Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18461 til 18480 af 23690
-
Dansk-Histrie opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med min dansk-historie opgave om de ufaglærte arbejderes leve- og arbejdsvikår under industrialiseringen i Danmark og skal til at analysere en kilde til. Jeg har svært ved at finde nogle forholdsvis letlæselige kilder i mine bøger og tænkte på om nogen kender nogle kilder jeg e... -
Hvad symbolisere en korsvej?
ForumindlægHej. Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad en korsvej betyder, og håber på at i kan hjælpe mig derude! :-) Det betyder noget med at hvis man står over for en korsvej symbolisere det at ens liv kan tage en ny drejning. Jeg er igang med at analysere novellen "den sidste balkjole" af herman... -
Naja Marie Aids novelle - En Kærlighedshistorie.
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk prøve på Onsdag. Jeg har trukket "Melankoli" så har jeg valgt novellen En Kærlighedshistorie, af Naja Marie Aidt. Jeg er i gang med at analysere den, da gik jeg i stå ved "Budskab". Er der nogen der kan hjælpe mig til at komme i gang med budskabet eller... -
Besjælinger - hvorfor?
ForumindlægHej. Jeg har et digt som jeg skal analysere. Jeg har også bemærket at der bliver brugt besjælinger. Digtet er "Guldhornene", af Adam Oehlenschläger. Han skrev digtet i 1802, hvilket var "Romantikkens Tid," og derfor fik jeg en idé om, at han måske brugt besjælingerne for at de... -
Historie taksonomiske niveauer
ForumindlægHej ! skal skirve en synopsis i historie og engelsk om årsagen til den kolde krig og analysere john f kennedys tale " ich bin ein berliner" men har svært ved at lave underspørgsmål da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge de taksonomiske niveauer i historie? underspøgsmålene skal for... -
Redegørelse...
ForumindlægJeg har til opgave at lave en redegørelse i min Dansk/historie opgave. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal have med i en redegørelse. Altså Jeg skal jo ikke have personbeskrevelse med eller miljø for det er jo under analyse og jeg har fået at vide at jeg skal skrive resumeet alle... -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
dominant?
Forumindlæghej :D jeg er i en e dur (musik analyse af Helter Skelter) dens akkorder er således E7 - E7 - Eb - E+5 - G... jeg ved at E7 er tonika..men jeg ved ikke rigtigt hvad Eb skal være :O im like lost !! HELP:D håber at nogen gider at svare :D -
Fru Marie Grubbe
ForumindlægHej - jeg skal op til 9 klasse dansk mundtlig eksame på torsdag. Jeg har haft en måned nu til at analysere Frue Marie Grubbe, jeg har valgt indledningen. Jeg har svært ved at finde ud af hvilken slags komposition det er - er det en parnoramisk fremstilling? håber i vil hjælpe, tak! -
Danskaflevering - Nyhedsartikel
ForumindlægHej alle :) Sidder med opgave i det gode vejr :) Ville høre jer ad omkring min opgave, jeg skal skrive en analyse af artiklen , som er en nyhedsartikel. http://jp.dk/indland/article1837326.ece Som er en artikel om unges druk m.m. jeg ville høre jer ad om i havde nogle gode fif, nogle gode udtr... -
Oversættelse
ForumindlægNogle som kan hjælpe..? Læs Fabula p. 71-72. Analyser, så det passer med den form, ordene står i og oversæt 1. Puella pulcherrima est. 2. Erat nox perpetua. 3. Facio te amantem meum. 4. Si velim, te consulem eligam. 5. Caligula enim equum suum consulem fecit. -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
Mht. til filmiske virksmidler.
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet min DIO rapport omkring reality-genren, og har valgt at lave en sammenlignende analyse af Hell's Kitchen og Helvedes Køkken. Til min eksamen skal jeg kigge på programmernes virkemidler. Er der nogle af jer som har set programmerne, som kan hjælpe mig med nogle af dis... -
Hej, er der nogen, som har ....
ForumindlægHej allesammen. :d Er der nogen som har læst novllen nøgen af thomas jensenius? hvis ikke, er der nogen som ikke har imod noget, hvis de ville prøve at hjælpe mig lidt med analyse. Jeg kan sende jer novellen, den er ikke særlig lang. - Den er rigtigt god, men synes den er lidt svær? Med ven... -
Sociologiske problemkredse? hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige trukket et tema der hedder, sociologiske problemkredse, men jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder. Til emnet har jeg fået fem tekster, som jeg har læst og analyseret, men som alle handler om noget forskelligt. Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe, for jeg kan ikke... -
Mundtlig eksamen-engelsk
ForumindlægHej Folkens jeg skal snart til eksamen i engelsk, og vil derfor spørge om der altid er symboler og metaforer i teksten man skal gå ind og analysere/fortolke? har nemlig lige arbejdet med en tekst og kunne bestemt ikke finde nogen former for symboler. Desuden vill jeg høre hvad man skal starte... -
Perspektivere forskelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med min synopsis til 9. klasses afgangsprøve i dansk, som jeg skal op til i morgen. Jeg analysere en reklame, og jeg skal perspektivere til en anden reklame og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Problemet er, at jeg ikke synes, jeg kan finde noget i de to reklamer, som jeg... -
Buffalo Soldier -Bob Marley
ForumindlægHej allesammen Jeg skal lave en analyse af nummeret Buffalo Soldier skrevet af Bob Marley. Her sidder jeg desværre fast i spørgsmålet: Hvorledes placerer nummeret sig i forhold til det musikalske landskab i perioden/det tiår, hvor nummeret ligger? Det vil jeg gerne have hjælp til. Det vill... -
Ballerina
ForumindlægTænkte på om nogen havde læst teksten Ballerina af icolas Wieder ( from "True Tales of American Life; ed. Paul Auster") Jeg skal skrive en analyse og komme ind på The setting, The narrator, The patient og The ending. Jeg er virkelig lost, så det ville være super lækkert hv... -
Fortæller i Skæbne - af Morten Nielsen
ForumindlægHej alle, Jeg er meget i tvivle om, hvem der er fortælleren i digtet, Skæbne af Morten Nielsen. Jeg har læst i en analyse at det skulle være jeg/du-fortæller, men et sted står der os( og det kan jeg ikke få til at passe med jeg fortæller) Nogle der med sikkerhed ved hvilke fortæller der er i d...
