Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18481 til 18500 af 27496
-
Oxidation af ethanol
ForumindlægJeg skal til kemi eksamen torsdag og vil gerne have lidt hjælp til hvordan alkohol oxideres. Jeg kan godt finde ud af redoxreaktioner, men kan ikke rigtigt gennemskue den med alkohol, da ethanol oxideres i flere trin, men det er noget med ethanol --ox--> ethansyre ikke? CH3CH2OH+ MnO4- &r... -
Byg en generator
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal bygge en generator måske til fysik kemi eksamen men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det er man gør? Generatoren skal få pæren til at lys. Er der nogen som har en ilustration af hvordan man gør eller kan hjælpe med det, det ville være til stor hjælp tak. -
Ligevægtsloven og reaktionsbrøken
ForumindlægHej SP, jeg skal imorgen op til kemi B mundtlig eksamen, og jeg har problemer med et af spørgsmålene. Det handler om ligevægtsloven, og opskrivning af reaktionsbrøken. De opskrives jo på samme måde(produkter i tælleren, reaktanter i nævneren), men hvad er forskellen mellem de to? på forhånd tak... -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej. Jeg tænkte lidt om nogen ville hjælpe her, jeg er nemlig i tvivl om hvad der menes med det sidste spørgsmål i det vedhæftede dokument. Vi har selvfølgelig udført forsøget, men jeg synes hverken at logik eller vores lærebog, Isis kemi B, er til megen hjælp. På forhånd tak. -
Hjælp til eksamen!! - navngivning af estere
ForumindlægHej folkens! Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! skal til eksamen i kemi på tirsdag, og sidder lige med mine eksamensspørgsmål, og er ret meget i tvivl omkring det med navngivning af en estergruppe.. Er der en eller anden, som please, kan forklare meget pædagogisk hvordan man gør?? Ta... -
Fortyndet opløsning af saltsyre, svag eller stærk syre?
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået følgende spørgsmål i en kemi opgave. Er der mulighvis nogen der kunne hjælpe mig? Hvis man har en meget fortyndet opløsning af saltsyre (HCl) er det så en svag eller en stærk syre? – argumenter for svaret. Tak på forhånd. -
Oxoniom og logaritme.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave for til i morgen i kemi, jeg har fundet pH-værdien for en masse ting f.eks. cola. Så er opgaven at jeg skal udregne [H3O+] og [OH-]. Jeg er selv ret forvirret, så det kan sagtens være det er forkert. Men jeg har virkelig brug for hjælp. På forhånd tak. -
[OH] og pH
ForumindlægHej :) Jeg har en lækkerbisken til jer derude, som er vilde med kemi. 100 mL 0,24 mol/L NaOH-opløsning og 150 mL 0,080 mol/L bariumhydroxid-opløsning sammenblandes.. 1. Hvad er [OH-] i blandingen? 2. Og hvad er pH i blandingen? -
ladningen for brom..
ForumindlægHej venner.. min kæreste sidder til prøve i Kemi, og hun skriver til mig og spørger hvad er Ladningen for Br? altså hvad ladningen er for Brom? håber i når at svare hurtigst muligt, da jeg selvfølgelig gerne vil kunne hjælpe hende, men kan simpelthen ikke finde det.. på forhånd tak :) -
Fysik - energi
ForumindlægHej - sidder og frobereder mig til fysi / kemi eksamen og har fået følgende spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. 1) Opvarming af vand. Størrelser, der betyder noget for den energi, der er nødvendig ved opvarming af vand. -
Hvad er en oxidant?
ForumindlægHej Jeg læser op til kemi eksamen, og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal forstå det når det siges at brintoverilte/hydrogenperoxid er en kraftig oxidant. Hvad medfører det? har den så nogle bestemte egenskaber? Hvordan ville man definere en oxidant? På forhånd tak for hjælpen :) -
Substitutionsproces og lys
ForumindlægHej, jeg skal op til kemi eksamen imorgen, og jeg har et spørgsmål angående substitutionsprocesser. Jeg håber, at der er nogen der vil hjælpe. Hvorfor skal lys være til stede under en substitutionsproces? Hvad gør lyset? Osv. tak på forhånd -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
Hvilken luftart kan brænde?
ForumindlægHej jeg sidder her med en stak fysik/kemi papierer, som jeg skal have udfyldt men jeg kan simpelhen ikke huske, hvad svaret er til dette spørgsmål. "Hvilken følgende luftart kan brænde?" nitrogen hydrogen oxygen carbondioxid -
Polært eller upolært ??
Forumindlægkemi c-niveau Stoffet methanal (formaldehyd) har følgende opbygning: H---C=O ⁄ H Er stoffet polært eller upolært? Kan det opløses i vand? Jeg har problemer ? Hvad gør man ? Hjælp :( på forhånd tak -
se?
ForumindlægHejsa venner. Er der en, som har lyst til at kigge min AT-synopsis' faglighed igennem? Jeg skriver i kemi, og vil rigtig gerne have at den faglige del er rigtigt skrevet, for har en vild hård kemilærer :( -
HASTER! Xenon og Neon
ForumindlægJeg har en lille problem med en kemi b aflevering: Hvilke type bindinger findes ml atomerne i både xenon og neon? Forklar hvorfor xenon har et højere kogepunkt.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :) -
Højrehåndsreglen - forklaring af trin?
ForumindlægHej Derude! Jeg sidder og forbereder mig på en Kemi-prøve til næste uge, men jeg ved ikke hvad højrehåndsreglen er? Trinnene forstår jeg ikke, er der nogen der kan forklare mig dem meget meget enkelt. :) Tak på forhånd -´Jeres Omar Hawwash´- -
eksame i fysik
Forumindlægheej jeg ville gerne hører lidt om hvad de vigtigeste ting er man skal vide til en prøve jeg har en lærer der ikk er go så aner ikk en dyt om fysik/kemi hjælper det bare at læse bogen igennem eller hvad :D -
HASTER Mangler resultater i en øvelse (havvand)
ForumindlægHej jeg håber noget kan hjælp mig. Jeg gør klar til eksamen i kemi, men jeg mangler en øvelse om havsalt. Håber der er noget som har den med reslutater. Øvelsen er vedhæftet Inddampning af havvand - kvantitativ analyse mange tak
