Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 18581 til 18600 af 23724
-
Far och jäg (novelle)
ForumindlægHej allesammen. Er der nogel der har lavet en analyse af "Far och jäg" af Par Lagerkvist? Jeg forstår ikke helt om hele novellen er et flashback, da drengen fortæller om en ting der er sket. Han er jo blevet ældre, og fortæller om turen med sin far (da han var 10 år). Vil det så sige, ... -
Diskursanalyse - how to?
ForumindlægHalløj, jeg har fået til opgave at lave en diskurs analyse på Villie Søvndals 1. maj tale og det er som sådan ikke noget problem, da jeg godt ved hvad en diskursanalyse er. MEN. Hvordan stiller jeg den pænt og overskueligt op og hvad bør en sådan indeholde? HVis nogen har en fin diskursanalyse l... -
AKTANTMODELLEN: HISTORIEN OM EN MODER
ForumindlægHey! Jeg har valgt "Historien om en moder" af H.C. Andersen til dansk. Jeg har brugt aktantmodellen til at analysere den, men kan ikke helt se hvem giveren skulle være. PLEASE HJÆLP MIG ASAP!!! Giver: ? Objekt: Barnet Modtager: Døden Hjælper: Natten, busken, søen, konen... -
hvilken genre???
ForumindlægHej Jeg skal analysere novellen, Tørdokken skrevet af Stefan Andres i 1949. Jeg er bare lidt i tvivl om genren, altså hvilke slags novelle den er. er der nogle, der har læst den og kan hjælpe mig? er den en socialrealistisk novelle, hvor de ydre forhold er afgørende for personernes liv. eller er ... -
Hjælp til at finde hovdetemaet i fyrtøjet
ForumindlægHej Jeg har brug for hurtig hjælp til min dansk opgave som er en analyse af Fyrtøjet. Jeg er nået til temabestemmelsen og jeg har fundet et tema, som er rig/ fattig. Men det er ikke hovedtemaet i eventyret. Er der nogle der ved eller har en ide om hvad hovedtemaet er, eller er der andre temae... -
I sne står urt og busk i skjul
ForumindlægHej alle, jeg har om ingemann's digt I sne står urt og busk i skjul Er der nogen der har en god analyse om sangen, og dens begreber og betydning? Det ville være en stort hjælp. Tak for forhånd Her er link til hele sangen : http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=d866f... -
Digt af Michael Strunge - Den hæslige by
ForumindlægHej alle. Jeg håber at der er en derude der vil hjælpe mig. Jeg skal analysere et digt af Michael Strunge - "Den hæslige by" Et af afsnittene forstår jeg ikke: Fragmenter af en endnu fri bevidsthed hænger som en tåge i luften kun gennemlyst af neonøjnene. Gennem gaderne flaxer anskud... -
Et brev til Tobias
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en analyse at historien ''Et brev til Tobias'', men er stød på nogle spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde svar på. Så nu spørger jeg her. Hvad er brevets betydning for historien? Hvad er hunden Barrys betydning for historien? Håber en kan hjælpe mig! -
Budskab
ForumindlægJeg er igang med at lave en analyse af "Danmark, mit fædreland" Jeg har fundet en lyrikanalysemodel, hvor en af punkterne er "budskab" Jeg kan ikke helt finde ud af hvad budskabet er i "Danmark, mit fædreland" Altså det jeg tænker er, at man skal... -
Produktets berettigelse
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et teknologi projekt. Jeg skal starte min analyse med at skrive om produktets berettigelse. Det er min vejleders krav. Politikens nudansk siger: berettige ngt udgøre et moralsk argument for noget Hvordan kunne sådan en berettigelse lyde ? Jeg skriver om eksklusive træ... -
problemformulering?
ForumindlægHej jeg skal aflevere en problemforbulering i morgen, men jeg er ikke sikker på om den er god nok.. Jeg skriver om industrialisering.- om hvordan det påvirkede mennesket at flytte fra land til by. Her er mit bud: Jeg vil startede med at redegøre for hvilke konsekvenser det havde at folk flyttede ... -
Slangen i paradiset, digt af tove ditlevsen (sammeligne med andre tekster)
ForumindlægHej, jeg skal analysere og fortolkning digtet "Slangen i paradiset" af Tove Ditlevsen Er der nogle der kender tekster/ digte som jeg kan sammenligne det her digt med? evt. digte der indeholder syndefaldsmyten eller har det samme tema som dette digt (kærlighed?), eller bare andre digte ... -
My Mother Lived on a Farm in Africa!
ForumindlægHej :) Jeg sidder og prøver at komme i gang med en analyse og fortolkning af "My Mother Lived on a Farm in Africa", og jeg har brug for inspiration. Hvis der er nogen, der på nogen måde kan hjælpe mig i gang med dette, ville jeg sætte stor pris på det. På forhånd tak. -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
Historie eksamen. Det haster!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej alle Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig med dette billede. Jeg har trukket oldtiden og og det er historieeksamen, jeg fatter simpelthen ingen ting af dette billede da jeg ikke tit har analyseret billeder, så jeg håber nogle ville hjælpe, det ville jeg sætte stor pris... -
Ideer til oplæsningsstykke
ForumindlægHej Min veninde og jeg er i gang med at analysere et pressefoto. Vi skal finde et oplæsningsstykke men vi har ingen ide, håber at der er nogle som kan hjælpe. Billedet er taget i en lufthavn under coronakrisen hvor der er to mennesker der er på vej hen for at tjekke kufferter ind og to menneske... -
problemformulering!
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal lave en problemformulering, og har meget svært ved at starte. Nogen der bare kunne måske hjælpe lidt, eller give nogle gode råd? Jeg skal komme ind på følgende emner: perserkrigen sparta redegørelse for krigene, felttoget samt analyse af en central tekst, og en vurde... -
Engelsk tekst om handicappede
Forumindlægjeg er ved at skrive AT i engelsk og biologi, og jeg går og mangler en tekst jeg kan analysere på i engelsk. mit fokus ligger i hvordan synet på handicappede er, blandt ikke handicappede. Derfor mangler jeg en tekst som har fokus på noget ligende. er der nogen som kender nogle tekster, så ville j... -
idræt og fysik emne?
ForumindlægHej jeg leder efter et konkret emne, til min SRP, med massere af tilhørende materiale. fagkombination, fysik A og idræt B. har selv tænkt over: udgangspunkt: bevægelses analyse i FY og ID: stive legmers rotation, bevægelse i to dim (x-,y-retning), massemidtpunkt, eller noget lignende. MVH marie -
maj 98 nervegas
ForumindlægSarin har formlen CH3 ! R - O - P = O ! F R angiver en alkylgruppe. Sarin har følgende sammensætning: C: 34,29% H: 7,20% F: 13,56% O: 22,84% P: 22,11% b) Bestem molekylformlen for sarin. Svaret skal begrundes Jeg er i tvivl om jeg skal lave ele...
