Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18441 til 18460 af 24343
-
Noveller af Helle Helle
ForumindlægJeg har valgt at analysere 3 noveller af Helle Helle, fra hendes novellesamling "Rester" i afsluttende 1.g's dansk opgave. Jeg har dog kun valgt en af novellerne ind til videre, den hedder "film", og ville gerne spørge om der var nogen som havde forslag til hvad de to andr... -
hvilken metode?
ForumindlægHalløj, Jeg skriver i humaniora (drama) og samfundsvidenskab (historie) Jeg har analyseret et dramastykke og skal endvidere forklare hvilke historiske begivenheder der gør at netop spillestilen er på den måde som den er. Hvilke metoder har jeg brugt? Og hvordan ved jeg, om jeg har brugt hermeneut... -
Skriftlig dansk
ForumindlægJeg tænkte på om der tilfældigvis er en der har været oppe til studentereksamen 2006 i skriftlig dansk hvis stil jeg må se??? ( i så fald kan i sende den til [email protected])en lidt anden ting er hvis det er at man skal analyse en episk tekst hvad skal man så huske at have med ud over: ind... -
Tekster Vedr. emnet ''Udviklingen fra barn til voksen'' eller ''Barn-ung-voksen''
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive DHO og har valgt emnet ''Udviklingen fra barn til voksen''. Jeg skal i den forbindelse finde en tekst og analysere, hvor netop udviklingen fra barn til voksen kommer til udtryk. Hvilke tekster kender i til, som omhandler dette emne? Mvh Frede... -
todo sobre mi madre
Forumindlæghej allejeg skal på onsdag til eksamen i mundtlig spansk, hvor jeg skal lave et oplæg om todo sobre mi madre.... vi skal selv bestemme hvad vi tager fat i og analyserer på.der er vel ingen som har en opgave eller noget liggende omkring den film??så ville jeg blive ovenud lykkelig, da jeg er lidt ... -
Fat Girl?!
ForumindlægHey!Er her tilfældigvis nogen, der har læst "The Fat Girl" af André Dubus???Har desperat brug for hjælp; Det drejer sig om en analyse af denne novelle, men er gået lidt i stå...Hvordan kunne man umiddelbart gribe sådan en tekst an? Har i nogle gode råd, de af jer, der har arbejdet med t... -
Morfemer og fonemer
ForumindlægHeej :D Da jeg er ved at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere morfemer og fonemer i en tekst, har jeg brug for jeres hjælp :D Nogen der har nogle gode forklaringer på hvad det går ud på? Og gerne nogle eksempler :D På forhånd tak :D - Venlig hilsen Camilla -
Madonna Litta - budskab
ForumindlægHej. Jeg sidder med et billede af Leonardo da Vinci. Billedet hedder "Madonna Litta". Jeg har analyseret billedet, men har svært ved at komme frem til en fortolkning/budskab. Måske nogle af jer kan hjælpe mig? - I kan søge 'Madonna Litta' på google, så kommer billedet frem.... -
Jan Sonnergaard - William
ForumindlægHej alle! I min mundtlig dansk afgangseksamen, har jeg trukket emnet "Den nye novelle - individ og fællesskab". Jeg har derfor valgt novellen "William" af Jan Sonnergaard. Vil derfor lige høre, om der er nogle af jer, der ligger inde med nogle gode analyser af den. Er meget in... -
Privat Undervisning
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk her den 21 i 3.G mundtlig studentereksamen, og søger noget privat undervisning inden. Selvfølgelig imod betaling. Jeg er interesseret i at kigge i nogen tekster igennem og få øvet mig i mine analyser, samt få et overblik over de forskellige perioder. Jeg kan kontaktes... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt i religion i min AT-opgave.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men ved ikke helt om det er en historisk-kritisk metode jeg har brugt (elle... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men er det nok bare at lave kildekritik på den, hvis historie skal være med som samfundsvidenskabeligt... -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
Hvilke metoder skal jeg bruge og skal man lave kildekritik af al ens materiale?
ForumindlægHej. Håber nogen af jer kan svare mig på hvad jeg bruger når jeg laver en analyse af en film, for at skulle se en personlig vinkel fra ét menneske som er fra en udsat gruppe som jeg arbejder med, hvilke metoder jeg så bruger? Det er selvfølgelig klart hermeneutisk og kvalitiativ metode, men skal ... -
nogen kloge hoveder som kan hjælpe med musik ang. tid og rum...
ForumindlægHar et spørgsmål angående tid og rum... sidder og hører til denne sang og ville spørge noge kunne vudere det var i tid eller rum, selv siger jeg rum men kunne godt tænke flere mig at flere personerne, ville bekræfte min analyse sangen kan findes her: http://www.veoh.com/browse/videos/category... -
Benny Andersen digt?
ForumindlægHej alle. Nogen som har Benny Andersens digt: Mit liv som indvandrer. Jeg har trukket det, og jeg er virkelig på 'numsen', eller ved hvor jeg kan finde en gennemgang, analyse eller fortolkning. Jeg har self. nogle ideer selv, men det ville være helt dejligt og sammenligne med andre (: (så... -
traficking
ForumindlægHej alle Jeg har et AT forløb, hvor vores emne er Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Jeg er meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge, men nu er jeg begyndt at tænke på at skrive om traficking i fagene samfundsfag og dansk. Mit spørgsmål er derfor, om der er nogen har et digt eller... -
stormiljø for bjergarter
ForumindlægHej. Jeg mangler lidt hjælp til en naturgeografi opgave på b. niveau. Opgaven handler om bjergarter og i den forbindelse har vi arbejdet med 4 sten, som vi har analyseret og sat navn på. de 4 bjergarter er: granit, Bassalt, Sandsten og Gabbro. Her skal vi skrive hvilket stormiljø, de 4 b... -
Dansk 13-tal
ForumindlægDa vi snart skal til at skrive en stil om "fart" og analyse af Roman Rå, er jeg virkelig interesseret i at få et 13 tal, hvad kræves der af en folkeskoleelev, der går i 9. Kan i komme med nogle råd, tip eller noget helt tredje?På forhånd tak, forsat god dag! -
HURTIG HJÆLP! HASTER
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en DHO, og til det skal jeg bruge nogle tekster at inddrage i min analyse. Jeg har om kvinders udvikling fra 1945-1970. Har i nogle tekster eller andet som kunne være godt i denne sammenhæng? Det haster lidt, da min lærer siger jeg skal nævne den/de teks...
