Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 18481 til 18500 af 23677
-
Dumme synopsis.
ForumindlægJeg har trukket: Drømmen om det gode liv. Mit prøveoplæg er: Regeringen opfordrer til børnearbejde (Artikel) Præsentation og begrundelse for valg af prøveoplæg, er lavet.. OG SÅ .. Præsentation af analyse.. = Artiklens opbyggelse + Beskrivelse af opstilling. Og så kan jeg ikke komme på mere at sn... -
Dansk mundtlig erindringer
ForumindlægHej alle sammen. :) Her på tirsdag skal jeg op i dansk mundtlig. Jeg har trukket " Erindringer", og ville høre om der var nogle herinder der har nogle gode tips hvad jeg kan gøre, sige. Eller noget. Det skal siges at jeg har lavet alt analyse arbejde som er på 13 sider, og afleveret ... -
Dansk-Histrie opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med min dansk-historie opgave om de ufaglærte arbejderes leve- og arbejdsvikår under industrialiseringen i Danmark og skal til at analysere en kilde til. Jeg har svært ved at finde nogle forholdsvis letlæselige kilder i mine bøger og tænkte på om nogen kender nogle kilder jeg e... -
Naja Marie Aids novelle - En Kærlighedshistorie.
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk prøve på Onsdag. Jeg har trukket "Melankoli" så har jeg valgt novellen En Kærlighedshistorie, af Naja Marie Aidt. Jeg er i gang med at analysere den, da gik jeg i stå ved "Budskab". Er der nogen der kan hjælpe mig til at komme i gang med budskabet eller... -
Hvad symbolisere en korsvej?
ForumindlægHej. Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad en korsvej betyder, og håber på at i kan hjælpe mig derude! :-) Det betyder noget med at hvis man står over for en korsvej symbolisere det at ens liv kan tage en ny drejning. Jeg er igang med at analysere novellen "den sidste balkjole" af herman... -
Besjælinger - hvorfor?
ForumindlægHej. Jeg har et digt som jeg skal analysere. Jeg har også bemærket at der bliver brugt besjælinger. Digtet er "Guldhornene", af Adam Oehlenschläger. Han skrev digtet i 1802, hvilket var "Romantikkens Tid," og derfor fik jeg en idé om, at han måske brugt besjælingerne for at de... -
Historie taksonomiske niveauer
ForumindlægHej ! skal skirve en synopsis i historie og engelsk om årsagen til den kolde krig og analysere john f kennedys tale " ich bin ein berliner" men har svært ved at lave underspørgsmål da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge de taksonomiske niveauer i historie? underspøgsmålene skal for... -
Redegørelse...
ForumindlægJeg har til opgave at lave en redegørelse i min Dansk/historie opgave. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal have med i en redegørelse. Altså Jeg skal jo ikke have personbeskrevelse med eller miljø for det er jo under analyse og jeg har fået at vide at jeg skal skrive resumeet alle... -
Tema og motiv i "De røde sko"
ForumindlægJeg er næten færdig med at analysere og fortolke "de røde sko" af H.C. Andersen. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad tema og motiv er i eventyret.... er de nogen der kan hjælpe mig med det??? :) Og så også lige et anden spørgsmål: nogen der kan hjælpe med hvilke romantiske ... -
"Dette er det øversvømmede digt" - Jens Blendsrup
ForumindlægEr i gang med en analyse af " dette er det øversvømmede digt", men er støt på et spørgesmål, som jeg ikke helt kan basvare selv. Nogen der kan hjælpe? Sprøgesmplet lyder: "Hvordan er Blendsrups syn på mennesekts forhold til naturen, i den strofe der starter med: " dette er s... -
dominant?
Forumindlæghej :D jeg er i en e dur (musik analyse af Helter Skelter) dens akkorder er således E7 - E7 - Eb - E+5 - G... jeg ved at E7 er tonika..men jeg ved ikke rigtigt hvad Eb skal være :O im like lost !! HELP:D håber at nogen gider at svare :D -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
MEDIEFAG DOKUMENTARFORMER
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal snart op i mediefag så sidder lige og analysere en dansk dokumentar som hedder vilde piger. Men jeg kan ikke rigtig placere den i forhold til hvilken dokumentarform der er tale om. Jeg er forvirret over om det er en dybdeborende dokumentar, eller en observerende. Eller... -
Fru Marie Grubbe
ForumindlægHej - jeg skal op til 9 klasse dansk mundtlig eksame på torsdag. Jeg har haft en måned nu til at analysere Frue Marie Grubbe, jeg har valgt indledningen. Jeg har svært ved at finde ud af hvilken slags komposition det er - er det en parnoramisk fremstilling? håber i vil hjælpe, tak! -
Danskaflevering - Nyhedsartikel
ForumindlægHej alle :) Sidder med opgave i det gode vejr :) Ville høre jer ad omkring min opgave, jeg skal skrive en analyse af artiklen , som er en nyhedsartikel. http://jp.dk/indland/article1837326.ece Som er en artikel om unges druk m.m. jeg ville høre jer ad om i havde nogle gode fif, nogle gode udtr... -
Forskel på skrift - og talesprog
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder lige nu og er i fuld gang med at analysere min portrætartikel (Hus Forbi), hvilket jeg skal bruge til min mundtlige eksamen i dansk på fredag! Jeg er dog kommet lidt i tvivl om, hvad forskellen på tale - og skriftsprog egentlig er. Tak på forhånd. Mvh. Simon -
Mht. til filmiske virksmidler.
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet min DIO rapport omkring reality-genren, og har valgt at lave en sammenlignende analyse af Hell's Kitchen og Helvedes Køkken. Til min eksamen skal jeg kigge på programmernes virkemidler. Er der nogle af jer som har set programmerne, som kan hjælpe mig med nogle af dis... -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
hjælp (the idea of sommerhill)
ForumindlægHej jeg har trukket til engelsk eksamen, og jeg trak teksten ''the idea of summerhill'' er der nogle der evnt har analyseret den før som kan hjælpe mig? min mail er : [email protected], send gerne noget der kan hjælpe. og ikke resume da jeg godt forstår den nogenlunde, m... -
Hej, er der nogen, som har ....
ForumindlægHej allesammen. :d Er der nogen som har læst novllen nøgen af thomas jensenius? hvis ikke, er der nogen som ikke har imod noget, hvis de ville prøve at hjælpe mig lidt med analyse. Jeg kan sende jer novellen, den er ikke særlig lang. - Den er rigtigt god, men synes den er lidt svær? Med ven...
