Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18601 til 18620 af 48240
-
Alle funktionelle grupper
ForumindlægEt af mine eksamensspørgsmål i kemi omhandler "Organiske Funktionelle Grupper". Men jeg mangler virkelig en oversigt over, alle de organiske funktionelle grupper! Har jeg fået alle de relevante med her, eller mangler jeg nogen: - Alkaner, Alkener, Alkyner - Alkoholer - Carbonyl(oxo)fo... -
KEMISKE BINDINGER ! HURTIGT ;s
ForumindlægÅrsprøve i morgen i kemi (C niveau) Jeg har virkelig brug for hjælp. Har lavet ALT andet end lige det her emne, jeg kan INTET finde ud det, hverken i min bog eller noget. Er der nogle der kan forklare følgende bindinger for mgi ?? Kovalente bindingstyper, ionbinding, kompleksbinding, hydrogenbi... -
Læse fysik uden fysik A
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der læser fysik uden at have haft fysikA i gymnasiet? Jeg går i 3g med mat og kemi på højniveau og astronomi på lavniveau, og overvejer at læse fysik på uni efter gymnasium. Vil det i så fald være en god ide at tage fysA som supplering, hvis der er muligt at... -
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
Fysik for matematikere
ForumindlægHej Jeg har været lidt inde og snuse til matematik-uddannelsens opbygning, og der står at man kan vælge et tilvalgsfag der hedder fysik for matematikere. Der står man får en del grundlæggende kurser. Mit spørgsmål er så, kræver det jeg opfylder adgangskravene for fysik uddannelsen for at vælge ... -
Undersøgelsesspørgmål til SRP
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal formulere undersøgelsesspørgmål til min SRP hvor jeg inddrager mit forsøg. Til kontekst så skriver jeg i bio A og kemi B, og mit emne er acetylsalicylsyre. Jeg vil lave en syntese og analyse af ASA, men hvordan laver jeg et spørgsmål der omhandler det... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP! MATH...
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekti... -
TI-89 Titanium
ForumindlægHej. Jeg har matematik A på gymnasiet og selvfølgelig ejer af en TI-89 Titanium. Jeg kender dog ikke vanvittigt meget til maskinen, og ved slet ikke alt det den kan. Kan den egentlig regne alt ud såsom vektor opgaver, differentialligningsmodeller og hvad der ellers hører til i et typisk eksamens... -
GLOBALISERING HVAD ER DET? (SAMFUNDSFAG)
ForumindlægHej :-) Jeg står og skal op til samfundsfags eksamen på onsdag... Jeg har læst mine opgivelser og fundet alle mine noter frem... Jeg kan bare ikke finde mine noter omhandlende globalisering og da hjemmesider fra google ikke rigtigt hjælper mig til at finde ud af hvad det er, ville jeg lige spørge... -
Hvad skal jeg sige :O ?
ForumindlægHej :) Om 1 uge skal jeg op til mundtlig NV eksamen. Mine lærer har fortalt, at vi kun meget kort skal præcentere opgaven, da der kun er 10 min. Hvilke punkter er vigtigst ? Hvad kunne de spørge mig om, til emnet: klimaændringer - Regnskoven? Håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.... er meg... -
gl- Matematik B Studentereksamen
ForumindlægHej alle Fredag den 25. maj 2012 var jeg til skriftlig eksamen i Matematik på B niveau. Jeg plejer godt at kunne løse de stillede opgaver i delprøven med hjælpemidler, men dette sæt havde jeg ret svært ved... Jeg synes mange af spørgsmålene var formuleret på en forvirrende måde.. Har I de... -
5 minutter
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at talen man skal fremlægge i engelsk eksamen i starten, absolut kun må være på 5 minutter. Min lære siger at den skal være præsict på 5 min og her taler jeg ikke 20 sek over elle under. men det virker underligt at den ikke må være over 5 min. Hvad mener I? -
Forskel?
ForumindlægEr der nogen der kan sige mig hvilken forskel komma gør? All the students who had not passed the exames left early. All the students, who had not passed the exames, left early. Den første betyder vel : Alle eleverne der ikke har overstået eksamerne gik tidligt. Men hvad bliver forskellen med ko... -
Fremtiden
ForumindlægJeg er meget på bar bund ang. vores AT-årsprøve her i 2.g. Vi har fået samme emne som 3.g'erne har til deres eksamen: Fremtiden - visioner og forudsigelser. Er der nogen der kan komme med eksempler på fagkombitioner og emner! Har virkelig desperat brug for lidt hjælp :) -
fokusområderne
ForumindlægJeg har en mundtlig eksamen i dansk lige rundt om hjørnet, og jeg mangler info om fokusområderne. Jeg skal vide hvad de forskellige fokusområder hedder og hvad de betyder. Håber det er noget jeg kan få hjælp til inden mandag, da jeg virkelig mangler info om dette. Venlig hilsen Louise -
Karaktere
ForumindlægHej.. jeg har et snit på 3.4 hehe.. Men jeg er faktisk ligeglad og mere interresseret i hvad jeg egentlig kan gå op og få i min sidste eksamen.. min sidste eksamne er samfundsfag på A niveau.. Kan jeg godt få 03 i WORSE CASE SENARIO.. eller hvor meget falder min karakter hvis jeg får 00 eller... -
Kviksølvs spektrum
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og på mit spørgsmålsark står der at jeg skal komme ind omkring kviksølvs spektrum. Jeg ved at det ca. har noget et gøre med at lade en kviksølvslampe lyse ind mod et optisk gitter, og se på de farver der kommer? Men det er faktisk alt jeg ved? Hvis der var nogle de... -
Hvor meget må man rette i afleveret synopsis?
ForumindlægJeg er i den uheldige situation, at jeg ikke føler, at mine problemstillinger lægger op til det jeg gerne vil med mit AT. Derfor har jeg tænkt noget over, om man godt må ændre i problemstillingerne, hvis man blot oplyser det, når man kommer ind til eksamen - ligesom hvis man har nyt materiale ? ... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til matematik mundtlig eksamen her d. 7/6, og jeg har fået udleveret nogle spørgsmål som jeg ikke helt ved hvad jeg gøre med. Jeg håber I kan hjælpe mig. Overskriften er statistik: Forklar, hvordan man kan sammenligne grupperede data fra to forskellige stikprøver. Gi... -
HASTER! funktionsanalyse
ForumindlægHej jeg har lige bruge for hjælpe til at bestemme monotoniforholdet og ekstrema for en polynomiumsbrøk for denne her eksemple: f(x)= x^2+2x-8/3x+6 f’(x)= 3x^2+2x+36/(3x+6)^2 hvor d<0 for tælleren Håbe virkelig i kan hjælp, skal bruge den til eksam imorgen
