Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 18541 til 18560 af 23735
-
Overgangsritens komposition
ForumindlægKære alle. Jeg har analyseret en tekst af Finn Skårderup "på joggingtur med Gud" Jeg har fået oplyst at denne tekst har overgangsritens komposition. Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg definerer dette ? Jeg ved at det betyder at teksten har en udskillelse, isolation og genoptagelse. Men er... -
Syndefaldet - Muldskud?
ForumindlægHej. Jeg skal op i Syndefaldet i Dansk og er næsten sikker på at jeg vil arbejde/fordybe mig i novellen af Hendik Pontoppidan - "Muldskud" Derfor har jeg brug for lidt hjælp. Hvis du kunne sende mig en lille inspiration eller en analyse du tidligere har lavet af den, ville det være fant... -
B2B - Segmentering. Hjælp
ForumindlægJeg sidder i skrivende stund med et eksamens projekt om virksomheden Bisca A/S og som et led af en distributions analyse skal jeg foretage en segmentering, og her vil det være relevant med en B2B segmentering. Lige nu har jeg ikke en brugbar lærebog omkring b2b segmentering, så jeg håber at der e... -
Spørgsmål til symboler i den sidste balkjole
ForumindlægHey, jeg er ved at lave min dansk synopsis færdig. Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har valgt at analysere ''Den sidste balkjole'' af Herman Bang. Jeg skal finde symboler i teksen, og jeg kan kun komme på balkjolen. Det ville være til en stor hjælp, hvis i kunne give for... -
JBS Mens Underwear; Nonnen.
ForumindlægHjælp . Jeg skal op i prøveform B, og har mere eller mindre selv valgt en JBS reklame med en nonne. Problemet er bare, at hovedemnet er "Stereotype kønsroller" Min lærer har godkendt det, men nu er jeg gået i stå. Nogle der kan hjælpe lidt med analyse og sin egen mening om billedet + ... -
Kvadrantanalyse
ForumindlægHej... Jeg skal lave en kvadrant analyse over nogle produkter, hvor jeg vil kigge på et producents forcer. Jeg tænker blandt på funktion kontra pris... men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man starter på en kvadrantanalyse. Internettet er tomt for netop dette emne. En der kan hjælpe.?? M... -
SKriftlig imorgen
ForumindlægSå er der Dansk skriftlig eksamen imorgen. Nervøse? Hvordan læser i op idag? Jeg er i fulde sving med analysemodeller, noter, forskellige bøger mv. Hvis du har nogle super gode links eller andet, du kunne tænke dig at dele, ville det bare være skønt! Jeg tænker især på 'opskrifter' til hh... -
Dumme synopsis.
ForumindlægJeg har trukket: Drømmen om det gode liv. Mit prøveoplæg er: Regeringen opfordrer til børnearbejde (Artikel) Præsentation og begrundelse for valg af prøveoplæg, er lavet.. OG SÅ .. Præsentation af analyse.. = Artiklens opbyggelse + Beskrivelse af opstilling. Og så kan jeg ikke komme på mere at sn... -
Dansk mundtlig erindringer
ForumindlægHej alle sammen. :) Her på tirsdag skal jeg op i dansk mundtlig. Jeg har trukket " Erindringer", og ville høre om der var nogle herinder der har nogle gode tips hvad jeg kan gøre, sige. Eller noget. Det skal siges at jeg har lavet alt analyse arbejde som er på 13 sider, og afleveret ... -
Dansk-Histrie opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med min dansk-historie opgave om de ufaglærte arbejderes leve- og arbejdsvikår under industrialiseringen i Danmark og skal til at analysere en kilde til. Jeg har svært ved at finde nogle forholdsvis letlæselige kilder i mine bøger og tænkte på om nogen kender nogle kilder jeg e... -
Naja Marie Aids novelle - En Kærlighedshistorie.
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk prøve på Onsdag. Jeg har trukket "Melankoli" så har jeg valgt novellen En Kærlighedshistorie, af Naja Marie Aidt. Jeg er i gang med at analysere den, da gik jeg i stå ved "Budskab". Er der nogen der kan hjælpe mig til at komme i gang med budskabet eller... -
Hvad symbolisere en korsvej?
ForumindlægHej. Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad en korsvej betyder, og håber på at i kan hjælpe mig derude! :-) Det betyder noget med at hvis man står over for en korsvej symbolisere det at ens liv kan tage en ny drejning. Jeg er igang med at analysere novellen "den sidste balkjole" af herman... -
Besjælinger - hvorfor?
ForumindlægHej. Jeg har et digt som jeg skal analysere. Jeg har også bemærket at der bliver brugt besjælinger. Digtet er "Guldhornene", af Adam Oehlenschläger. Han skrev digtet i 1802, hvilket var "Romantikkens Tid," og derfor fik jeg en idé om, at han måske brugt besjælingerne for at de... -
Historie taksonomiske niveauer
ForumindlægHej ! skal skirve en synopsis i historie og engelsk om årsagen til den kolde krig og analysere john f kennedys tale " ich bin ein berliner" men har svært ved at lave underspørgsmål da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge de taksonomiske niveauer i historie? underspøgsmålene skal for... -
Redegørelse...
ForumindlægJeg har til opgave at lave en redegørelse i min Dansk/historie opgave. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal have med i en redegørelse. Altså Jeg skal jo ikke have personbeskrevelse med eller miljø for det er jo under analyse og jeg har fået at vide at jeg skal skrive resumeet alle... -
Tema og motiv i "De røde sko"
ForumindlægJeg er næten færdig med at analysere og fortolke "de røde sko" af H.C. Andersen. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad tema og motiv er i eventyret.... er de nogen der kan hjælpe mig med det??? :) Og så også lige et anden spørgsmål: nogen der kan hjælpe med hvilke romantiske ... -
"Dette er det øversvømmede digt" - Jens Blendsrup
ForumindlægEr i gang med en analyse af " dette er det øversvømmede digt", men er støt på et spørgesmål, som jeg ikke helt kan basvare selv. Nogen der kan hjælpe? Sprøgesmplet lyder: "Hvordan er Blendsrups syn på mennesekts forhold til naturen, i den strofe der starter med: " dette er s... -
dominant?
Forumindlæghej :D jeg er i en e dur (musik analyse af Helter Skelter) dens akkorder er således E7 - E7 - Eb - E+5 - G... jeg ved at E7 er tonika..men jeg ved ikke rigtigt hvad Eb skal være :O im like lost !! HELP:D håber at nogen gider at svare :D -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
MEDIEFAG DOKUMENTARFORMER
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal snart op i mediefag så sidder lige og analysere en dansk dokumentar som hedder vilde piger. Men jeg kan ikke rigtig placere den i forhold til hvilken dokumentarform der er tale om. Jeg er forvirret over om det er en dybdeborende dokumentar, eller en observerende. Eller...
