Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18521 til 18540 af 27496
-
Angående eksamen HJÆÆLP
Forumindlægheej. Jeg har snart fysik/kemi eksamen, og er self igang med at øve. Så er jeg gået i stå over en forsøg: Base - påvis egenskaberne. Hvad er det? Er den ligesom syre med magnesium eller what`? -
HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i kemi og har trukket neutralisation.. Hvad kan man komme ind på undet det? jeg har allerede skrevet om syre, baser, pH og hvordan man neutralisere.. Kan man have titrering med? Hvis man kan.. hvordan hænger de så sammen? :) Har virkelig brug for hjælp! på forhånd... -
Forskydning af ligevægt
ForumindlægJeg skal lige have styr på noget helt basalt i kemi. Hvis vi har: N2 (g) + 3 H2 (g) (ligevægtspil) 2 NH3 (g) og ligevægten forskydes mod højre. Vil det så sige der blive en større koncentration af reaktanterne eller produktet? -
Omdannelsesgradens
ForumindlægSidder og læser lidt op i kemi, og tænkte lidt over hvilke følgende betydning har: Hvilken sammenhæng er der mellem Ks, pKs og dissociationsgraden ved 0,10 M.? Hvilken sammenhængen mellem koncentrationen og dissociationsgraden vhj. ligevægtsbetragtninger? Gerne med en en uddybende forklaring -
Atomets opbygning og kemiske bindinger eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op i Fysik/Kemi eksamen ( 10. klasse) En af emnerne er: Atomets opbygning og kemiske bindinger Nogle der har nogle ideer til hvad for nogle forsøg jeg kan lave(og hvorfor de ville være gode ) og måske ideer ti en dispositon. på forhånd tak :D -
Syre opløses i syre? HASTER
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi-c på mandag. I et af de spørgsmål, vi kan trække står der: "Desuden skal du bruge spændingsrækken til at redegøre for, hvilke syrer der kan opløses i syrer". Består spændingsrækken ikke kun af metaller? Kan nogen hjælpe? Mange tak på forhånd. -
Isomeri
ForumindlægHej skal til eksamen i kemi her om et par uger, og har fået en masse spørgsmål til eksammen der skal besvares. Er ikke så god til det det med isomeri, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med det her spørgsmål Redegør for navngivningen af dette stof: Se fil på forhånd tak -
fremstilling af opløsninger
ForumindlægHej mennesker! som overskriften siger vil jeg gerne høre om der er nogen som kan forklare fremstilling af opløsninger meget kortfattet. Det er et kemi spørgsmål jeg har fået som er under emnet opløsninger og mængdeberegninger. jeg håber i vil hjælpe :-) -
Alifatiske carbonhydrider og deres egenskaber
ForumindlægJeg står og skal til kemi eksamen, og har hårdt brugt for hjælp. Vi har 19 emner som skal beskrives grundigt. Jeg har brug for hjælp til emnet ALIFATISKE CARBONHYDRIDER OG DERES EGENSKABER. Håber virkelig en eller anden fantastisk sjæl vil hjælpe!! -
Løbevæske for methylparaben
ForumindlægHej. Jeg skal i kemi udføre mit eget TLC analyse med et syntetiseret methylparaben. Jeg har bare svært ved at vælge løbevæske. Hvilket stof ville være en god idé at benytte som mobilfase i mit tilfælde? -
Ammoniak og ammonium.
ForumindlægHejsa Jeg er blevet bedt om af min kemi-lærer om at jeg skal lave et reaktionsskema der viser hvordan ammoniak omdannes til ammonium. Jeg er ret lost håber i kan hjælpe rimelig hurtigt. De Bedste Hilsner Anders God Pinse :) -
Kulkraftværk (FSA)
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og er igang med at lave mine sidste dispositioner. Så ville spørge om hvad man kan sige om alkaner under emnet "kulkraftværk"? :) (Min lærer sagde man kunne komme ind på det) -
flammefarver
Forumindlæghej har kemi opgave for og skal forklarer noget om flammefarver: (det er disse stoffer der bruges) NaCI=gul CuSO4=grøn KCL=Lilla LiCI=Rød/orange Prøve fra havvand=gul hvorfor lyser farverne som de gør ??? -
Rust = Jern og Saltvand
ForumindlægJeg er igang med kemi. Jeg vil bare gerne vide den kemiske reaktion mellem jern og saltvand. Hvad sker der, siden saltvand får jern til at ruste. Og hvad får jern til at ruste mest. Postevand eller saltvand? -
Reaktion med Cl_2
ForumindlægHej I følgende reaktion, hvordan er man så sikker på at der sker en substitution og ikke en addition. Er det fordi at OH er en bedre nukleofil end dobbeltbindinden. Så det vil sige at i organisk kemi, når man får en reaktion skal man kigge på hvad der mest sandsyndligt vil ske? Er det rigtigt f... -
Beregn elektronegativitetsforskellene
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu, og er i gang med en kemi aflevering.. Efter selve øvelsen, skal jeg lave nogle opgaver om elektronegativitetets forskelle, men jeg forstår ikke at regne dem? Hvordan beregner man forskellen for >N-H? På forhånd tak for svar! -
bøger til bioanalytikker
Forumindlæghej, jeg skal læse til bioanalytikker, og har bruge for følgende bøger: Datbog fysik og kemi ISBN: 9788787229616 Menneskets anatomi og fysiologi ISBN: 9788712042983 Laboratoriesikkerhed ISBN: 9788757126990 Lyngbyes Laboratoriemedicin ... -
Elektronprikform
ForumindlægHej alle, Til jer der har kemi på gym eller ligende - hvordan indtegner i elektronprikformler på ens computer? Jeg søger et program der er bygget til formålet - og ikke Photoshop eller andre mystiske løsninger :) OBS: jeg har måde mac og Windows på min skole computer - så os er lige meget! -
Kender du fag på PharmaSchool?
ForumindlægHej! Til alle jer derude, der enten studerer på Farma eller ved meget om denne uddannelse, har jeg lige et spørgsmål. Jeg synes selv at Farma er meget interesserende uddannelse, og kunne godt tænke mig at studere der. Men jeg ville meget gerne vide, hvad nogle af de enkelte fag, man lærer på F... -
respiration
ForumindlægHej alle :-) jeg har brug for noget hjælp til en biotek aflevering, og har lidt svært ved noget kemi, så håber at i kan hjælpe mig ;-) Hvor mange mol CO2 dannes der ved respiration af 200g glukose? Tusind tak på forhånd :-)
