Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18461 til 18480 af 24343
-
udlægning af citater???? Historie
ForumindlægHej Jeg er lidt forvirret når det kommer til længere citater fra primær kilder Når jeg i min opgave er noget til analyse delen og skal udlægge nogle citater for at bakke min argumentation op, skal jeg så fx. gøre sådan her ....en af årsagerne til xxxxx var xxxxxx, det kan man se tydelig se &... -
Billedanalyse
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal analysere billedet 'Eminem and Slim Shady' (se vedhæftet fil). Det jeg er i tvivl om er, hvad selve Eminem står for eller symboliserer i dette billede? Jeg forstår, at billedet fortæller noget om kampen mellem det gode og onde i vores liv. Så hvorfor lige Emin... -
om konkurrencesituationen i en branche?
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder på følgende: Analysere konkurrencesituationen i michelin restaurantbranchen? Jeg har jeg aå valgt at bruge Porters five forces og generiske strategier og tragtmodellen. Hvilken rækkefølge skal jeg lave den i? og skal jeg også lave en konkurrentanlyse for hver v... -
anlysering af sagprosa (Kronik)
ForumindlægHeej.. Jeg har et lille problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med løse. Jeg skal op i synopseprøve til juni.. og skal analysere en sagprosa, men jeg ved ikke hvordan man gør' det eller hvordan det er bedst at gøre det. Er der nogen der ude, som ved det og gider hjælpe.??? Mange Tak .... -
Redegørelse for sport og hitler
ForumindlægHvordan griber jeg det her an? "Der ønskes en redegørelse af sportens betydning for Hr. Adolf Hitler I analysen bedes du tage udgangspunkt i De olympiske lege i 1936 og denne hjemmeside http://www.ol-studiet.dk/wm142372 I Perspektiveringen bedes du tage stilling brugen sporten ... -
Folkeeventyr FSA
ForumindlægHej studie portalen :) Jeg skal op i folkeeventyr i den danske mundtlige prøve, og så ville jeg bare høre om i havde nogle gode forslag til hvilket folkeeventyr jeg skulle vælge at analysere? Måske om der er nogle der har haft gode erfaringer eller bare lige kender et godt folkeeventyr.... -
Biologi metoder
ForumindlægHej Jeg skriver i fagene Engelsk og Biologi om Mount Everest. Har en bog/fortælling på engelsk som jeg har analyseret og beskæftiger mig i Biologi med de forskellige fysiske påvirkninger bjergbestigerne lever under. Men jeg er i tvivl om hvad metoderne hedder i biologi? Har ikke lavet nogle metod... -
Oplæsning af problemformuleringen?
ForumindlægHej :) I min vejledning står der, at man skal præsentere emnet og problemformuleringen. Betyder det så, at man skal læse problemformuleringen op? (Min overordnede problemstilling er.. og så vil jeg redegøre for det, og analysere det osv?) Eller skal man bare gå lige på og hårdt og fortælle, hvad ... -
Variabelsammenhæng
Forumindlægskal op til eksamen på fredag i mundtlig matematik og er i gang med dispositionerne men et spørgsmål er jeg lidt lost i. Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel – og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. det første... -
Mængdeberegning
ForumindlægHej:) Jeg har lidt problemer med denne opgave fra kemi C. Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe. Ved en enalyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen finder man, at 4,48g af stoffet indeholder 3,98g kobber og 0,50g oxygen. a) Beregn stofmængderne af Cu og O b)Hvad er den kemiske formel ... -
Spørgsmål om metode :)
ForumindlægHej! Jeg skriver i Dansk og Engelsk om ''overvågning'' og har analyseret of fortolket romanen 1984 af g. Orwell Jeg har valgt at bruge Nykritisk metode .... Altså må jeg godt kun den metode da den hører under begge fag? Eller skal jeg have 2 metoder? Har også brugt den herme... -
Textanalyse.dk
ForumindlægHej allesammen. Har igennem tiderne været en flittig bruger af textanalyse.dk da den har utrolig meget godt at tilbyde. Men fra d. 1 sep. 2006 skal man desværre betale for at kunne gøre brug af de mange analyse-redskaber til bl.a. eventyr. Er der nogen herinde der mon har investeret i et logon, s... -
Tirsdag nat
ForumindlægHey..Vi har nu fået til opgave at analyser og fortolke Helle Helles novelle "Tirsdag Nat"..Jeg har lidt svært ved at forstå novellen..Er der nogen der ved om den er skrevet minimalistisk som Helle Helle plejer at skrive som, og havd er det grundlæggende som karaktisere denne skrivestil.... -
Digt
ForumindlægHejsa..Sidder og skal skrive en analyse/stil om digtet "Det går ikke" af Ivan Malinowski.Ville bare det høre om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive om? For jeg synes godt nok det er et svært digt at fortolke. På forhånd takPS: Kan desværre ikke lige finde et link til digtet -
Forslag til diskussion
ForumindlægHej Min problemstilling ser således ud: 1. Redegørelse af Darwins teorier 2. Undersøgelse af Darwins teorier betydning for imperialismen (her analyseres en tale og et billede hvilke har til hensigt at legimitere imperialismen vha. Darwins teorier) Det tredje punkt skal så være en diskussion, da j... -
Hjælp til "et grundskud" af Henrik Pontoppidan!
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og skal op i teksten "et grundskud" af Henrik Pontoppidan. Jeg har analyseret den og mangler bare at forklare, hvordan overskriften hænger sammen med indholdet. Hvis der var nogen, der kunne hjælpe mig med at fortolke overskriten og i det hele taget fortælle mig,... -
Hjemvejen af Villy Sørensen - HUNDESYMBOLIK
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og analyserer hundenes betydning i "Hjemvejen" af Villy Sørensen og er kommet fremtil, at de er et symbol på drengenes drifter. Men er der nogle, som kan hjælpe mig med at komme videre? Er det egentlig hunde de tæller, eller er det nærmere kvinder?? :D Jeg h... -
Hjælp!!!
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
Hjælp til at finde novelle
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
HJÆLP - AT
ForumindlægJeg skriver i dansk og historie om jernbanen. Jeg ved hvor stor vægt lærerne ligger på metodebevidsthed og hvorvidt man kan få de to fag til at arbejde sammen. Jeg forklarer generelle fakta om jernbanen i min historiske del, og analyserer en tekst og et billede om jernbanen i dansk. Er jeg ga...
