hvor der er to appelsiner og en flaske i midten, Min lærer i 9. kl gjorde meget ud af at vi skulle finde ud af hvorfor netop appilsinerne og flasken var palceret sådan. Nu går jeg så i 10. og vil gerne analyser ... -
SRP - Syllogismer - MANGEL PÅ LITTERATUR!
ForumindlægHej! Jeg har lige valgt Syllogismer som mit emne i SRP med en fagkombination bestående af Dansk-Matematik. I dansk analyserer jeg logisk nok Holbergs Erasmus Montanus, mens jeg i matematik koncentrerer mig om syllogismer, og hvad der ellers hører til Jeg mangler dog litteratur, og har besvær med... -
hvad betyder det?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en analyse af Novelle Frk. Caja. Men i teksten står der " Alle Kvarterets Tjenestepiger ansaae det for en Slags Standspligt at forulempe hende det Muligste", og jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad det betyder. Jeg har prøvet at slå de forskellige ord op, men... -
SRP: Retorisk analyseark
ForumindlægJeg ved på forhånd at jeg får til opgave at analysere nogle taler af George W. Bush, men jeg har ikke noget analyseark dertil. Det må være muligt at finde analyseark til retorik såvel som man har analyseark til sagprosa, digte, noveller osv? Nogen der kan hjælpe mig med et retorisk analyseark til... -
Globalisering - og dens betydning for Danmark
ForumindlægHejj alle sammen :) håber at i kan hjælpe mig med det her spørgsmål: Foretag en analyse af hvilke konsekvenser globaliseringen har for følgende sektorer i det økonomiske kredsløb i Danmark: husholdningerne, virksomhederne og den offentlige sektor. Analysér endvidere hvilke samfundsøkonomiske mål,... -
Terminsprøve imorgen Hurtig hjælp plz
ForumindlægJeg skal til terminsprøve imorgen .. så ved ikke om det bliver en novelle eller en roman jeg skal analysere. Jeg har bare svært ved at gøre ting detaljeret og bruge "gode" ord Jeg ville høre om der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ...... -
Frankenstein - Indflydelse på den danske/udenlandske litteratur?
ForumindlægHej derude. I forbindelse med en opgave skal jeg komme med et bud på, hvordan romanen "Frankenstein" af Mary Shelley kan have påvirket dansk/udenlandsk litteratur? Bogen har jeg allerede analyseret og fortolket og dermed fået en god forståelse af den, men jeg aner simpelthen ikke, hvo... -
AT-Terrorisme om OL i München i 72
ForumindlægHej SP :) jeg har om terrorisme i AT, og har valgt at fokusere på palæstina-israel-konflikten samt terrorhandlingen ved OL i München i 1972. Til det skal jeg have fundet en kilde, som jeg kan analysere på, men det er netop det jeg skulle have hjælp til ?!?!?!? :) (Mine AT-fag er historie og s... -
Ordklasser
ForumindlægJeg sidder rent faktisk og bakser med en analyse af en dansk tekst, men der er et ord (jeg tror?) har lidt engelsk præg over det... Er der nogen regler for at man kan lave et adjektiv om til at substantiv ved en 'ty' endelse? .. Det hedder jo anxious som adjektiv, og anxiety som... -
Emne til SRP
ForumindlægHej alle Jeg vil skrive i Bioteknologi A og Dansk A i min SRP, men er meget i tvivl om hvilket emne der kunne være godt og spændende. Nogle forslag og evt. analyse i danskdelen? KOM MED ALLE FORSLAG I HAR :))) Jeg har en smule overvejer anoreksi med udgangspunkt i noget nutidig skønlitteratur d... -
Hjælp til temaer og motiver i "Kære dødsbog"
ForumindlægJeg skal analysere romanen "kære dødsbog" til FSA, og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad i bogen der er Temaer og hvad der er motiver, er der en herinde der har læst den og vil give deres bud. Hvad jeg selv har indtil videre: Temaer : selvmord, teenageliv, mobning Motiver; pædof... -
B2B - Segmentering. Hjælp
ForumindlægJeg sidder i skrivende stund med et eksamens projekt om virksomheden Bisca A/S og som et led af en distributions analyse skal jeg foretage en segmentering, og her vil det være relevant med en B2B segmentering. Lige nu har jeg ikke en brugbar lærebog omkring b2b segmentering, så jeg håber at der e... -
Syndefaldet - Muldskud?
ForumindlægHej. Jeg skal op i Syndefaldet i Dansk og er næsten sikker på at jeg vil arbejde/fordybe mig i novellen af Hendik Pontoppidan - "Muldskud" Derfor har jeg brug for lidt hjælp. Hvis du kunne sende mig en lille inspiration eller en analyse du tidligere har lavet af den, ville det være fant... -
Spørgsmål til symboler i den sidste balkjole
ForumindlægHey, jeg er ved at lave min dansk synopsis færdig. Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har valgt at analysere ''Den sidste balkjole'' af Herman Bang. Jeg skal finde symboler i teksen, og jeg kan kun komme på balkjolen. Det ville være til en stor hjælp, hvis i kunne give for... -
JBS Mens Underwear; Nonnen.
ForumindlægHjælp . Jeg skal op i prøveform B, og har mere eller mindre selv valgt en JBS reklame med en nonne. Problemet er bare, at hovedemnet er "Stereotype kønsroller" Min lærer har godkendt det, men nu er jeg gået i stå. Nogle der kan hjælpe lidt med analyse og sin egen mening om billedet + ... -
Overgangsritens komposition
ForumindlægKære alle. Jeg har analyseret en tekst af Finn Skårderup "på joggingtur med Gud" Jeg har fået oplyst at denne tekst har overgangsritens komposition. Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg definerer dette ? Jeg ved at det betyder at teksten har en udskillelse, isolation og genoptagelse. Men er... -
Kvadrantanalyse
ForumindlægHej... Jeg skal lave en kvadrant analyse over nogle produkter, hvor jeg vil kigge på et producents forcer. Jeg tænker blandt på funktion kontra pris... men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man starter på en kvadrantanalyse. Internettet er tomt for netop dette emne. En der kan hjælpe.?? M... -
Hjælp til kemi/tysk
ForumindlægHejsa! Jeg er ved at analysere en tysk krimi-novelle. I novellen har kvinden lavet en 'solcreme' til manden som er en blanding af WC-rens, vaseline og parfume. Manden er røghåret og har bleg hud, hvilket betyder, at han har solallergi. Hvad gør denne 'solcreme' ved ham, når han læ... -
Dumme synopsis.
ForumindlægJeg har trukket: Drømmen om det gode liv. Mit prøveoplæg er: Regeringen opfordrer til børnearbejde (Artikel) Præsentation og begrundelse for valg af prøveoplæg, er lavet.. OG SÅ .. Præsentation af analyse.. = Artiklens opbyggelse + Beskrivelse af opstilling. Og så kan jeg ikke komme på mere at sn... -
SKriftlig imorgen
ForumindlægSå er der Dansk skriftlig eksamen imorgen. Nervøse? Hvordan læser i op idag? Jeg er i fulde sving med analysemodeller, noter, forskellige bøger mv. Hvis du har nogle super gode links eller andet, du kunne tænke dig at dele, ville det bare være skønt! Jeg tænker især på 'opskrifter' til hh...
