Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18621 til 18640 af 48964
-
kronik? hjæælp
ForumindlægHej alle. jeg har fået en tekst som jeg skal argumentere for osv. Selvom jeg har været på nettet for at læse om kronik genren, har jeg stadig ikke forstået hvad man skal skrive i en kronik. jeg har skrevet de i teksten forskellige synsvinkler, samt en konklusion. i min indleding har jeg skrevet n... -
Karakter
Forumindlægden skrifttilge AT opgave i 2.g , tæller den sammen med den mundtlige del ? -
Politik og medier
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til mundtlig årsprøve i samfundsfag imorgen og jeg har trukket følgende emne: Politik og medier. I en af bilagene har jeg fået denne figur: http://basissamf.systime.dk/kapitel-4/45-de-politiske-partier.html Nogle der kan hjælpe mig med at få noget ud af den figur? Har li... -
Biologi-A opgavesæt
ForumindlægHejsa. Jeg har fået min årsprøve tilbage, og er lidt itvivl på nogle punkter! Kunne derfor godt tænke mig at se et ligende opgavesæt, så tænkte om en af jer har sådan et jeg må se? her er et link til opgaven : http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF07/Eksamen/Opgaver/Opgaver%20gl%20ordning/2... -
forskel på anitistoffer
Forumindlæghej alle håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål : hvad er forskellen på antistoffer i AB0 systemet og i Rhesus systemet. på forhånd tak -
hjemmeeksamen i latex
Forumindlægjeg skal til 24 timers hjemmeeksamen i morgen på københavns universitet. jeg vil gerne lave min opgave i latex, men vi skal benytte en standard forside. burde studiet ikke have denne standardforside i et latex-dokument eller er det muligt at rende min pdf-fil fra latex, hvor jeg inkluderer denne ... -
Fejlstøvsugeren side 36-37
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for en facit liste til den grønne fejlstøvsugeren side 36-37 -
Et selskab af danske kunstnere i Rom
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at udføre en billedanalyse af vedhæftede billede (Et selskab af danske kunstnere i Rom). Jeg undrer mig over følgende spørgsmål: Retorik: Er der tale om et retorisk billede med en særlig hensigt? Hvilke argumenter indeholder billedet i så fald? Hvilke appelformer benyttes?... -
Kvote 1!?
ForumindlægHej Studieportalen. Hvis man søger en videregående uddannelse gennnem kvote 1, søger man udelukkende med eksamensnit eller spiller årskarakterene også en rolle? Tak på forhånd -
Årskarakter eller eksamenskarakter?
ForumindlægHej Hvis man søger ind i kvote 1, er det så ens årskarakters snit de kigger på, eller ens eksamenskarakter snit? -
Flaskehalsen
ForumindlægAnalyse af Flaskehalsen af H. C. Andersen -
Hvad er forberedelsesmateriale i mat A stx?
ForumindlægHej, er der nogen der kan give en forklaring på hvad forberedelsesmaterialen i mat A stx går ud på? Jeg ved, at det for i 2024 handler om sandsynlighedsregning. Hvor mange af opgaverne i selve eksamenssættet kommer til at omhandle emner fra forberedelsesmaterialet? -
Opgavesæt
ForumindlægHej. Har problemet med at besvare disse opgaver. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak Mvh -
Dansk mundtlig årsprøve!
ForumindlægJeg skal til mundtlig årsprøve, og vores lærer har skræmt os med, at vi overhovedet ikke må kigge i nogle papirer under eksaminationen, så vi skal kunne huske linje- og sidetal for TD. (det er jo optil 8 sider..) Det synes jeg lyder sygeligt.. jeg var også til årsprøve sidste år, men har nok fort... -
Jews
ForumindlægSkal læse en tekst som hedder "The conversion of the jews" af philip RothHar prøvet at finde noget om den på nettet men kan ikke finde noget overhovedet. Er der nogen der har læst den og har nogle guldkorn eller andet. Min lærer påstår hun er den eneste der kan lide den så det kan være ... -
Mat opgaver.
ForumindlægHey. Jeg skal til terminsprøve på onsdag og skal derfor repeterer lidt. Nogen der kender et sted hvor man kan finde nogle gamle eksamensopgaver online? plz smid et link eller noget. Eller spørg om noget mat som jeg kan lave for jer :P -
Hvilke karakterer gælder hvis man skal på efterskole?
ForumindlægHej alle. Jeg skal på efterskole næste år, og så derefter i gym. Men jeg er i tvivl om noget med karaktererne. Tager gym mine karakterer fra 9. eller 10. (efterskole)? -
Q-værdi
ForumindlægI opgavesættet 2004-7-1, opgave to, er der et spørgsmål om at regne et Q-værdi ud. Moderkernen er et Bi-209 atom med atomnummeret 83. Der sker et alpha-henfald, og datterkernen bliver Tl-205, atomnummer 81. Jeg har selv regnet Q-værdien til 5,029*10^-13J. Men jeg er ikke helt sikker om det er rig... -
Trykforøgelse - hjælp!
ForumindlægJeg sidder med opgave 2 i eksamenssættet fra 2003. Jeg har to 1. ordens reaktioner, samme reaktion ved forskellig temperatur. Første reaktion foregår ved 298,4 'C og den anden ved 320,4'C. Jeg skal nu beregne trykforøgelsen i beholderen ved 320,4'C når der er gået 25 minutter?!?! Nogl... -
Har SRO den store betydning?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive den, og jeg vil lebare gerne vide om SRO har en stor betydning i 2.g Tæller den karakter med i noget overhovedet? F.eks. i det fag man skriver i og afslutter samme år?
