Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18521 til 18540 af 56550
  • Demokratisk underskud?

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige trukket samfundsfag B imorges og trak EU - demokratisk underskud. Jeg er helt på bar bund mht. hvad demokratisk underskud er, er der en der med sine egne ord kan beskrive hvad det er?
  • økonomi

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg opretter en tråd, fordi jeg har erkendt et problem. Jeg har brug hjælp til Samfundsfag, hvis I ville hjælpe mig/ give en hånd. Det er kun 4 spørgsmål. Det handler om økonomi... På forhånd mange tak Susan
  • Hjælp ydes

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er en ung studerende, der kan hjælpe med historie, engelsk og samfundsfag i tilfælde af at nogen skulle behøve lektiehjælp. Pris kan der tales om efter aftale.
  • Nogen der har forstand på politik?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til 24 timers prøve i samfundsfag i morgen og jeg skal lave synopsis om politik. Jeg ved overhovedet ikke hvordan jeg skal starte :-/ Nogen der kan komme med tips?
  • Jura

    Forumindlæg
    Jeg har samfundsfag på C niveau og skal bruge det på B niveau. Hvordan kan jeg læse det op? Og hvor hurtig skal jeg søge ind. Det skal helst læses inden skolestart næste år.
  • Hvordan skrives en redegørelse?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en redegørelse i samfundsfag. Er der nogen, som kan beskrive, hvordan sådan en skal opsættes og skrives? Eventuelt et link til en færdig redegørelse, så jeg lige kan læse en igennem :)
  • Medier

    Forumindlæg
    Hej, er der eventuel nogle, der kan hjælp mig med noget samfundsfag? :) Har I nogle ideer til, hvad jeg kan skrive om, hvilke positive og negativer konsekvenser mediernes dækning af den politiske debat har for partier og vælgere?
  • Sam Opg.

    Forumindlæg
    Hvis nogen lægger inde med en samfundsfags rapporten, der hedder Lighed & ulighed,eller ulighed & etnicitet så vil jeg meget gerne bede om at bruge den som inspiration for min egen. Tak på forhånd.
  • Ideologi

    Forumindlæg
    Hej derude :) jeg har et lille spørgesmål til jer, svaret skal jeg til min samfundsfags rapport.. tak på forhånd Kan man i dagens Danmark tale om henholdsvis legitimerende, regressive og progressive ideologier?
  • komparativ diskursanalyse

    Forumindlæg
    Hvad er komparativ diskursanalyse? og hvilke samfundsfaglige metoder kan man anvende i en synopsis om Golfkrigen (90-91) jeg er helt lost... håber der sidder nogle kloge hoveder der kan hjælpe:) På forhånd tak:)
  • Samfundsdag-Historie, SRP

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til at skrive SRP i Samfundsfag og Historie, men har ikke fundet et emne, og fagene harj eg valgt, ville høre om der var nogle af jer som har nogle erfaringer eller ideer til emner?
  • Fjerde magtfaktor

    Forumindlæg
    Mit spørgesmål i samfundsfag lyder "" Man snakker om pressen som en fjerde magtfaktor, hvorfor det og giv et eksempel. ? "" Er der nogen som kan hjælpee mig ? Tak . M.v.h
  • Venstre og Dansk Folkeparti

    Forumindlæg
    Hej, er der eventuelt nogle, der kan være behjælpelige med lidt samfundsfag? :) Mit spørgsmål går på, hvad der kan muligvis kan være forklaring på vælgervandringer fra Venstre til DF? I forbindelse med folketingsvalget 2011 og 2015. Mange tak på forhånd!
  • retssystemet

    Forumindlæg
    jeg har fået nogle spørgsmål i samfundsfag, som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på. - forklar hvad retssystemet er, og hvordan det foregår. - har du tillid til vores retssystem? hvorfor/ hvorfor ikke?
  • SRP

    Forumindlæg
    Jeg er ved at vælge srp. Vil gerne have om rsa kryptering i matematik og noget med internet sikkerhed i samfundsfag. Er der nogle der har en ide til hvilken teoretiker jeg kan koble på? Tak
  • Politisk kommunikation

    Forumindlæg
    Jeg tror, jeg skriver om politisk kommunikation i samfundsfag/dansk. Er der nogle, som kan komme på et fedt underemne? Evt. med hensyn tl materiale og lignende. :)
  • Hurtig hjælp:(

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en redegørelse i Samfundsfag til i morgen . Jeg skal skrive om to familietyper. Men der er et spørgsmål, som jeg ikke forstå. Hvad betyder 9;9; den interne arbejdsdeling9;9; Tak på forhånd:)
  • Samf/eng - emner

    Forumindlæg
    Jeg skal vælge emne her inden så længe, men kan ikke rigtig finde på noget godt.. Er her nogen, der har nogle gode forslag til emne med samfundsfag som hovedfag og engelsk som bifag?
  • Liberal Alliance og Enhedslistens ideologi?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og bøvler med samfundsfag - da jeg ikke rigtig ved hvordan jeg, i min opgave, skal forklare de to partiers ideologier. Nogle som kan forklare eller har en brugbar hjemmeside? på forhånd tak!
  • Skabelon

    Forumindlæg
    Jeg leder efter en skabelon man kan tegne og vise noget ud fra. Ligesom man i dansk kan tegne to cirkler og anylesere en novelle. Så leder ejg efter en skabelon til samfundsfag