Dansk

Et selskab af danske kunstnere i Rom

24. februar 2022 af htxelevinød - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg er i gang med at udføre en billedanalyse af vedhæftede billede (Et selskab af danske kunstnere i Rom). Jeg undrer mig over følgende spørgsmål:

Retorik: Er der tale om et retorisk billede med en særlig hensigt? Hvilke argumenter indeholder billedet i så fald? Hvilke appelformer benyttes?
Tema/ide: Er der tale om et billede, der kredser om et bestemt tema eller en bestemt idé. Temaet kan ofte aflæses af det indbyrdes forhold mellem mennesker eller mellem mennesker og ting i billedet? Eller temaet kan aflæse af de centralt placerede og fremhævede ting eller figurer i billedet? Hvad betyder formen for temaet? Hvis man ikke kan tale om et tema i billedet, kan man især i moderne kunst tale om en idé eller et koncept bag billedet. Hvis billedet er non-figurativt, kan man se på, hvilken stemning eller følelse, det vækker, eller hvilken idé, der ligger bag?

Jeg håber at nogen kan hjælpe:)

Vedhæftet fil: Billede1.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. februar 2022 af Moderatoren

Hvad undrer du dig over?

Hvad har du problemer med?


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. april 2022 af johnymadsen

Jeg skal analysere billedet til min 9.klasses eksamen. Er der måske en chance for, at jeg kan få din analyse


Skriv et svar til: Et selskab af danske kunstnere i Rom

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.