Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18561 til 18580 af 23784
-
Diskursanalyse - how to?
ForumindlægHalløj, jeg har fået til opgave at lave en diskurs analyse på Villie Søvndals 1. maj tale og det er som sådan ikke noget problem, da jeg godt ved hvad en diskursanalyse er. MEN. Hvordan stiller jeg den pænt og overskueligt op og hvad bør en sådan indeholde? HVis nogen har en fin diskursanalyse l... -
Please har virkelig brug for hjælp
ForumindlægJeg er ved at analyserer "I danmark er jeg født..." af H.C. Andersen. Og jeg er ved at give et resume af hver strofe. Men ved ikke hvad det her betyder: Står mellem æblegård og humlehave. Håber i vil hjælpe, it would be very appreciated! -
hvilken genre???
ForumindlægHej Jeg skal analysere novellen, Tørdokken skrevet af Stefan Andres i 1949. Jeg er bare lidt i tvivl om genren, altså hvilke slags novelle den er. er der nogle, der har læst den og kan hjælpe mig? er den en socialrealistisk novelle, hvor de ydre forhold er afgørende for personernes liv. eller er ... -
Hjælp til at finde hovdetemaet i fyrtøjet
ForumindlægHej Jeg har brug for hurtig hjælp til min dansk opgave som er en analyse af Fyrtøjet. Jeg er nået til temabestemmelsen og jeg har fundet et tema, som er rig/ fattig. Men det er ikke hovedtemaet i eventyret. Er der nogle der ved eller har en ide om hvad hovedtemaet er, eller er der andre temae... -
Novelle komposition
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt problemer med analyse af novelle. Min novelle hedder Malene, og mit problem er, at jeg ikke føler den passer ind i berettermodellen. Så, passer alle noveller ind i berettermodellen, også selvom det ikke fremgår så tydeligt? Og er der andre måder hvorpå jeg kan forklarer ... -
De røde sko. H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en analyse om eventyret "De røde sko" af H. C. Andersen. Men der er en person i eventyret, som jeg har svært ved at beskrive. Det er: Gammel frue: og noget andet jeg også har brug for hjælp til er: Sympoler og sproglige virkermidler (sanser, meta... -
I sne står urt og busk i skjul
ForumindlægHej alle, jeg har om ingemann's digt I sne står urt og busk i skjul Er der nogen der har en god analyse om sangen, og dens begreber og betydning? Det ville være en stort hjælp. Tak for forhånd Her er link til hele sangen : http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=d866f... -
Digt af Michael Strunge - Den hæslige by
ForumindlægHej alle. Jeg håber at der er en derude der vil hjælpe mig. Jeg skal analysere et digt af Michael Strunge - "Den hæslige by" Et af afsnittene forstår jeg ikke: Fragmenter af en endnu fri bevidsthed hænger som en tåge i luften kun gennemlyst af neonøjnene. Gennem gaderne flaxer anskud... -
Produktets berettigelse
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et teknologi projekt. Jeg skal starte min analyse med at skrive om produktets berettigelse. Det er min vejleders krav. Politikens nudansk siger: berettige ngt udgøre et moralsk argument for noget Hvordan kunne sådan en berettigelse lyde ? Jeg skriver om eksklusive træ... -
Menstruationscyklus og moskusagtige stoffer
ForumindlægYep, hej. Vi har i min biologi klasse omkring menstruationscyklus og hormonerne der hører hertil. Vi skal til i morgen lave nogle opgaver - de fleste af dem rimeligt lette - men så er der den her beep irriterende opgave, hvor man skal beskrive og analysere en graf som jeg bare fatter hat af... -
problemformulering?
ForumindlægHej jeg skal aflevere en problemforbulering i morgen, men jeg er ikke sikker på om den er god nok.. Jeg skriver om industrialisering.- om hvordan det påvirkede mennesket at flytte fra land til by. Her er mit bud: Jeg vil startede med at redegøre for hvilke konsekvenser det havde at folk flyttede ... -
Amish perspektivering
ForumindlægHej Jeg skriver en AT opgave om hvordan Hollywood fremstiller minoriteten (amish), jeg skriver i Engelsk B og religion C , jeg lavet en analyse af filmen The Witness(1985) .. Jeg vil gerne spørge om der er nogen der ved hvad for noget perspektivering der ville være passende.. -
My Mother Lived on a Farm in Africa!
ForumindlægHej :) Jeg sidder og prøver at komme i gang med en analyse og fortolkning af "My Mother Lived on a Farm in Africa", og jeg har brug for inspiration. Hvis der er nogen, der på nogen måde kan hjælpe mig i gang med dette, ville jeg sætte stor pris på det. På forhånd tak. -
Slangen i paradiset, digt af tove ditlevsen (sammeligne med andre tekster)
ForumindlægHej, jeg skal analysere og fortolkning digtet "Slangen i paradiset" af Tove Ditlevsen Er der nogle der kender tekster/ digte som jeg kan sammenligne det her digt med? evt. digte der indeholder syndefaldsmyten eller har det samme tema som dette digt (kærlighed?), eller bare andre digte ... -
Forklaring af vendinger
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere digtet "København, jeg gav dig alt" af Claus Høxbroe. I digtet står der "Nu er der kun få skæve lys i adventskransen tilbage" og "Gøres op i kapitel" er der nogen som kan forklare mig hvad disse vendinger betyder for jeg forstår det vir... -
Dansk mundtlig hjælp
Forumindlæghej jeg skal snart til dansk mundtlig eksamen i 9 klasse, og har virklig brug for hjælp. jeg har om dokumtarer om samfundsforhold, og har valgt at analysere Adoptionens pris, men jeg ved ikke hvilke tekster jeg skal tage og den er god nok. skriv kom med alt det feedback i kan give mig. ... -
Psykologisk undersøgelse af Fysisk fravær
ForumindlægHej Studieportal Jeg stor og skal lave en rapport af fysisk fravær på gymnasie elever og Hf elever - og om der er en sammenhæng mellem om den ene gruppe har mere/mindre end den anden. Men jeg mangler ideér til Analyse og teori - hvad man kan hive med ind af relevant teori. Tænker lidt om so... -
Modeller til ens KSF
ForumindlægJeg har lige overstået arbejdet med en virksomheden jeg har her på baggrund af en SWOT-analyse, uarbejdet en KSF som omhandler "Fokus på vækst". Jeg står dog i det problem, hvilke modeller vil være gode at havde med til en fremlæggelse? jeg har selv overvejet at tage Anstoffs vækstma... -
Perspektivering af København, jeg gav dig alt og Gi' mig Danmark tilbage
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere teksten København, jeg gav dig alt af Claus Høxbroe og jeg skal perspektivere den til Gi' mig Danmark tilbage af Natasja. Men jeg kan ikke finde meget mere end at de begge gerne vil have noget tilbage til det som det var førhen. Jeg håber i kan hjælpe og p... -
problemformulering!
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal lave en problemformulering, og har meget svært ved at starte. Nogen der bare kunne måske hjælpe lidt, eller give nogle gode råd? Jeg skal komme ind på følgende emner: perserkrigen sparta redegørelse for krigene, felttoget samt analyse af en central tekst, og en vurde...
