Søgning på: musik analyse. Resultater: 18601 til 18620 af 25891
-
Kan anslaget i berettermodellen være historiens titel?
ForumindlægHej! Jeg er igang med at analyserer Den grime ælling til en dansk eksamen. Jeg er igang med at plotte historien ind i berettermodellen og er komme i tvivl om anslaget? Kan anslaget være historiens titel, eller skal det være en del af teksten? Ha' en dejlig dag! -
Kildekritik af en tale
ForumindlægHvilke punkter/begreber er vigtige i en kildekritisk analyse af en tale? Jeg har været inde på dens tendens, at den er samtidig og at den kan bruges. Men synes det er underligt at komme ind på hvorvidt det er en førstehåndskilde eller en øjenvidneberetning. Men hvilke begreber kunne man derudove... -
Romananalyse af Dame knægt joker
ForumindlægHej.. Er der nogen der har læst en bog/romansom hedder Dame knægt joker. Hvis i har ville i så hjælpe mig med at lave en analyse. Min romananalyse er til næste uge. Plizzz hjælp mig så er virkelig søde :-) Kh Line -
Metode
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i min DIO her næste uge.. Jeg skal der bruge metode afsnittet.. men hvilke ting kan inddrages der? jeg har bl.a. en tale jeg har analyseret, men hvilke ting skal jeg ellers kigge på ? på forhånd tak -
"Jeg skulle have været taxachuffør" af Dan Turéll
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at analysere digtet "Jeg skulle have været taxachauffør" af Dan Turéll (til 9. klasses eksamen) men jeg har lidt problemer med hvad temaet og budskabet er. Nogen der kan hjælpe? -
Udefra / indefra syn?
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om hvad meningen med udefra-indefra syn er, når man kigger på tekster i religion. Er det min egen analyse der er præget af et indefra-udefra syn, eller er det tekstens forfatter der er præget af dette? På forhånd 'tusinde tak'! -
Dansk-historie opgave - fra enevælde til demokrati
ForumindlægI DHO har jeg skrevet om Enevældens fald (1848) hvor den så gik over til grundloven. Historiedelen er færdig - men nu skal jeg bare have skrevet danskdelen - hvor jeg fx skal analysere et digt eller noget - men kan slet ikke finde noget. Nogen der kender et godt digt som handler om enevældens fal... -
Tekst om hævn/tilgivelse
ForumindlægJeg har trukket emnet hævn/tilgivelse til min dansk eksamen 10. klasse... Jeg valgte at analysere en rap, Stikkersvin - Niarn. Men jeg skal bruge en tekst på 500 anslag som handler om hævn/tilgivelse. Nogen der kan hjælpe eller har en ide? -
Hjælp med resume af text
ForumindlægHej Studieportalsmennesker :D Har ikke megen tid og har virkelig brug for et resume af denne text på spansk, måske også en analyse, hjælp mig jeg har meget svært ved det... Jeg har selv prøvet at gøre et forsøg men ved ikke hvor godt det er :) MVH et venligt studieportalsmenneske :D -
Sociolingvistisk analysemetode
ForumindlægHvornår er den sociolingvistiske analysemetode relevant at bruge (i AT)? Jeg har analyseret en kronik, og brugt argumentationsanalyse og diskursanalyse (er det nogle gode metoder til kronik?), og vil gerne perspektivere til andre metoder (skal man det i AT?) -
Samfundsfag eller historie?-Hjææælp
ForumindlægHej jeg sidder og skriver SRP da det går op for mig, at jeg egentlig ikke er klar over om det er en historiefaglig eller samfundsfaglig analyse jeg bliver bedt om at skrive som punkt to i min opgaveformulering. min opgaveformulering er vedhæftet på forhånd tak -
Hjælp til eksamens forberedelse!!!
ForumindlægHej jeg har trukket denne artikel: http://usatoday30.usatoday.com/news/world/iraq/2005-02-28-cover-iraq-injuries_x.htm, som jeg skal analyserer og fortolke, mit problem er bare at jeg ikke forstår teksten ordenlig, så hvis der er en der er god til engelsk, som kort kunne fortælle hvad den går ud ... -
hverdagen fra romantikken til det moderne gennenbrud
ForumindlægJeg skal op til dansk mudtlig afgangsprøve om en uge, og jeg har trukket "hverdagsbilleder" Jeg skal analysere "Arrestbygningen ved råd- og domhuset i København" og perspektivere til "Udslidt". Er der nogle der ved hvordan hverdagen ændrede sig fra romantikken til ... -
Loc helt min egen
ForumindlægHej, jeg har lavet en analyse til min eksamen imorgen af loc " helt min egen" jeg kunne godt tænke mig, at slå den op, her på siden så andre måske kunne få gavn af den, er der nogle der kan hjælpe med hvordan jeg gør dette? -
Mundligt dansk
ForumindlægHej Jeg vil gerne have nået hjælp til min mundtlige dansk eksamen. En der vil hjælpe mig så skriver vi over mail sammen. Send mig en pb. Det omfatter primært noveller,digte,reklamer analyse alt sammen. Håber en der kan hjælpe da jeg ikke er så skarp i det. -
hjælp plizzzzzz
ForumindlægHej.. Er der nogen der har læst en bog/romansom hedder Dame knægt joker. Hvis i har ville i så hjælpe mig med at lave en analyse. Min romananalyse er til næste uge. Plizzz hjælp mig så er virkelig søde :-) Kh Line -
Trykte reklamer i mundtlig dansk
ForumindlægJeg har trukket emnet trykte reklamer i mundtlig dansk. Jeg skal finde en trykt reklame, som jeg skal analysere. Jeg kunne godt tænke mig noget indenfor emnet "danskhed" og hvor der var en kendis med. Har I nogle forslag? -
Typiske træk for nationalsange
ForumindlægJgg sidder og skal til at analysere den franske nationalsang, og ska komme ind på hvad der er typiske træk for nationalsange. Men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive? Kan i komme med nogle ideer til hvad der er typiske træk fir nationalsange? :-) Det vil være en kæmpe hjælp! -
Hvilke noveller
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket noveller i 00'erne som emne til min dansk eksamen. Er der nogen der kender nogle gode noveller fra 00'erne? jeg kender Nørreport og opgang, men er der flere? som er gode til en analyse? -
dansk
ForumindlægEr der nogen der har adgang til studienet som kan hente et dokument for mig som jeg kan bruge som min hjælpemiddel til min dansk mundligt eksamen dokumnette er analyse af essayet, "Løbetur for livet" af aslak gottelieb TAK
