Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18541 til 18560 af 23690
-
AT - Problemstilling?
ForumindlægHej, Min lære skrev hvad jeg muligvis kunne analysere i min AT. Men forstår det ikke rigtig. Er der nogen der kan forklare mig, hvad der menes med dette? - hvorefter dit analyseafsnit ville være en afvejning af de forskellige motiver, som terroristerne muligvis har haft. Her er det vigtig... -
SRP: DAVID BOWIE I ENGELSK OG MUSIK
ForumindlægHej alle! Jeg har valgt at skrive om David Bowie i Engelsk og Musik til min SRP-opgave. Jeg ved dog ikke helt hvad mit fokus skal være, udover at det helst skal omhandle en af hans plader fra 70'erne og et analyse af en sang. ALLE FORSLAG er velkomne, og mange tak for hjælpen! Ps. Jeg f... -
Analysering af myte hvordan??
Forumindlæghej allesammen! jeg sidder lidt i et problem her. jeg skal lave en større skriftlig opgave omkring grækenland og græsk mytologi, og jeg har skevet i min problem formulering at jeg vil analysere en myte med ved faktisk slet ikke hvordan jeg gør? hvordan starter jeg o.s.v ? Vil gerne have hjælp så... -
Gamle tekster! - Malaria
ForumindlægHej derude :) Jeg søger desperate hjælp, da jeg ikke kan finde nogle gamle artikler der omhandler Malaria. Hvis der nogle af jer derude der ved hvor jeg kan finde gamle artikler om Malaria ville jeg være taknemmelig. Det behøver ikke kun være artikler bare generelt gamle tekster om Malaria, ... -
Hjælp til problemformulering til 2.g opgave
Forumindlæghej! jeg har lige fået en opgave i historie og skal finde på en problemformulering Jeg hat valgt at skrive om renæssancen + hvordan naturvidenskaben ændrede sig, og jeg er lidt i tvivl om en problemformulering, som skal have 3 dele: redegørelse, analyse og vudering/diskussion er der nogen der h... -
religionfagets metoder
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der ved om man kan bruge diskursanalysen i religion ? Jeg tænker på at bruge denne type analyser til at åbne op for de forskellige diskurser, der findes omkring mit emne abort, mellem forskellige religiøse grupperinger - hhv. protestanter og katol... -
Tid - hjælp
ForumindlægJeg er ved at lave definition af mit kunsteventyr i min analyse. Jeg har engelen af H.C. Andersen. Der står at i et kunsteventyr kan der være spring i tiden, flasback eller sidestilede handlingsforløb. I eventyret er der på et tidspunkt hvor engelen fortæller om hvad han oplevede da han var lil... -
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta... -
SRP Afsætning og Dansk eksport til udlandet
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilke modeller jeg kan bruge i min srp opgave. Mit enme er eksport til udlandet. Fag: Afsætning og dansk Hvilke modeller kan jeg bruge under beskrivelsen? og hvilke modeller kan jeg bruge under analysen? Må man godt have flere modeller med f.eks. flere mo... -
DHO HJÆLP!!!!
ForumindlægHJÆLP!!! Jeg skal aflevere DHO om 3 dage og er ikke begyndt, jeg prøvet at komme igang i 4 dage men det er svært da jeg ikke rigtig har haft meget om mit emne! Mit emne er korstogene min problemformulering lyder på: Der ønskes en kort redegørelse for bagrund for korstogende i forlængelse hera... -
Synopsis - Film og klip
ForumindlægHej. Jeg går i 10'ende klasse og skal aflevere en synopse. Problemet er bare at jeg hader emnet. Jeg skal analysere filmen "festen", men kun klippene i den og lidt symbolik. Er der nogen der har nogle ideer til punkter i min synopse, som jeg skal runde? (haster lidt, da den ska... -
Forklaring af struktur
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal op til eksamen på fredag, og sidder og kæmper lidt med at få analyseret en struktur formel for botulinum toxin type A. http://www.drugbank.ca/system/protein_structures/full/DB00083.png?1266600384 Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig lidt med at beskrive ... -
Forsøg - Logger Pro
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg, hvor man skulle bestemme hastigheden og accelerationen for en bold i frit fald (og efter at den havde ramt jorden, hvor den hoppede op og ned) ved hjælp af en bevægelsessensor. Efterfølgdende har jeg analyseret det i Logger Pro og lavet en graf af, som jeg har vedh... -
molare masse????
ForumindlægHej allesammen, Er der nogen, der kan hjælpe med denne opgave, som lyder: Kaliumanalyse. Der afvejes 0,1127 g af stoffet, som opløses i 100,0 ml vand. Den dannede opløsning findes ved en flammefotometrisk analyse at indeholde 310 mg K+/l. Beregn stoffets molære masse (molvægt) på grundlag af kali... -
AT Historie - HJÆLP
ForumindlægHejsa.. jeg sidder med en artikel fra Politikken som beskriver et parforhold i 1980. Men i metoden skal jeg forklarer hvordan jeg har analyseret den ( kildekritik) også skal jeg vurdere om indholdet i artiklen passer eller ikke. Jeg kan jo ikke vide om det journalisten har skrevet er rigtigt el... -
Eksamensessay "Yellow": Hælp til setting!
ForumindlægJeg har fået essayet Yellow og skal lave en analyse og fortolkning som altid. MEN min lærer har derudover skrevet, at man skal: "Part of your essay must focus on the significance of the setting." Og jeg er meget i tvivl om hvilken betydning jeg skal tillægge "the setting", og ... -
Fremmer Facebook demokratiet?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en dansk kronik om facebook og demokratiet. Jeg sidder og analyserer en artikel, hvori forfatteren forklarer hvordan facebook underminerer demokratiet og jeg skal argumentere imod denne. Men jeg er gået lidt i stå i de argumenter som skal forklare hvordan facebook ren... -
chloridionanalysen
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: Chloridionanalyse: Der afvejes 0,1240 g af stoffet, som opløses i salpetersyre. Denne opløsning titreres potentiometrisk med 17,01 ml 0,1024 M sølvnitratopløsning. Cl- + Ag+ → AgCl (s) Beregn stoffets molære masse (molvægt) på grundlag af analysen af chloridione... -
Hvordan arbejder engelsk og samfundsfag sammen?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal besvare dette spørgsmål: Hvorledes har det faglige samspil mellem engelsk og samfundsfag givet dig en indsigt, som fagene hver for sig alene ikke kunne give? Mit emne er Obamas sundhedsreform, hvor jeg i engelsk delen har analyseret en tale og i samfundsfagsdelen er ... -
HJÆLP TIL SRP!!!
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at skrive SRP i fagene psykologi og samfundsfag, hvor jeg har om psykisk syge. Inde for psykologi, skal jeg gå i dybden med skizofreni, hvor jeg skal analysere en case . Mit problem er at jeg ikke ved hvilke teoretikere der er relevante at bruge? Har virkelig brug f...
