Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18581 til 18600 af 24890
-
Eksamens projekt
ForumindlægHej jeg skal skrive HF eksamens projekt i år... sådan noget øv. Det er mega begrænset for mig fordi jeg er enkeltfags kursist. Jeg er helt lost! Hvad skrev i om? Jeg skal krydse følgende: Historie B, Religion, Samfundsfag B eller Geografi, Kemi, Biologi B Jeg SKAL vælge 2 fag, men kun inden... -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
Hjælp til oplysninger om ungdomskultur i 70'erne til 8'erne
ForumindlægVi er to piger der skal arbejde i samfundsfag/historie om ungdomskultur i 70'erne - 80'erne. Vi synes det er ret så svært at finde noget godt om det, så hvis i vil linke nogle sider eller skrive hvad I ved om det, ville det være skønt! Det skal først afleveres efter jul, så i linker bar... -
Johannes V. Jensens "Hr. Jesper"
ForumindlægHej er der nogen, som har arbejdet (analyseret fortolket og perspektiveret) med Johannes V. Jensens novelle "Hr. Jesper"? Jeg skal nemlig selv til at kigge på historien, men jeg føler jeg er lidt lost med den, så det ville være rigtig godt hvis I havde nogen notater eller kan huske noge... -
le?
ForumindlægHej,håber nogen lige vil hjælpe mig med nedenstående sætning. Jeg ved ikke helt om jeg skal have hensynsled med her: Hvis Birgit kun underviser i den officielle historie, vil eleverne ikke have tillid til hende. Si Alicia solamente enseña la historia oficial, los alumnos no LE tendrán confianz... -
Fysik og ....
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om Astronomi /Astrologi. hvordan de to har bevæget sig ud fra hinanden, hvor de før i tiden og op til renæssancen har været et. og jeg vil fortælle om forholdet mellem de to idag hvor astrologien bruger astronomiske beregninger til deres visioner om fremtiden.. men j... -
Hitler og nazismen
ForumindlægJeg vil gerne i min AT-synopsis skrive noget om Hitler og hans ideologi/parti. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i historie og samfundsfag .. Men jeg har svært ved rigtig at få den samfundsvidenskabelige del ind. Såsom fx hvilke teorier man kan bruge osv. Nogen der har nogle forslag ? -
vikingetiden - trælle ofringer
ForumindlægJeg sidder og laver en Historie opgave. jeg har om vikingetiden, og er nu kommet til opgaven om "trælle ofringer" jeg er gået i stå, da jeg kun har kunnet finde en kilde fra det, som er en beretning af Ibn Fadlan. er det evt, nogle der kender nogle gode hjemmesider, hvor man ... -
God læsning og vigtige samfundsforandringer
ForumindlægJeg vil hører om nogle af dem som har været tl eksamen i historie på gymnasiet vil hjælpe eller anbefale ;absolut vigtig læsning i forhold til pensum. Jeg er næsten lige startet og har ikke haft faget i over 10 år så niveau mæssigt må det som anbefales godt være " en smule lavt". 1000 t... -
Jehovas Vidner - dommedagssekt
ForumindlægJehovas Vidner begår selvmord, for at "redde" sig selv, end jorden går under. Folk som repræsenter dem fortæller dem løgn historier med bl.a, at de ikke må røre ved penge. Ja de tager dem til egen lomme, med den forfærdelig bemærkning at jorden går under i MAJ? Hvad er det for noget, ... -
Venstres princippogram 1970
Forumindlægvi har i historie læst denne og er lidt i tvivl om hvad det egentlig er der står så ville høre om der var nogen der har læst i "kilder til det ny Danmark" side 111-113, om venstres principprogram i 1970: frem mod år 2000. kunne godt tænke mig om der var en der havde nogle gode noter/ ha... -
to spørgsmåle. (:
ForumindlægHeeej. Jeg sidder og er i gang med at lave samfunds lektier, men der er lige to spørgsmåle som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på. Har i måske nogen hjemmesidder jeg kan læse om det?? 1. Beskriv de tanker og forold i verden og i Dk, som går forud for indførelsen af demokratisk styre i D... -
Blomster, epifytter, træer
ForumindlægHej, jeg har fået 2 opgaver for i biologi. Men forstår ikke sammenhængen mellem ordene.. Kan i hjælpe med at lave en historie/tekst med ordene i? 1. kontinentalplader, vulkaner, jordskælv, bjerge. 2. art epifyt, bestøve, flora, knolde, løvtræer, nåletræer, stængel, rod, blade, urter, b... -
Metoder
ForumindlægHej Jeg skriver om Martin Luther King i Dansk og historie i AT. Dét jeg er lidt i tvivl om er, hvad jeg skal finde ud af i dansk. Er det en god idé at analysere hans tale? Og hvilke virkemidler han bruger? Hvis det ér, hvad ku det så specielt være, at jeg skulle se på? Og hører det inde under... -
Tekster til DHO
ForumindlægHej Jeg er ved at finde noget inspiration til min DHO opgave. Vores overemne er "det moderne gennembrud". Det underemne jeg har valgt er "forskellen på de rige og fattige". Vi skriver i både dansk og historie. Jeg har brug for hjælp til at finde en tekst der har med det at gø... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen, Her til AT har jeg valgt fysik, som det bærende fag og historie som bifag og jeg skal skrive om Newtons love. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal "dreje" emnet så det passer med overskriften "fremtid, visioner osv. ". Håber at I kan hjælpe, for jeg er virkelig i... -
er 2 sider diskussion nok?
Forumindlægjeg skriver om Manhattan Projektet i Historie og Fysik, hvor jeg i diskussionsdelen har fået følgende problemformulering: ''Diskuter og vurdér atombombens betydning for afslutningen af 2. verdenskrig'' jeg har så skrevet 2 sider, men ved ikke om det er nok. Hvor meget ... -
Problemformulering - cubakrisen
ForumindlægHej.. da jeg skal til og skrive historie opgave (2.g) overvejer jeg og skrive om cubakrisen.. men kan ikke finde på en problem formulering.. (nået med redegør, analyse, diskuter, vurdering osv)... det eneste jeg kan finde på er: 1)redegør for cuba krisens forløb. 2)....... 3)....... nogle bud ... -
Hjælp til valg af problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at skrive DIO om Cubakrisen hvor fagene er Historie og engelsk. Jeg skal skrive om Cubakrisen, så ville jeg høre om der er nogen der har nogle forslag til en problemformulering? Jeg gør dette for at få mest ud af min opgave. Håber der vil komme nogle inputs. Mvh Mathias -
At beskrive
ForumindlægJeg skal beskrive kort kameraets historie. Jeg arbejder i fagene matematik, fysik. Altså, der er jo ikke meget "matematik og fysik" i den beskrivelse, jeg nu har lavet, udover en beskrivelse af de forskellige kameraer og problemerne/fordelen ved disse. Tror i det er godt nok? For det er...
